Zoals al eerder in dit topic aangekondigd, N3V Games is bezig met een geheel nieuwe versie van Trainz.
Voor de ontwikkeling van het spel hebben ze gekozen voor crowdfunding financiering via Kickstarter. Crowdfunding is een alternatieve wijze om een project te financieren. Om een project te financieren gaan ondernemers in de meeste gevallen naar de bank om een kredietaanvraag te doen en zo startkapitaal te verkrijgen. Crowdfunding verloopt echter zonder financiële intermediairs, maar zorgt voor direct contact tussen investeerders en ondernemers. Meer informatie over Kickstarter.
Deze toekomstige Trainz versie zal een aantal belangrijke innovaties omvatten, zoals:
Een gehele nieuwe grafische engine (codenaam E2)
grotere, meer gedetailleerde routes / omgevingen;
verlichting die automatisch schaduwen werpt van alle vaste objecten inclusief terrein;
volledig gedetailleerde en geanimeerde voetgangers, passagiers, het wild, auto's, vrachtwagens en treinen;
realistische omgevingseffecten en lokale weersomstandigheden, zoals de vorming van wolken, mist, gelokaliseerde regen en sneeuw effecten, wind geblazen door bomen en gras;
rook uit een tunnel of regen spetterend in een plas;
warmtewaas van hete dieselmotoren;
aanzienlijk verbeterde in-editor prestaties.
Verbeterde rijervaring
Vanuit de feedback over de jaren , blijkt het belangrijkste kenmerk voor veel mensen de nauwkeurigheid van de simulatie. Dit is de reden waarom verbeteringen aan de rijervaring zijn opgenomen in de top van onze T2 feature lijst.
Voor de technische gebruikers, ons nieuwe natuurkundig model maakt gebruik van een verscheidenheid van configureerbare ingangen zoals motorvermogen, treingewicht en rolweerstand. Dan wordt rekening gehouden met factoren zoals spoorhelling, weerstand van bochten en track adhesie voor elke wagon in de trein. Vervolgens berekenen we de werkzame krachten 30 keer per seconde en daardoor versnelt of vertraagt de trein.
T2 introduceert gloednieuwe hulpmiddelen voor het bewerken van real-time physics, waarmee gebruikers specificaties invoeren en vervolgens accuraat alle krachten kunnen testen. Dingen zoals trekkracht of de werking van de remleiding kan worden gecontroleerd op een bepaald punt langs de trein en input waarden aangepast 'on-the-fly'. Door het analyseren en aanpassen zonder het verlaten van de simulatie, kunnen real-world trein kenmerken perfect worden afgestemd.
Nog meer verbeteringen
In aanvulling op de nieuwe engine, fysica en de upgrade van het algemene systeem, hebben we voldoende tijd in onze planning om nog twee grote systemen toe te voegen. Door te doneren aan het Kickstarter project op het Ingenieur beloningsniveau of hoger krijgt u een stem om mede te bepalen welke twee van de volgende vier functies zullen worden opgenomen in onze eerste release. De overige twee functies zullen komen aan de top van onze vervolg doelen lijst.
Benieuwd geworden naar de toekomst? Wil je de nieuwe Trainz mede mogelijk maken en tegelijk ook inspraak krijgen in de ontwikkelingen? Bekijk de informatie op Kickstarter (engels).
Het project is inmiddels voor 80% gefinancierd. Dus de kans is groot dat het project doorgaat en het spel er komt. Mochten er voldoende mensen zijn die mee willen doen met het Kickstarter project maar niet de beschikking hebben over een creditcard, dan ga ik een alternatief regelen. Reageer even op de poll en laat eventueel een post achter voor hoeveel je zou willen doneren.
Overigens is doneren volledig risicoloos. Als het bedrag niet gehaald wordt, krijgt iedereen zijn donatie terug gestort.
Heel goed Koos, als er nog 2 of 3 mensen meer mee willen doen dan ga ik het regelen. Ik wil er niks aan verdienen, het gaat mij puur om het warm houden van de hobby en de Nederlandse Trainz community!
Zodra er voldoende mensen mee willen doen ontvangen deze mensen een e-mail met instructies.
ik heb er wel 100 euro voor over, voor iets wat nu eens compleet zal zijn. krijgen de bouwers korting, want die maken het "spel" interessanter dan het oubollige spelletje.
daarom ben ik waarschijnlijk een echte Hollander. éérst zien dan kopen. vr.groet, willem
Ik ben net zo'n Hollander als Verbo , eerst zien dan kopen. Ik kan er wel tussen de 50 en 100 euro tegenaan gooien maar wie zegt dat ik hem dan ook kan draaien .
*Wat gaan de eisen worden om het spel te kunnen spelen ? *Wat gebeurd er met de al gemaakte content. En zo zijn er nog wel wat vragen....
Kunnen we het wel waar maken überhaupt,of loopt het toch uit op een flop .
Trainz Versie: 2009
GertMeering schreef:
Ik ben net zo'n Hollander als Verbo , eerst zien dan kopen. Ik kan er wel tussen de 50 en 100 euro tegenaan gooien maar wie zegt dat ik hem dan ook kan draaien .
*Wat gaan de eisen worden om het spel te kunnen spelen ? *Wat gebeurd er met de al gemaakte content. En zo zijn er nog wel wat vragen....
Kunnen we het wel waar maken überhaupt,of loopt het toch uit op een flop .
Dat is ook een beetje waar ik mee zit, vooral het content gebeuren. Het zou dood zonde zijn als niks uit lagere versies werkt. Ik heb 2012 al niet gekocht omdat je daar geen compatible mode hebt.
Ik begrijp jullie positie, ik deel ook de zorg dat content moet blijven werken. Volgens het team van ontwikkelaars staat de bruikbaarheid van reeds bestaande content in het nieuwe spel bovenaan de lijst. Het zou knap stom zijn om met een versie te komen waar geen bestaande content in werkt. Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat het wat dat betreft grotendeels goed zal komen.
Een ander probleem is natuurlijk dat we in de NL community met wat (bijna) prehistorisch materiaal werken, wat niet tot in het einde der dagen met elke nieuwe versie zal blijven werken. Ik denk dat het een combinatie zal worden, alles wat TS12 geschikt is zal blijven werken, maar sommige oudere content wat in TS09/10 al problemen gaf werkt mogelijk niet meer zonder aanpassingen. Maar dan ligt daar een uitdaging voor ons als groep, toch?
Als je wil kan ik het voor je mogelijk maken, ik ben bezig om het steunen via bankoverschrijving mogelijk te maken. Hoeveel zou je er in willen investeren?
Ik ga het juist als pittige uitdaging zien om mijn content en Leeuwarden-Zwolle in de nieuwe Trainz te krijgen, voor zover mogelijk. Ik zou tot max. 40 euro willen doneren, maar vanwege geld gebrek wacht ik het mooi af
Qua graphics: Als ik de ideeën voor de game engine zie, dan denk ik dat het een soepele game wordt, waar je vast wel dingen kan uitzetten om het spel soepeler te laten draaien. Zo zwaar als Railworks is bijna onmogelijk, dat draait volgens mij op een een verschrikkelijk slechte engine.
Inderdaad er wordt weinig nieuws gemaakt voor Trainz in Nederland. Goed Rutger en ik hebben heel veel liggen, maar allemaal niet af. Grootste probleem is eigenlijk dat de engine voor stoomlocs best wel ingewikkeld is en ook al een keer is veranderd met 09/10 volgens mij, stel dat ze daar weer wat gaan veranderen kunnen we van vooraf aan beginnen. Mijn mat'54 zal wel pas richting release zijn als de nieuwe Trainz er is, ik zal zeker mijn best doen om hem dan ook daar werkend te krijgen, maar het liefst zou ik willen dat het niet te veel veranderd.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn maar aangegeven hebben niet over een creditcard te beschikken is er een speciaal Kickstarter forum met instructies geopend.
Tot nu toe hebben:
Koos
Yellowcake
sanderpost
aangegeven mee te willen doen. Aan de poll zie ik dat er meer mensen het overwegen. Aan die mensen het verzoek zich even bekend te maken, indien ze (nog) mee willen doen.
Ik zou best mee willen doen, maar ik weet niet of ik in de toekomst nog tijd heb voor Trainz. Ik merk nu al dat ik voor RW bijna geen tijd heb. Dus of ik investeer ben ik niet zeker van.
michaeloosten1996 schreef:
Zo zwaar als Railworks is bijna onmogelijk, dat draait volgens mij op een een verschrikkelijk slechte engine.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen