Trainz Versie: TANE
Hallo
Nou nu maar een algemeen topic voor mijn route probeersels. Anders moet ik op den duur zoveel topics openen.
Een stuk Twente. Natuurlijk ook weer een fictieve route. Hengelo geeft mooie mogelijkheden. Ik zou bijvoorbeeld een lus kunnen maken via Almelo - Deventer - Zutphen - Hengelo
Hallo
Dank jullie wel.
Dit is de perronkap waar ik op 14 september 2009 mee bezig was. Er moet nog wel het nodige aan gebeuren. Zo komt een oud project toch weer tot leven.Toen borrelde het idee eigenlijk al om deze route te maken.
Het werken met basemaps is wel redelijk makkelijk. 100% nauwkeurig zal het niet echt zijn. Maar als ik de rails bijvoorbeeld nameet dan klopt het best aardig. De methode die ik hier gebruik (losse kaarten zelf maken) is wel tijdrovend. Er is een DEM programma die dit automatisch kan. Hier heb ik verder geen ervaring mee. Ik kies er verder meestal voor om redelijk hoog te kijken in Google earth. Dan zie ik de rails nog net genoeg om ze te kunnen plaatsen. De basemaps van Hengelo heb ik bijvoorbeeld op een hoogte van 170m gemaakt. Google earth heeft foto's van verschillende datums. Oldenzaal is bijvoorbeeld nog behoorlijk wazig terwijl Hengelo wel nieuwere en scherpere foto's heeft.
De Google Maps platen komen meestal niet tevoorschijn,zodra hij wel tevoorschijn komt,is hij wit. Ik heb de tut's van Danipo.nl doorgelezen en prcies zoals het er stond gedaan,maar geen resultaat
Hallo
Nou, ik heb zijn tut ook doorgelezen en hij heeft ook eerst die fout maar hij schrijft dan verder hoe dat op te lossen.
Waarschijnlijk heb jij dan geen goede afmetingen gebruikt. Het moet bijvoorbeeld 1024 x 1024 pixels zijn. Tevens moet het plaatje ook in de juiste map staan. De map is de map waar je .im file ook staat als je het geexporteerd hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen