sinds maandag een nieuwe laptop met windows 8.1. Nu heb ik trainz geïnstalleerd en (helaas) al mijn content al toegevoegd. Door fouten in texturen ben ik de patches gaan installeren. De eerste (38824-41497) ging zonder problemen. De tweede (41497-41844) geeft de volgende foutmelding:
Ik heb directx11 op deze laptop staan.
Daarnaast wil trainz ook niet starten. Hij blijft hangen bij het eerste laadscherm...
Doe het via WIFI. Maar dit was op mn vorige laptop geen probleem. Daar ging het met windows 7 zonder enige problemen. Handmatig patchen? Wat houdt dat precies in? Ik download gewoon de patches en laat ze uitvoeren.
Inmiddels heb ik trainz verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en bezig met de eerste patch.
Dat het niet werkt heeft niet heel veel met Windows 8 te maken, ik draai nu al een flinke tijd Windows 8.1 en Trainz patch er prima op. Je moet inderdaad die oudere Direct X versie hebben om SP3 te kunnen installeren, maar dat was ook zo op Windows 7.
Die patchers van Trainz zijn daar in tegen gewoon slecht, ze zijn ongelofelijk traag en als er ergens iets fout gaat, of de patch wordt onderbroken, dan is je hele Trainz installatie corrupt en mag je Trainz opnieuw installeren. Heb het zelf ook al gehad, het is echt ellende soms
Inmiddels is SP4 installeren gelukt! Ook geprobeerd mijn content terug te zetten, met dit als resultaat: Fout: Wijzigingen aan item <kuid:xxx:xxx> kunnen niet worden doorgevoerd vanwege toegangsfout database
Deze tekst kwam bij veel van de bestanden te staan. Ze zijn geïnstalleerd, want ze staan in content manager, maar dan wel geopend voor bewerken. Opslaan levert de bovenstaande foutmelding.
Iemand dit eerder gehad of weet iemand hier raad mee?
Inmiddels is het opgelost. De laatste 2 patches met veel moeite geïnstalleerd. Content geïnstalleerd, welke niet werkte. Op een of andere manier kon ik een tijdje later alles opslaan. In trainz leverde dit nog wel problemen op, ivm hardversnellende dingen. Dus weer alles geopend en opgeslagen en met het resultaat dat alles werkt! Bedankt voor de tips, kan nu eindelijk op deze nieuwe laptop trainz gaan spelen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen