Bij het rijden met een bus hoor je nog steeds het geluid van het snerpen door een bocht, het gerammel in een wissel of het kedeng-kedeng-geluid op de rails. Natuurlijk rijden mijn bussen op onder de straat weggemoffelde rails, maar ik wil die geluiden niet horen, alleen het busmotorgeluid. Op een Duits Trainz-forum lag ik dat je in de config de tekst disable-extra-track-sounds kunt zetten om dat weg te halen. Maar waar moet ik dat precies neerzetten? Kan iemand mij hierbij helpen?
Dank jullie wel, die regel die Mats noemde kende ik al wel (ook mét het getal 1). Omdat alle modaliteiten op mijn baan voorkomen, wil ik dus dat de geluiden alléén bij de bus (en de tram) wegvallen. Maar waar moet ik die regel dan neerzetten? Gewoon bovenaan als ik de config van de bus open? (Stadtbus Hamburg gebruik ik, en voor de tram de Combino) Of moet ik een specifieke andere plek gebruiken?
Ik ben niet bepaald goed in scripts en computertechnische dingen en zo Maar we zijn hier op het forum ook om dat soort dingen aan/van elkaar te leren, nietwaar? Nogmaals bedankt alvast!
Zeker weten. Je moet het in de config zetten van de betreffende bus/tram. Het maakt niet uit waar je die regel neerzet, tenzij je het ergens tussen { } zet. Dus als je het helemaal boven zet ben je veilig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen