Ik heb me (voor het eerst) begeven op het terrein van omzetten van content en (ver)bouwen van content in Google Sketchup. Met daarin de plug-in RubyTMIX is het relatief eenvoudig om het één en ander te realiseren.
Ik heb getracht de Achmeatoren te verbouwen in Sketchup:
Ik vind zelf het resultaat wel aangenaam Maar daar zijn jullie voor om dat te beoordelen.
Als er behoefte aan is wil ik dit exemplaar wel uploaden, alleen hoe dat in z'n werk gaat, moet ik wel even een simpele, maar doeltreffende uitleg hebben.
Het 'smaakt' naar meer..... Met Sketchup kun je toch aardig wat realiseren. Dus weet je wat: Het aquaduct over de A32 bij Grou even bouwen (nou ja even ) Maar goed hier wat screens
Zeg maar het 'frame' zonder kleur
Even kijken of het een beetje past in de route
Deze heeft al een beetje een 'betonkleur' gekregen
Voorlopig is dit het resultaat. Voor m'n gevoel is het nog niet af, dus we gaan verder
@Administrator (Jeroen) Kan ik de titel van dit onderwerp wijzigen?
Gegroet allen Dirk
Citaat:
@Administrator (Thomas) Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Spikevi op 13 jan 2012 15:51, in totaal 2 keer bewerkt.
Ziet er niet verkeerd uit! Ga je de aquaduct nog veranderen of laat je het hierbij?Ziet er goed uit,maar je moet een pilaar of zoiets erbij maken. Dat maakt het nog een stuk realistischer!
Misschien ook wat schaduw in de textuur aanbrengen. Dat maakt het nog echter.
Olaf
He Olaf, Dat zou wel mooi zijn. maar deze objecten zijn gemaakt met Sketchup, met gebruik van de interne mogelijkheden Ik weet niet of er mogelijkheden zijn om de textuur aan te passen. Misschien heb jij nog een andere oplossing?
Nou je zou naar de texture kunnen kijken , hoe die in elkaar zit Als hij geheel grijs is zou je hem met Paintshop Pro iets kunnen wijzigen door er iets donkergrijs door te gooien. Of je zou een andere texture kunnen gebruiken die daarbij past.
Maar of dat allemaal wil ? Probeer het zou ik zeggen.
Klopt, dat had ik al in gedachten om dat bij te werken, dat ga ik ook zeker doen! Het is nog maar een "tussenstand", details volgen nog. In ieder geval bedankt voor de tip en het "meedenken"....
Een update van route Leeuwarden - Zwolle Tot aan Heerenveen liggen er 4 flinke spoorbruggen in dit gedeelte
Bij Grou al voor een groot gedeelte af. Nu verder gegaan met spoorbrug in Akkrum en verderop richting Heerenveen de ophaalbrug. Hier het (voorlopige) resultaat . . . .
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen