Trainz Versie: 2009
Zo de nieuwe site is ongeloofelijk mooi geworden en ik kan nu weer met mijn eigen naam gaan posten en niet meer onder Lydie. Nu ff afwachten hoe ik de route (uitleg) aan jullie kan doorgeven tot en met Roermond.
groetjes en heel veel succes met de vernieuwde site.
Je moet een cdp van je route maken, en dan kan je hem hier op de site bij de downloads zelf uploaden. Wat wel belangrijk is, is dat je er een (excel) bestandje bij maakt met waar alle content vandaan gehaald is, tenzij alles van het DLS komt. Als je dat namelijk niet doet, krijg je dadelijk van heel veel mensen de vraag waar ze dit en dat vandaan kunnen halen.
Edwin schreef:
Je moet een cdp van je route maken, en dan kan je hem hier op de site bij de downloads zelf uploaden. Wat wel belangrijk is, is dat je er een (excel) bestandje bij maakt met waar alle content vandaan gehaald is, tenzij alles van het DLS komt. Als je dat namelijk niet doet, krijg je dadelijk van heel veel mensen de vraag waar ze dit en dat vandaan kunnen halen.
Groeten Edwin.
vragend antwoord? Bij Trainzobjectz bovenin naast custum objects zie maps check for missing objects Nederland kun je toch alles terug vinden wat je mist met naam en toenaam en kuidnummers. Of is dat alleen bij mij te zien?
groetjes en weer in afwachting
-- gebruik de optie 'citeer' als je het bericht van iemand anders wilt gebruiken --
Edwin schreef:
Groeten Edwin.
Ik heb een exel bestand gemaakt, ongeveer 95% komt van dls vandaan en van Nederlandse en Duitse bouwers die je kan vinden op de site van trainz.nl. (Je moet een cdp van je route maken) wat is dat? en hoe doe ik dat? dat is mijn vraag want ik wil best de route met jullie delen. Ondertussen weer aan het verder bouwen ziehier Haelen met de IC 834 richting Weert
Trainz Versie: 2010EE
He Sam,
Laat ik beginnen met een compliment, de route ziet er op de screens prachtig uit !
Wat betreft het CDP; het is eigenlijk heel erg simpel. Alle content die per download wordt aangeboden komt binnen als een CDP bestand. CDP staat voor Content Dispatcher Pack. Dit is een manier van Auran om content in te pakken en makkelijk verspreidbaar te maken. Een CDP maken werkt als volgt; je gaat naar de Content Manager van Trainz. Je selecteert in het linkerscherm de zoekfunctie. Hiermee kun je het programma snel laten zoeken tussen al je content. De zoekfunctie kan op verschillende categorieën zoeken, waaronder op 'naam'. Als je 'naam' selecteert en vervolgens de naam van je layout intypt komt daar als het goed is in het rechterscherm jouw route uitrollen. Wanneer je hier met je rechtermuisknop op drukt krijg je bij je muis een menu. Hierin staat als het goed is 'opslaan in CDP'. Hier moet je op klikken en dan kun je een locatie selecteren waar je de aan te maken CDP wilt opslaan. Het is misschien handig om gelijk een apart mapje aan te maken waar je later bijv. ook de kuidlist misschien een readme in kunt zetten. Als je hier alles in hebt staan laat je het mapje inpakken door bijvoorbeeld WinZip. Dit ingepakte bestand upload je hier op de site, en voíla!
Bedankt Jesr voor de uitleg, maar ik krijg dit te zien
als jij zegt: Wanneer je hier met je rechtermuisknop op drukt krijg je bij je muis een menu. Hierin staat als het goed is 'opslaan in CDP'. Maar dat staat hier niet bij, ik heb trainz 2004.
Wat je ook kunt proberen, (In TRS 2006 en ik weet nietverder heb je daar een functie voor maar of dat ook voor TRS 2004 geldt weet ik niet) Als je in Content Manager de naam van het bestand zoekt, en dan op een of andere manier een locatie zien te vinden in de Windows verkennen. Dan heb je zo'n locatie als C:\Program Files\Auran\TRS2004.. blablabla. Als je daar de map van jou route kunt vinden kun je die map ook in zijn geheel in een winrar of winzip bestand inpakken. En als je hem zo upload werkt het ook.
Je kunt in Trainz 2004 een cdp maken met het programma 'ContentDispatcher.exe' in de hoofdmap van trainz. Het werkt heel simpel, als je het programma opstart begin je met een leeg pakket. Daar kun je je route (en evt andere zaken zoals een basissessie o.i.d.) in stoppen door op 'add asset' te klikken. Trainz maakt dan een lijstje van al je custom objecten, het enige wat je hoeft te doen is aangeven welke content je in je pakket wilt doen. Daarna kun je bij 'options->change author details' je contactgegevens enzo invullen. Als je klaar bent klik je op 'save package', vul je nog wat gegevens in en dan kun je je cdp opslaan.
Mocht dat niet lukken, dan kun je het natuurlijk ook op Roel's manier doen. De map van je route staat meestal in ..\TRS2004\World\Custom\Maps\
Je kunt in Trainz 2004 een cdp maken met het programma 'ContentDispatcher.exe' in de hoofdmap van trainz. Het werkt heel simpel, als je het programma opstart begin je met een leeg pakket. Daar kun je je route (en evt andere zaken zoals een basissessie o.i.d.) in stoppen door op 'add asset' te klikken. Trainz maakt dan een lijstje van al je custom objecten, het enige wat je hoeft te doen is aangeven welke content je in je pakket wilt doen. Daarna kun je bij 'options->change author details' je contactgegevens enzo invullen. Als je klaar bent klik je op 'save package', vul je nog wat gegevens in en dan kun je je cdp opslaan.
<...> Groeten, Tom
Zo deed ik het inderdaad ook altijd onder TRS2004. Enige nadeel is dat je hiermee alleen content van jezelf kunt inpakken en daarvoor heeft dat programma dus eerst je eigen kuid-nummer nodig. Dus het beste kun je (als je dat nog niet eerder gedaan hebt) eerst de Author Details opgeven voor je 'm laat zoeken naar custom content. (Dat zoeken duurde bij mij trouwens wel al gauw een kwartier, waarschijnlijk heb ik inmiddels toch iets teveel custom content geïnstalleerd...)
In afwachting van de upload toch maar weer verder gegaan met bouwen Station Weert perron 2 perron 3 +rangeer Rangeerterrein Weert Kermis (met dank aan D man voor deze geweldige creaties) terrein bij station Weert met binnenlomst van de IC 834 richting Eindhoven-Alkmaar
9 december de route naar trainz geupload maar volgens mij wil het niet lukken want de 48 uur zijn voorbij? Dat zou dan jammer zijn Maar met de route ga ik gewoon door. groetjes Sam
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen