Railworks is volgens mij geen lichte engine ... als ik RW draai stijgt mijn Videocard zowat op van de fans die beginnen te loeien ... dat is bij TS2010 en TS12 ook wel maar een stuk minder...
Als ik Railworks draai hapert het spel al op low graphics, terwijl ik menig andere game gewoon op medium/high kan spelen zonder enige moeite. Achteraf gezien is Railworks voor mij weggegooid geld dus.
Ik heb een redelijk oude PC en Videokaart maar Railworks speelt aardig goed hoor . Alleen bij stations zoals Utrecht moet tie soms even kort laden, maar dat boeit mij niet heel erg dat had ik soms bij Trainz ook.
Voor de rest loopt Trainz , en dan heb ik het over het Nederlandse gedeelte gewoon achter en dat is eigenlijk altijd al geweest. Sinds GM er niet meer bij is , zijn er geen mooie NL of verbeterde NL treinen / wagons bij gekomen op de SLT na dan die ook niet iedereen heeft.En Amazing Mike zijn spul .
Wat Trainz aantrekkelijk maakt en een boost geeft is verbeterde of nieuwe treinstellen / wagons. Met natuurlijk goed uitziende werkende cabines .
Niet iedereen heeft zin/nog de kennis om NS materieel te maken , laat staan om foto's te maken om een bepaald object te kunnen maken voor Trainz. Natuurlijk zijn veel repaints dat maakt al veel goed.
Dat heb je natuurlijk ook bij Railworks en natuurlijk is Railworks nieuwer dan Trainz. Maar ik heb het idee dat op forums als het gaat om Railworks er meer mensen zich inzetten om iets voor elkaar te krijgen. Kijk maar naar de SLT van Chris Trains , mensen gaan erop uit om foto's te maken en tekeningen op te sturen enzo.
Hoe dan ook , een vernieuwing is goed om Trainz levendig te houden.Maar de mensen moeten zich zelf ook inzetten om het interessant te houden.
Ik zeg niet dat ik helemaal niets meer met Trainz doe of in de toekomst , ik hou het hier wel in de gaten , maar Railworks heeft nu meer mijn interesse dan Trainz.
Mee eens ... RW heeft nu eenmaal een mazzeltje met Chris(trains), hij is 3D modelleerder van beroep en heeft iets met NS treinen vanwege zijn herkomst en daarnaast RW. Zo'n persoon is er voor Trainz momenteel niet, of in ieder geval niet bekend.
Maar de script technologie van Trainz is nog steeds vooraanstaand naar mijn mening. De mogelijkheden om dingen te maken en te scripten gaan heel ver. Maar ja, zoals bij alle dingen kost het maken tijd. En zeker in tijden dat iedereen op zijn centen moet letten is er nu eenmaal wat minder ruimte voor mooie creaties.
Maar ik ben er zeker van dat het weer kan komen, want het blijft een hobby die blijft trekken...
mag ik hier even op inspringen. er zijn wel degelijk goede bouwers in trainz aanwezig. of het nu gaat om een boom, route of een compleet treinstel. Cris maakt hele mooie treinen, maar moet je voor betalen (gelijk heeft hij) voor trainz is het algemeen gratis. het is voor de bouwer een stimulans dat ze aangemoedigd worden. wordt dat niet gedaan stoppen ze ermee of bouwen ze voor hun eigen. (kijk naar mij zelf) ben van mening, dat wij met z'n allen een mooi spel kunnen maken en met een nieuwer engine een mooie hobby in de toekomst krijgen. vr.groet, willem
Helemaal mee eens, dat bedoelde ik ook niet. Er worden heel veel leuke dingen gemaakt. De kracht zit hem denk ik in samenwerking. Een aanzienlijk grote groep mensen bezit een stuk(je) kennis wat een ander niet of in mindere mate heeft. De kunst is om die mensen bij elkaar te brengen en om wat info en kennis met elkaar te delen om tot nog mooiere creaties te komen.
Een pijnpunt voor een deel van de Nederlandse Trainz commune is lange tijd een gebrek aan respect en vertrouwen geweest door dingen uit het verleden. Gevolg is dat veel mensen zelfstandig aan de slag zijn gegaan. Helaas komt het gros er dan achter dat het alleen vaak een onmogelijke klus is, of door tijdsgebrek of door uitputting of o.i.d. .
Eens kijken hoe we het momentum van de komst van de nieuwe generatie Trainz in ons voordeel kunnen gebruiken... ik heb er best zin in!
helemaal mee eens Thomas. soms denk ik aan een fijne club met mensen die het echt interesseert en niet alleen treintje spelen. laten we we maar afwachten wat er komen gaat. vr.groet, willem
helemaal mee eens Thomas. soms denk ik aan een fijne club met mensen die het echt interesseert en niet alleen treintje spelen. laten we we maar afwachten wat er komen gaat. vr.groet, willem
Mijn inzet ooit,.....maar ja....we weten het he.... Ik zal mijn mond maar houden.
ja Jeroen, dat weet ik ook nog. maar doelde eigenlijk clubje dat je bijéén komt. maar dat gaat nie. ff naar Frieselande of Grueningen rijen breekt je wel op. vr.groet, willem
Heren ik weet dat ik er zelf ook aan meedoe, maar kunnen we het onderwerp even terugbrengen naar de nieuwe versie van Trainz / Kickstarter? Eventueel openen we een nieuw discussie topic over de wensen en verlangens omtrent de hobby
of gebruik de chat om iets tussen twee mensen te bespreken
Even half on/offtopic: Ik denk dat een nieuwe betere realistischer engine ook weer nieuwe stimulans geeft om te bouwen, ik merk al jaren, dat ik mij bij het bouwen van treinen me vaak stoor aan de wat minder realistische engine. Het kost gewoon heel veel tijd ook om te leren hoe je wat maakt. Ik ben 7 jaar verder nu, na het bouwen van mijn eerste gebouwtje. Inmiddels van alles gebouwd, maar daar ben ik zelf allang niet meer tevreden over en dus moet het verbeterd worden maar ja tijd hè. En ik bouw vooral voor mijzelf, omdat ik iets mis of beters wil in Trainz. Rutger en ik houden daarbij vooral van ouder materieel en daar lijkt minder animo voor. Wat er ook gezegd wordt hier is waar: als je geen foto's hebt van alle details etc. etc. dan is bouwen ook lastig, bouwen van overzichtstekening alleen kan niet. Rutger heeft het voordeel bij de SHM te werken en alle info ter beschikking te hebben en zo ook aan contacten komt bij andere museum spoorlijnen (er ligt bij ons echt heel veel museum materieel op de plank 'bijna af' maar we blijven vooral haken op de stoomloc cabine's en we weten nog niet exact hoe we het willen gaan releasen). Ik heb het voordeel bij de stichting mat'54 hondekop vier te werken en dus kan ik echt letterlijk bij alles om zo mijn hondekop vier voor Trainz te bouwen en dan nog kost het me een half jaar (inclusief zomer stop) en dan is er nog geen texture en interieur te bekennen. Vooral bij oud materieel gaat er zo veel research in zitten. Rutger en ik hebben tientallen goederenwagons die eigenlijk af zijn, maar we moeten nog even bedenken waar en hoe het ter download komt. Ik denk dat wij met z'n tweeën best mooi spul weten te maken en ook echt Trainz flink kunnen uitbreiden met kwalitatief goed materieel, maar het laat nog even op zich wachten, en wij zijn weer zeven jaar verder in ons niveau en zo blijf je ook constant verbeteringen aanbrengen in modellen, en dan blijf je bezig. Mede doordat er zo veel werk in zit zijn forum topics met "kan iemand ff een sprinter voor mij bouwen" zo irritant, blijkbaar zijn er nog steeds lui die niet weten hoeveel werk het is, in de eerste plaats al om het te leren, dan merk ik weer vrij weinig waardering en dan denk ik, heb wel wat beters te doen dan. Ik snap het soms ook niet, veel mensen vragen al jaren om de 3737 voor Trainz, Rutger heeft de 3737 gemaakt en dan bijna geen reacties op de screens, dan denken wij ook, nou blijkbaar heeft niemand er behoefte aan, we kunnen hem ook niet uitbrengen, zelf hebben we hem toch in Trainz. Tot zover mijn iets meer dan half on/offtopic betoog
Dat heb je overal Edwin ... daar kom je toch niet nu pas achter Dat had ik na een paar maanden toen ik objecten maakte voor Trainz.( LOL )
Maar dat heb ik bij Railworks nu ook , das overal het zelfde. Mijn objecten zijn best vaak gedownload , en hoe vaak zie je ze terug op screens of routes ???
Het is en blijft een graaicultuur , hebbe , hebbe en ook nog hebbe ...! Want het is toch daar en gratis , dat boeit me ook niet meer .
Ik maak het omdat ik het zelf leuk vind , en als anderen het willen downloaden prima . Ben je niet tevreden over hoe mensen reageren dan moet je het spul niet Online zetten en lekker voor jezelf houden.
Daar ben ik allang achter...vandaar dat sommige dingen van mij ook niet online komen. Oftewel , sommige dingen veranderen nooit als het gaat om het graaicultuur en hoe mensen zijn op forums.
Maak je niet dik , doe wat jezelf leuk vindt .. We gaan zien wat de nieuwe Trs doet , daarna kun jezelf bepalen wat je ermee gaat doen.
Groeten Gert
* ----CENSUUR---- , weer Off-Topic ! .. Mijn excuses Thomas
Dan doe ik een poging om weer op-topic te gaan $152,346 van de $165,000 is binnen. Het gaat niet heel snel meer, zouden we het nog gaan redden? Het wordt in ieder geval wel spannend! Ik neem alleen wel aan dat N3V games een backup plan heeft als kickstarter faalt. Ergens ga ik er van uit dat Trainz Simulator: a new era, al dan niet met vertraging, er wel gaat komen.
Ik volg het hele avontuur rond Kickstarter en Trainz/N3V en ondanks dat er veel meer van verwacht werd, staan er een aantal mensen/partijen klaar om op het laatst hun 'pledge' te doen om zo het doel te halen. Daarnaast is een bekend fenomeen dat mensen afwachten tot de laatste paar dagen om dan pas te steunen. Ook zullen een aantal mensen hun reeds gedane 'pledge' met een paar AUD$ te verhogen. Als iedereen die nu al steunt er nog een tientje bovenop gooit, zijn ze al over de drempel.
Wat ik (en zo te lezen in de comments andere met mij) zo raar vindt, is dat er potentieel een paar honderdduizend mensen Trainz spelen. En toch zijn er maar 1500 mensen die reageren op de Kickstarter posting. Ik denk zelf dat taal een rol kan spelen en misschien het bereik van de doelgroep.
We gaan het zien de komende dagen, maar die nieuwe Trainz komt er wel hoor!
Trouwens, mocht iemand de boxed versie van het spel overwegen als cadeau voor het steunen ... dan krijg je ook toegang tot de download beta versie, dus je hoeft dan niet langer te wachten totdat de boxed versie in je bus valt.
Voor zover ik de comments heb gelezen is het juist zo dat veel mensen die al een pledge hebben gedaan ook echt al maxed out zijn gegaan in hun budget. het fenomeen "bump up friday" heeft tot nu toe ook niet echt tot spectaculaire verhogingen gezorgd. Ik kan me wel vinden in het wachten tot het laatste moment, laten we hopen dat dat het geval is
Ik geloof er ook wel in dat de nieuwe trainz komt.
Even een laatste reactie op Gert. Volgens mij blijkt uit mijn tekst wel dat we vooral voor ons zelf bouwen. Als wij zouden bouwen voor andere en/of het ons heel veel zou schelen wat andere mensen denken, hadden we al veel eerder moeite gedaan om te releasen. Enige wat we nu hebben is een domeinnaam, die hebben we al drie jaar, maar geen website, geen tijd en echt nodig voor ons zelf ook niet, wij hoeven het niet te downloaden
Trainz Versie: 2004
Ik heb netjes mijn bijdrage gedaan, hopen dat ze het gaan halen. En als iemand kan helpen met het scripten dan wil ik jullie best helpen aan wat treinen
Trainz Versie: 2010EE
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het doe, heb de laatste tijd bijna geen tijd meer gehad voor trainz, komende maanden zien er wel weer rustig uit en het is natuurlijk ook wel leuk om te betà testen. Het grootste nadeel blijft alleen dat ik geen CC heb, daarom wacht ik ook tot het einde aangezien ik een prepaid CC zou moeten kopen, het het dan zonde zou zijn als hem voor niets koop.
En Mitchell, WoW Als je hulp nodig hebt met scripten moet je het laten weten, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen en wat me zelf nog lukt (is weer tijdje geleden).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen