Trainz werkt weer niet mee. Nu het volgende: tijdje terug begon trainz te zeiken met het repareren van assets en dergelijke. Dit liep vast dus heb ik het assests file uit het cache mapje verwijdert, maar wel een back-up van dit bestand gemaakt. Prima, trainz doet het weer, wel in het engels maar dat maakt niet uit. Nu start ik een route, welke normaal laadt en welke ik normaal kan bekijken. Totdat ik het tabblad treinen/rollend materiaal(of tabblad objecten) openen. Trainz loopt helemaal vast. Ik kan wel het tabblad spoor/spooropbjecten openen. Daarnaast kan ik wel naar het bureaublad gaan, maar deze blijft zwart met enkel de onderste balk erop. Andere programma's kan ik niet naar voren halen.
Ik merk ook wel eens dat het openen van een tabblad wel eens hapert, vooral als je net je route hebt geopend. Dan is het spel denk ik nog te druk met andere dingen laden ofzo Mijn ervaring is gewoon even geduldig afwachten en dan doet hij het wel. Zelf ga ik vaak nog even wat anders doen als ik mijn route ga openen, was uit de machine halen of thee zetten ofzo. Kan het spel even ruuuustig laden en hapert er niks
Beste Locje, Ik heb ook ts2009 sp4 en windows 8.1 Ik start trainz altijd op als administrator (dus rechterklik op de snelkoppeling en daarna opstarten als administrator). Ook daarna gebeurt het regelmatig dat Trainz begint met die vervelende assets repare etc.. Duurt bij mij 45 minuten. Het lijkt er op dat Windows die random doet. (of dat er een update van windows heeft gedraaid). Ik heb hem altijd laten doorlopen omdat bij mij zo is dat wanneer ik het afbreek bij een volgende opstart de vraag weer komt. Is Windows 8.1 Jij hebt in Trainz iets verwijderd (de cache file) . Als de tip van Ardan niet werkt dan rest je denk ik het terugplaatsen van een cache file (kan dat?) of trainz opnieuw installeren, of het programma terug in de tijd opstarten. Wat ik doe. PC opstarten, trainz opstarten ruim voordat ik wil beginnen, de eventuele asset repare laten doordraaien en daarna laat ik de PC soms het weekend gewoon aanstaan om lekker te kunnen werken als ik dat wil zonder wachttijd.. Ik vind het behelpen maar is met 8.1 voor mij de beste oplossing. Plezier met de Hobby Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen