Het gaat om de seinen van Gert/Rikj en laatste zijn script. Ik heb seinen geplaatst en de signalscriptmanager toegevoegd aan de sessie. Eerder bleven de seinen alleen maar gele corona's tonen. Maar ineens gingen de seinen het wel doen. Later deden ze het ineens niet meer, en ik krijg ze nu ineens niet meer aan de praat.
De seinen zijn niet allemaal genummerd, maar dat gaf eerder ook geen problemen, het vreemdste is dus dat ze het eerst perfect deden en nu totaal niet, het lijkt of de signalscriptmanager gewoon niet communiceerd met de seinen. Iemand eerder dit gehad en wat heb je dan gedaan om het te verhelpen??
Misschien staat de signalscript rule niet meer in de sessie. Als dat zo is dan kan je hem weer toevoegen als volgt. Ga naar menu routes en klik op de route. Rechts onderaan klikken op Sessies, daana op het volgende blad links op Sessie Bewerken klikken. Op het volgende blad bovenaan het 2e icoontje "regels voor sessie bewerken" aanklikken. In dit scherm links onderaan "nieuw"aanklikken. Dan zoeken naar Signal Script Manager deze aanklikken en met het V tekentje toevoegen aan de sessie. Dan de sessie opslaan. Succes ! Groetjes, raildriver1
Misschien is er nog een andere instelling in Surveyor nodig om de signalen te laten werken. Als je in Surveyor bent onder het hoofdmenu "Opties" aanklikken en daarna kiezen voor Comptabiliteitsmodus inschakelen voor oudere content. Verder zou ik het niet weten wat er nog meer de oorzaak kan zijn. Bij mij heb ik die signalen wel werkend. Kijk anders even in de config file of je de kuidnrs. van de corona's hebt.
Geregistreerd: 02 dec 2010 00:15 Berichten: 143 Woonplaats: Drachten
Trainz Versie: TANE
hoi
ik heb ook het zelfde met signalscriptmanager blijf bij mijn leeg en heb wel alle sein nummers geven kan click op de seinen maar kont niet in de script vergeet ik nog een rulle
heb de pdf gebruik aanwijzing gelezen maar wat ik ook doen werken niet ik heb ook trzs 2010
De corona's heb ik gewoon, alles heeft al een keer gewerkt maar nu ineens niet dat is het hele probleem. Het signalscriptmanager communiseerd gewoon niet met de seinen, want alle vinkjes die ik bij een sein zou kunnen aanvinken als ik met het vraagteken op het sein druk, staan er ook niet. Nogmaal het hele vreemde er aan is dus dat het wel werkt maar nu niet meer.
Wat ik ook doe niets lijkt ze aan de praat te krijgen, het meest vreemde vind ik nog wel dat ze geel blijven tonen, terwijl normaal gesproken als de signalscriptmanager niet in de sessie staat de seinen gewoon niks moeten geven, zie screenshot:
Is de sets opnieuw downloaden misschien een optie?
Goed om te horen. Ik had echt geen idee wat het had kunnen zijn. Dan heb ik nog wel een vraagje. Dat talud waar het spoor op ligt, waar komt dat vandaan? Dat kan namelijk nog wel eens van pas komen>
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen