Trainz Versie: TANE
Hallo
Zo effe wat anders......
Het is winter dus tijd om wat hout te verzamelen voor het vuur.
Ik heb hier een eigen "DEM" kaart (displacement map) gemaakt. Eentje van 1024 x1024pixles. Voor trs2009 is het dan wel weer nodig om hier een config voor te maken......tja.
Tevens wat bomen en treinen gedownload.
Het doel is een logging route met verschillende kampen waar hout geladen kan worden. Beneden is er een zagerij waar de boel gelost kan worden.
Leuke opzet. Maar kan wel een pittig klusje worden met al die bomen te plaatsen. En dan naar de houtzagerij en daarna ? Maak je nog meer industrie erbij ? Zou wel leuk zijn maar dan wordt een pittge layout. Heb nog een kerstboom nodig, maar ik zaag hem zelf wel om in je bos.
Hallo Dank jullie wel.
raildriver1, ben je nog niet bekend met de kopieer functie in trainz? In luttele minuten zet je zo een bos neer. Ik was ook van plan om een kolenmijn erbij te doen. Ik zie wel hoe een wat.
Splines gebruik ik nu voor het uitvlakken van zichtbare vlakken.
Ik zou voor onder de bomen, iets bruiners doen, dan lijkt het meer op bruine dooie naalden die op de grond liggen, wel een beetje donker houden, en dan waar bomen gekapt zijn, iets lichters, want daar valt natuurlijk meer ligt op, zo creƫer je een beetje een schaduw effect.
Voor de rest ziet het er erg leuk en mooi uit. Die rails methode om bergen en heuvels te maken gebruik ik ook vaak.
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Ziet er leuk uit! Misschien kan je voor de afwisseling nog wat andere boompjes plaatsen, dat zou het iets spannender maken! (Een beetje zoals hier in Zweden [link])
Maar al met al heb ik vertrouwen erin dat het een mooi route zal worden! Veel succes bij de afwerking!
Hallo
Dank jullie wel.
Edwin, ik ben nog aan het stoeien met de grondtexturen. Ik ben er nu nog niet tevreden mee. Een textuur wat meer op naalden lijkt zou inderdaad beter zijn. Al vind ik de huidige ook erg bruin.
De bergen zijn gemaakt met een displacement map en de rails gebruik ik nu voor het uitvlakken.
Aron, wat loofbomen bedoel je? Dat zou inderdaad ook nog kunnen.
<Maar al met al heb ik vertrouwen erin dat het een mooi route zal worden!> gelukkig heb jij er wel vertrouwen in. Ik heb helaas nog twijfels of het gaat lukken.
Gil, ik heb een helling van ongeveer 4% gebruikt. Volgens de makers van de logging loks zou dat normaal zijn. Ik heb er zelf geen verstand van.
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
olaf99 schreef:
Aron, wat loofbomen bedoel je? Dat zou inderdaad ook nog kunnen.
Dat zou prima kunnen!
olaf99 schreef:
<Maar al met al heb ik vertrouwen erin dat het een mooi route zal worden!> gelukkig heb jij er wel vertrouwen in. Ik heb helaas nog twijfels of het gaat lukken.
Wees niet zo negatief. Laat je fantasie los en maak er iets moois van! Het is prima mogelijk om in die omgeving een mooie route te bouwen: plaats her en der wat boshuisjes ("stuga's", zoals hier [link]), leg wat boswegen aan, laat de spoorlijn over het meertje/beekje gaan (voorbeeld [link]), laat de spoorlijn parallel langs het meertje lopen, bouw her en der wat kleine dorpjes. Dit is maar een greep uit de mogelijkheden die prima zouden kunnen passen in je route!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen