Neem even contact op met Jananton, die werkt met Blender, ik heb het met de tutorials waar hij mij op heeft gewezen ook geprobeerd, het lukt wel, maar ik vind gmax toch nog fijner, ook al kan je met Blender wel meer.
Ik heb blender kunnen vinden er zijn wel Engelstalige tutorials
Ik snap er alleen nog niet veel van, Gmax is mij wel iets meer bekend. Zijn er al mensen, die er al mee kunnen werken ?
Misschien Olaf ?
Hmm, ik zag dat Edwin m'n naam heeft laten vallen, dus ja, als ik wat knutsel voor trainz dan doe ik dat uitsluitend met blender. Ooit wel Gmax geprobeerd, maar persoonlijk vond ik dat vreselijk onoverzichtelijke software. Wat met blender een probleem kan zijn is dat er eigenlijk geen nederlandse tutorials te vinden zijn, hoewel het programma oorspronkelijk ontwikkeld is in Amsterdam. Een paar huizenblokken bij mij vandaan nota bene.
De meeste tutorials die er zijn gaan over het gebruik van verschillende aspecten van blender en zijn lang niet allemaal van belang om trainz content mee te produceren. Er zijn er echter ook enkele die specifiek voor trainz zijn geschreven, met als belangrijkste die van ene Paul Hobbs, een in duitsland wonende engelsman. Hier is een link naar de blender tutorial section. Het gaat hier om uiteraard engeldtalige tutorials, drie stuks, die uitvoerig het creƫren, textureren en animeren van een eenvoudig locje beschrijven. Veel van de gebruikte technieken kunnen natuurlijk ook gebruikt worden voor scenery en anders soortige trainz objecten. Enige kennis van de inns and outs van blender is wel vereist, maar dat kun je allemaal vinden in het online manual /wiki op de blender site.
Die tutorials bedoel ik ja.. Ik wist ze alleen niet meer te vinden. Ook al zijn ze Engelstalig ze zijn heel goed te doen, maar omdat ik gewend ben aan Gmax blijf ik toch daarbij. Vooral omdat blender heel anders werkt dan Gmax en ik dus aan Gmax gewend ben, is het lastig blender te leren, en dus zie ik nog niet de voordelen van blender..
Toch maar weer verder gegaan met Gmax dus. We hebben het er wel eens eerder over gehad, wat jij hebt met blender had ik indertijd met Gmax. Al jaren bezig met blender en in Gmax kon ik niets vinden, uren zoeken en vloeken omdat ik zus en zo met blender in enkele seconden had kunnen doen. Er was toen nog geen exporter voor blender naar trainz, er was dus geen keus. Da's nu gelukkig anders.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen