Trainz Versie: TANE
Hallo
Slecht nieuws en goed nieuws......
Eerst het slechte nieuws. 2 harde schijven, 1 met win 10 en de andere met win 7 wouden niet meer opstarten. Er zat niks anders op dan de recovery er overheen te zetten. De userdata kon niet behouden blijven omdat de bestanden database beschadigd was.
Nu de SSD geformatteerd en de HDD dus de recovery er op gedaan. Software allemaal overnieuw geïnstalleerd. De laatste back-ups van de route stond op de HDD en die is dus verloren gegaan.
Het goede nieuws: Op de externe back-up stond nog een local map back-up uit augustus 2014. De route staat daar t/m Bilthoven. Den Dolder - Bilthoven nog wel in ruwbouw. Beter iets dan niets toch?
Als echte trainz "die hard" ga ik natuurlijk de schade weer herstellen. Wel weer uitzoeken wat ik nu nog mis aan content. Van Tane is trouwens wel alles kwijt maar daar lig ik nu niet wakker van.......
Een belangrijke les is dus het back-uppen op een externe schijf en niet back-uppen op dezelfde schijf / partie als waar trainz / Windows op staat.
Nu ook nog proberen de HDD te klonen naar de SSD zodat het allemaal wat soepeler draait.
Hier nog een screen van de route zoals hij in de back-up staat.
Slecht nieuws Olaf. De grootse angst van een bouwer heeft bij jou plaatsgevonden. Ik back up de route met een CDP op een externe schijf. Ook de complete content wordt als map door mijn gebackupt. Dat is echter bij mij twee dagen pompen naar een externe schijf. Dus wanneer ik nauwelijks nieuwe content heb stel ik dat uit (meer dan 100Gig) Ik hoop dat je de schade redelijk kunt herbouwen. Walter/Barrie40
Hallo
Ja het is behoorlijk vervelend maar ik ben al weer bezig. Nu ook extern geback-upt.
Zo ik had effe zin in wat herstelwerk. Toch vakantie.
Van Amersfoort t/m de laatste bebouwing van Bilthoven is nu alles zo goed als af. Ik moet daar nog wel de wissels hernummeren, seinreflectoren plaatsen en de overwegen aansluiten en instellen.
Trainz Versie: 2009
Blij voor je Olaf dat je weer verder kan met je route en het ziet er toch prima uit. Elke keer dat ik met trainz stop, maak ik een backup, op een externe schijf, dat duurt meestal ongeveer 4 minuten. Nou veel succes met je mooie route.
Hallo,
Misschien een kleine tip; Ik heb bijna alles van programma's, foto's en dergelijke op externe schijven staan. Daardoor is alles veiliger dan op de PC bij een crash.
Groeten, Hans.
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 29 aug 2015 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Denk erom Olaf, de sporen in Utrecht zijn veranderd richting Den Bosch en Arnhem, rangeer terrein is kleiner geworden en vele wissels zijn er verdwenen, dus vertrouw de base map niet 100 %, maar verder veel succes met je route. Er is ook een perron bijgekomen.
Hallo
Het klopt ze zijn bezig met de sporen / stations. Maar voor het maken van de route maak ik zoals je ziet gebruik van google earth. Ik bouw dus ook de route zo als het daar staat. Verder in combinatie met de cabinerit video's en streetview. Het resultaat is dan een route met een mix van oude en nieuwe situaties. Bij Bilthoven is bijvoorbeeld de overweg al weg en is er een onderdoorgang. Ik heb de oude situatie met overweg gemaakt.
Voor mij is het moeilijk om bijvoorbeeld te bepalen hoe ze nu de sporen hebben liggen en hoe de masten staan en waar precies de wissels zitten.
Google earth veranderd ook steeds mee. Ik had nog de oude foto's van bijvoorbeeld Bilthoven en nu heeft Google nieuwe foto's (die trouwens ook nog slecht zijn) van Bilthoven gemaakt.
Olaf, goed bezig. Leuk om je hier ook weer eens te zien! Je bent aardig aan het klussen zo te zien. Wel heb ik een aandachtspuntje ontdekt. Als ik in het echt met 140 km/u over jouw traject rijd, dan heb ik 100% ontspoorgarantie. Op diverse plekken liggen de sporen tamelijk scheef / warrig. Zie ook het stukje bij Dollergoorbrug en de wissels bij Wierden.
Edit: Ik heb een video gemaakt om snel een strak wissel te leggen met allerlei details. Als je wil dat ik meer van dit soort video's plaats, zoals het maken van bochten, e.d. dan hoor ik het wel.
Mooie uitleg Koos. Ik heb persoonlijk mijn eigen manier om wisselstraten te maken voor grote emplacementen. Maar het is absoluut een mooie manier van wissels leggen zoals jij het laat zien!
Schiet weer op OLAF Tip: I.p.v. het Almelogebouw? Bij Utrecht Overvecht heb ik het originele Vakbondsgebouw van Google en gecombineerd met Ardeco kantoor en Plas Bossinade kantoor. Qua kleurstelling dicht bij de werkelijkheid. Plezier met de Hobby Walter
Hallo
Dank jullie wel. Walter, ik wil eigenlijk de google omzettingen zoveel mogelijk vermijden. Ik heb nu een aantal in de route zitten en daar wil ik bij laten. De meeste omzettingen zijn nogal zwaar, te veel poly en veel lossen texturen. Toch bedankt voor je tip.
Kilometers draad en heel wat hangers verder....
Ik zit er wel aan te denken om de omgeving fictiever te maken. Zit me toch wel te ergeren aan dingen die ik eigenlijk niet wil maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen