Ik heb van de week weer trs2010 geinstalleerd en heb toen al m'n content geinporteerd van m'n andere hd. Na het inporteren van alle content en dat database was bijgewerkt wouw ik meteen beginnen met trainz. Echter stuitte ik op een probleem, Na dat ik van alles geprobeerd had in game heb ik trs nog maar eens ff opnieuw geinstalleerd maar dit baatte helaas niet. Ik heb gekeken of misschien texture ontbrak maar dat doet het niet en als ik me niet vergis wordt dan ook alles wit. Daarnet dacht ik laat ik maar eens ff updaten naar de laatste trs2010 versie maar dit heeft ook helaas niet geholpen. Als je goed kijkt kun je zien dat de standaard content van trs het wel doet, en het gaat echt om 95% van m'n gedownloade contents wat het niet doet. Als iemand een makkelijke oplossing heeft om dit te verhelpen want zit op meer dan 10000 content en om alles opnieuw te downloaden is niet fijn^^.
Grtz ewout
Laatst bijgewerkt door beketjuh op 15 jul 2011 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Of videokaart probleem ... want alle built-in game onderdelen (pijlen, raster) lijken wel goed.
Probeer eens voor de zekerheid of je videokaart de nieuwste drivers heeft ...
Tip: Run het diagnostische Trainz tooltje even (bevindt zich in hardeschijf:/jouw_trainz_installatie_map/bin/TrainzDiag.exe) en plak het resultaat even in dit topic. Daar komt misschien uit wat er mis is.
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
hallo jongens,
Het kan ook in het buffer batch geheugen zijn, die kan instellen in trainz, hoe minder de geheugen wordt gebruikt in trainz dan hoe zwarter de objecten, hoe meer geheugen beschikbaar stelt hoe minder en geen zwarte objecten in trainz, ik had dat ook in trainz 2006. ik hoop dat ik hiermee jullie van dienst bent geweest en heeft geholpen.
Of videokaart probleem ... want alle built-in game onderdelen (pijlen, raster) lijken wel goed.
Probeer eens voor de zekerheid of je videokaart de nieuwste drivers heeft ...
Tip: Run het diagnostische Trainz tooltje even (bevindt zich in hardeschijf:/jouw_trainz_installatie_map/bin/TrainzDiag.exe) en plak het resultaat even in dit topic. Daar komt misschien uit wat er mis is.
doet alle built-in content het wel? Want ik zie een groene heg op je plaatje, die lijkt goed ....
Doen alleen de geïmporteerde dingen raar?
Ja ongeveer 90% van de geinporteerde dingen. Alles wat er automatisch van auran inzit doet het zowiezo, maar de dd-ar van gm doet het wel weer maar voor de rest doet bijna niks het. En wat ik zei volgens mij als de texture niet werkt dan worden contents wit dus snap er niks van.
Apparently it may be driver problem which as of yet has not been resolved. Easily solved by going into Launcher options and disabling Hardware Compression, then start Content Manager highlight the affected assets, you can select them all at once using standard Windows methods, hold down Ctrl and highlight each of the affected items, or just one at a time, right click, open for edit, then commit. That should solve the problem. Leave hardware compression off, it doesn't seem to actually make any difference to performance here.
Open dus de trainz launcher, ga naar options en zorg dat "Hardware Compression" uit staat. Vervolgens start je de Content Manager ... selecteer alle content die nu zwart is, rechtermuisklik en selecteer "open for edit" .... daarna (terwijl alles nog geselecteerd is) kies je met rechtermuisklik nu voor optie "Commit". Als Content Manager klaar is, dan start je Trainz en moeten de objecten weer normaal zijn. Laat Hardware Compression uitgeschakeld, omdat het toch geen verschil lijkt te maken in Trainz.
Succes en laat even weten of je probleem hiermee is opgelost!
Ik moet je teleurstellen:(. Zal komend weekend als er niemand nog met een idee komt gewoon ff trs weer helemaal opnieuw installeren en dan alles nog eens inporteren en als het dan niet werkt wordt ik gek. Heb trs 2012 al gekocht 2 weken geleden maar daar kan je al die oude content niet gebruiken want die mode hebben ze eruit gehaald.
Trainz Versie: 2006
hallo beketjuh,
Heb je de oplossing al gevonden of heeft de nieuwe installatie gewerkt? Zoniet dan ligt het misschien aan deze regel in de config: shadow { mesh "xxxx/Shadow.im" night-mesh-base "default" }
bestaat die dan deleten. ff refreshen en checken of dat werkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen