Momenteel ben ik bezig wat paden in te stellen voor bepaalde treinen. Wanneer ik de trein de opdracht geef om het pad te volgen krijg ik een foutmelding en kan ik de trein niet meer besturen.
Eerste ingeving: ga je vanuit Surveyor direct naar Driver? Daar kan de PCR niet goed over, dan krijg je idd foutmeldingen. Andere ingeving, staan er bij jouw misschien ook de CTA-bakken van GM op de route? En zijn die niet helemaal ingevuld? Ook dan krijg je foutmeldingen, maar niet zoals deze... maar ervaring leert dat niet iedere foutmelding hetzelfde is...
Het lijkt nu te werken als ik via het menu ga. Alleen nu sta ik weer voor een ander raadsel. Ik laat de trein het pad instellen en beveel hem om naar een bepaalde trackmark te rijden. Echter, de trein blijft dan voor een wissel staan dat door de pathrule 'geblokkeerd' is. De wissel staat in de stand zoals ik het bedoelde... De trein wil echter weer heel iets anders en blijft gewoon wachten tot de geblokkeerde wissel wordt vrijgegeven.
Weet jij wat ik het beste kan doen Fokke? Sorry hoor, maar die pathrule is nog redelijk nieuw voor mij! hahaha.
Gelukkig is het eerste probleem opgelost, en het 2e probleem lijkt mij te maken te hebben omdat je de verkeerde opdracht geeft. Tenminste als ik het door jou gemaakte screentje bekijk. Eigenlijk moet je de opdracht "Autodrive to" geven (en dan naar de trackmarker die op het einde ligt van het door jou ingestelde pad ligt). Dan zou hij het moeten doen volgens mij
@ Barrie: Nope. Daar heb ik uiteraard al op gecheckt. Ook hebben al mijn wissels een naam en seinen een nummer. Het lijkt nu wel te lukken met autodrive, alleen zodra de trein een pad instelt verdwijnen alle opdrachten uit de lijst.
Wat gebeurd er nu precies en hoe doe je het? Welke opdrachten verdwijnen? Ik heb geen idee wat er fout gaat, dus wil ik het, als het kan ook graag even zien op screen, of nog beter filmpje (met FRAPS bijv.)
Het probleem lijkt nu ineens verholpen. Ik zit echter wel weer met een ander probleem waarbij jouw expertise vast goed van pas kan komen.
Op een station van mij liggen enkele sporen. Elk spoor naast het perron heeft uiteraard trackmarkers om de treinen op de juiste positie te laten stoppen. Nu is echter het volgende aan de hand. Zodra ik een trein van A naar B (perron 3) stuur is er niets aan de hand. Wanneer ik de trein naar perron 2 stuur krijg ik de melding dat er geen 'pad' is naar die trackmarker. De trein weigert pertinent naar de opgegeven bestemming te rijden. En dat terwijl het 'pad' naar spoor 2 nog makkelijker te vinden is dan spoor 3. Hieronder een foto met de trackmarkers langs de perrons.
Links spoor 1, in het midden het probleemspoor en rechts spoor 3.
Krijg je ook een foutmelding, en dan geen scripterror maar een berichtje rechtsonder, achter het luidsprekertje (zo noem ik het maar)? Het zou best eens kunnen dat een bepaalde wissel niet herkend wordt door de PCR. Soms blijft het probleem hardnekkig bestaan, soms volstaat het met simpel de wissel gewoon te hernoemen en opnieuw het pad aan te maken. Als je gebruik maakt van triggers voor het station (heel mooi in combi met de seinen van Gert) hoef je geen pad in te stellen maar geef je gewoon de opdracht "Autodrive to VR Sp 2-2". Als je je triggers dan goed hebt ingesteld is het een fluitje van een cent.
Probeer eens met de hand te rijden, kijk of de rails misschien gebroken is (dan ontspoord de trein) of kijk dat er misschien een wisselmotor ontbreekt.
Fokke: Ik wil ook met deze rules gaan werken, maar met die trigger manier werkt toch niet altijd perfect, want als ik dan met mijn stoptrein pad B op wil en de Intercity daarna van het zelfde perron naar pad A wil sturen, dan kan dat toch niet geactiveerd worden met dezelfde trigger, of kan je instellen per trein/machinist welk pad wordt ingesteld bij die trigger?
Probeer eens met de hand te rijden, kijk of de rails misschien gebroken is (dan ontspoord de trein) of kijk dat er misschien een wisselmotor ontbreekt.
Dat heb ik uiteraard al gecheckt en dat is dus niet het geval. Ik heb de route al best vaak bereden.
Edwin, ik plaats triggers alleen maar voor het station, niet in het station. Ik plaats ze meestal achter het derde sein (blok) voorafgaand aan het station (bijv. P-sein, trigger, P-sein, inrijsein, perron) Treinen rijden vaak op blokafstand van elkaar. Het gaat meestal goed als er 2 treinen achterelkaar aan binnenkomen (wel op blokafstand) en de paden die ingesteld via dezelfde trigger worden door de verschillende treinen worden onthouden en zodra de 1e trein zijn pad heeft afgewerkt wordt het volgende pad vrijgegeven.
Als je 2 uitrijpaden wilt instellen doe je dat door gewoon de trein het pad in te laten stellen zodra je dat wilt. Ik heb hiervoor een vast ritueeltje voor: ik heb een aantal opdrachten gecombineerd (copy commands) waarin ik bijv het openen, laden en wachten heb gecombineerd, en het sluiten en wachten (meestal 5 sec. voor het sluiten van de deuren en het inschakelen van de tractie). Tussen die 1e en 2e opdracht geef ik dan de opdracht voor het instellen van het pad. Hier heb je 2 mogelijkheden: direct of wachten (tot het pad an worden vrijgegeven). Als je de laatste kiest dan wacht de trein op het pad. Ik denk dat dit voor jou de oplossing is. Succes
@Koos
Loop jij nog tegen de problemen aan met het pad/wissels?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen