Om het in Trainz zo realistisch mogelijk te maken komt in mij deze vraag op; wat is de gemiddelde seinafstand tussen 2 (P) seinen? Ik weet dat deze afstand variabel is, maar ik zou graag een gemiddelde horen. Als ik in Trainz een redelijk lange goederentrein (600-650m) inzet met een seinafstand van 1300m, dan rijdt hij het volgende (in dit geval rode sein) helaas voorbij vanwege de lange remweg. Ik vroeg mij af hoe dit in het echt zit.
Bedankt voor jouw reactie. Dat is inderdaad een mooie afstand. Ik dacht dat de seinen altijd veel dichter bij elkaar stonden. Deze afstand zal ik ook toe gaan passen in mijn route, dan rijden de goederentreinen tenminste geen seinen voorbij.
Misschien wel leuk om te weten, maar een goederentrein zou bij seinblokken van 1300 meter ook wel optijd moeten kunnen stoppen, gaat je goederentrein wel keurig 100? of toch stiekem 140? http://nl.wikipedia.org/wiki/Rempercentage#Remwegafstand
Mijn goederentreinen rijden verschillende snelheden. Afhankelijk - net als in het echt - van het type wagons 80 / 100 of 120km/u. Er rijdt een containertrein, geschikt voor 120 km/u, waarbij de remweg afstand te kort is tot het volgende sein.
Naar mijn weten rijden goederentreinen in Nederland niet harder dan 100km/h. Ze kunnen wel 120km/h, maar dat kan het spoor niet aan. Maar het afremmen heeft ook veel te maken met de enginespec.
Nope, maar dit is wel iets viewtopic.php?f=146&t=1452 In het kort, je kunt treinen laten rijden op de door jou ingestelde snelheid ongeacht de baanvak snelheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen