Hoi allemaal, ik heb gister een nieuwe laptop aangeschaft met Windows 8. Natuurlijk heb ik ook weer Trainz geïnstalleerd, maar nu wil ik het content overzetten van m'n oude laptop naar m'n nieuwe. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Want ik wil niet alles weer opnieuw downloaden en installeren (ben ik over 2 weken nog bezig). Ik dacht zelf dat ik de local map van m'n oude laptop moet verplaatsen naar m'n content manager van de nieuwe laptop, maar ik weet niet of dat goed is, vandaar deze vraag.
Snelste manier is: Userdata map backup terug zetten in ts2009 installatie folder, als je de volledige userdata map terugzet dan hoef je verder geen handeling meer te doen, dan staat alles meteen terug.
Op windows 8 moet je er wel rekening mee houden dat je de volgende .exe bestanden in de bin map van je ts2009 installatie folder als administrator uitgevoerd moeten worden: Trainz.exe, ContentManager.exe, TADDaemon.exe en TrainzUtil.exe
Snelste manier is: Userdata map backup terug zetten in ts2009 installatie folder, als je de volledige userdata map terugzet dan hoef je verder geen handeling meer te doen, dan staat alles meteen terug.
Toen ik van TS2009 naar TS2010 ging heb ik de local map (ik weet niet meer of dat zo heette in die versie, het veranderd telkens) geimporteerd naar TS2010 d.m.v. van content toevoegen, daarna begint feest pas echt... Als je zoals ik dik 60Gb aan content hebt kan het een tijdje duren.
Niet om een welles nietes spelletje te gaan houden maar dit zijn mijn ervaringen, zoals ik het ook deed van TS2004->TS2006 en van TS2006->TS2009...
Mocht het zijn dat je een betere oplossing hebt, alleen maar beter! Ik ga het binnenkort uitproberen van TS2010->TS12
Maurice gaat over van TS2009 op Windows 7 naar TS2009 op Windows 8. Dan moet mijn manier wel lukken, dat is mij ook gelukt toen ik van W7 naar W8 ging.
Kan deze manier wel eens proberen op TS12, dat bespaard echt een hoop uren werk.
De local map importeren is inderdaad geen feestje, daar weet ik alles van.
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Heb laatst windows 8 erop gezet en ook mijn Trainz moest opnieuw geïstalleerd worden. Ik had de map "content" apart gezet en toen trainz er weer op zat, de hele map teruggezet. Daarna CM geopend en op "database repareren" (ofzoiets) klikken. Heb ongeveer 35gb en duurde ongeveer 1.5 uur
Aangezien ik het bestand: TADDaemon.exe niet heb. Ben ik Trainz nu aan het patchen naar Sp4 vanaf Sp2. Kan ik in één keer patchen van sp2 naar 4? Als dat niet kan, hoe moet ik het dan doen?
Trainz is helemaal gepatcht tot sp4. Ik heb dus de local map teruggeplaatst in de userdate map van trainz 2009. Ik heb de grondige database herstel, toen was al m'n content weer terug. Maar nu ik het spel heb opgestart is het content niet zichbaar, (bv. de Br 189's van Jeroen) staan wel in de content manager lijst maar niet in trainz zelf.
Start trainz, klik linksboven op hoofdmenu, daarna opties -> instellingen voor altelier. Helemaal onderaan staat "Only display favorite content" deze moet je afvinken. Als het goed is moet alle content dan weer zichtbaar zijn.
Edit: Bedankt! Het werkt weer! Blijkt ook dat ik de compatibiliteits modus voor ouder content (ofzo) uitgeschakeld was, heb ik ingeschakeld een toen was al het content er weer.
Ik ben met hetzelfde bezig, weet dat het een wat ouder topic is. Ik het TS2009 verwijderd mbv windows programma's en onderdelen.
Op m'n C schijf staat nog wel de map Auran met het een en ander daarin. Kan ik deze map simpelweg als administrator verwijderen zonder dat dat gevolgen heeft op mijn systeem?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen