Zou iemand mij kunnen helpen met het plaatsen van de bovenleiding van Gertjan van Harskamp. Die bovenleiding is erg makkelijk te plaatsen, alleen is het laatste portaal verkeerd wanneer je hem in een Noord/Zuid richting plaatst. Het "eind" portaal schijnt niet te werken. Graag wat uitleg,
Dit probleem doet zich inderdaad voor bij een Trainz versie van 2006 of hoger. In ieder geval, ook bij mij werkt het niet en ik gebruik TS2010. Ik adviseer jou om je verder te verdiepen in de bovenleiding van Michael Oosten dat te vinden is in de downloadsectie. Deze bovenleiding is velen malen realistischer met verlagingen voor tunnels, afspanningen e.d.
Kijk ook eens bij screenshots om te zien hoe menig Trainzer deze bovenleiding toepast. Leer hiervan en laat je inspireren.
Bedankt voor je antwoord. Die bovenleiding van Michael Oosten is inderdaad mooi, maar in een boch vind ik dat de portalen een beetje te dicht van elkaar zijn. Heb jij enig idee van een handleiding daarvoor?
Trainz Versie: 2009
JosD schreef:
Hee Koos,
Bedankt voor je antwoord. Die bovenleiding van Michael Oosten is inderdaad mooi, maar in een boch vind ik dat de portalen een beetje te dicht van elkaar zijn. Heb jij enig idee van een handleiding daarvoor?
Jos
Hoi Jos,
Gebruikelijk is dat op rechte trajecten de masten ong. 60 meter van elkaar staan. In bochten is dat ongeveer 40 meter.
Dat ligt er heel erg aan. Oude trajecten hebben op rechte stukken en normale bochten de portalen 70 meter uit elkaar staan. De modernere trajecten hebben de bovenleiding allemaal 60 meter uit elkaar staan. In scherpere bochten is de afstand vaak wel 40 meter, maar op de vrije baan zal dit vrij zelden voorkomen
Bedankt allemaal, ik zal het proberen. Europese banen zijn wel een stuk moeilijker dan hier in Canada. Alles is hier diezel. Ik moet wel zeggen dat ik de Europese treinen mooier vind. Hier kijken ze meer naar wat degelijk is (het klimaat), en niet zo op stijl. Goed, op naar de bovenleiding!
Deze versie is gemaakt voor UTC, dus het is wel een heel oude versie,het beste is dat je een spline extra maakt in het begin en het eind van het rechte stuk. Doe eerst twee rechte stukken,en doe dan de bocht voor het laatste rechte stuk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen