Trainz Versie: TANE
Hallo
De komende tijd ga ik bezig met een nieuw project. Naja eigenlijk is het een 2e poging.... maar goed er zal weer worden gebouwd. De mogelijkheden met dit project zijn heel groot.
Olaf
Laatst bijgewerkt door olaf99 op 24 okt 2016 20:55, in totaal 2 keer bewerkt.
Hallo
Dank je wel.
Inmiddels heb ik ook een mail gestuurd naar Miniworld Rotterdam met de vraag of zij mee willen werken door mij informatie (baanplan, afmetingen, foto's) te geven. Helaas nu nog geen antwoordt terug gehad. Ik wil het project hoe dan ook doorzetten! Het doel is ook om bouw vlogs (youtube video's) te maken. Ook wil ik van het gmaxen vlogs maken. Aangezien de modelbaan die ik nu aan het afmaken ben voorlopig de laatste is kan ik dus mooi Trainz / gmax vloggen.
Hallo
*** Topic titel heb ik aangepast Dit wordt een verzamel topic voor meerdere projecten*** Voordat ik met Railz miniworld ga beginnen toch eerst mijn baan.
Modelbaan in Trainz. #1 intro, eerste begin 3D modelleren in Gmax:
In deze nieuwe serie ga ik modelbanen omzetten in 3D om ze dan vervolgens in Trainz te zetten. In deze aflevering ga ik een begin maken met mijn eigen modelbaan.
Als 3D tekenprogramma gebruik ik Gmax. Verder ga ik Trainz 2009 gebruiken.
Hallo
Modelbaan in Trainz#2 Modules uitbreiden, poten, in Trainz importeren :
In deze aflevering zie je dat ik de modelbaan uitbreid met de schaduw module. Ook maak ik de RGB controller en poten. Bij 11:20 ga ik de 3D modelbaan importeren in Trainz. En dan ga ik de route bouwen.
Hallo
Modelbaan in Trainz #3 Huis maken. Huizen en bovenleiding in Trainz.
In deze aflevering ga ik een huis maken. Buiten de opnames heb ik ook de andere huizen en een betonportaal gemaakt. Verder ga ik deze objecten plaatsen in Trainz.
Hallo
Sam om alsnog op je vraag terug te komen. Ik vergroot alles naar de echte afmetingen. Dus in plaats van dat ik het landschap verklein naar schaal HO 1:87 vergroot ik de modelbaan juist naar de echte afmetingen. Dus x 87 vergroting. Alles wat we in trainz gebruiken kan nu ook gebruikt worden want alles is al schaal 1:1. Alles wat niet modelbaan is wordt 87x vergroot.
Inmiddels is er een samenwerking tussen mij en Miniworld Rotterdam opgezet. En op dit moment wacht ik op de eerste data zodat ik de huizen in 3D kan maken.
In de afgelopen weken ben ik verder gegaan met de route. En dit is tot nu toe het resultaat
Trainz Versie: 2009
Bedankt voor de uitleg Olaf, heb het filmpje gezien, in een woord prachtigggggggggggggggggggg. Dat duurt nog wel ff, voor dat klaar is, ik blijf het volgen.
Hallo
Het is zeker een groot project maar het moet wel lukken.
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouwupdate #4
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouwupdate #4 Ik heb een station gemaakt. Er is een begin gemaakt met het plaatsen van de armseinen. CAD tekening polderbaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen