sinds kort weer beetje bezig met trainz, alleen heb ik een probleem: Ik mis veel texturen, althans daar lijkt het op. Hier een screenshot van het probleem:
Ik gebruikt trainz 2009 sp4. Het draait op windows 7. Voorheen, laten we zeggen jaartje terug, waren er geen problemen met missende texturen. Ik had al de zoekfuntie gebruikt en iets gevonden over hardware versnellende gebeuren, alleen voor zover ik weet werkt dit niet. Ik heb daarnaast ook de database grondig hersteld, wat geen resultaat opleverde.
Trainz Versie: 2009
De lengte- x hoogte verhouding (of hoogte- x lengteverhouding) van een textuur mag niet groter meer zijn dan 1 x 8 (of 8 x 1). Vroeger werden "foute" verhoudingen nog geaccepteerd, maar dat is nu verleden tijd.
Die witte streep op het rijtuig is waarschijnlijk 16 pixels hoog en 1024 pixels lang en dat is dus niet goed. Het zou zoiets moeten worden: 16 pixels hoog x 128 pixels lang of: 128 pixels hoog x 1024 pixels lang.
Het is een textuur met alfakanaal (het zijn opschriften). Als je de maat van de betreffende textuur verandert, worden die opschriften lelijk en slecht leesbaar. Wat je ook kunt doen is die textuur veranderen in 16 x 16 pixels en het alfakanaal helemaal zwart maken. Dan heb je helemaal geen opschriften, maar dan ziet het rijtuig er wel wat beter uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen