Trouwens, de gene die dat gevraagd heeft weet/wist zeker niet dat er al zeer uitgebreide pakket(ten) beschikbaar zijn hier in de downloadruimte: http://link.trainzonline.nl/dl/152
Dat is het laatste beetje wat nog over is van die seinen, nadat ze enkele maanden geleden offline zijn gehaald, in die link zitten dan ook geen seinen Een nieuw pakket is dus meer dan welkom
Ah juist, dan heb ik nog een compleet pakket waarschijnlijk! Aan de andere kant, ik ben natuurlijk meer van de armsein periode. Misschien kunnen deze wel mooi T:ANE gereed worden gemaakt, als we weten hoe die versie werkt natuurlijk!
Ik ben alles echt verleerd,dus ik heb tijd nodig om alles weer uit te vinden. Maar ik ga proberen om zo veel mogelijk seinen te maken die er zijn , En ja freeware.
Welke al klaar zijn ,zijn de oude dwergsein(kleine mensen sein)hehehe Zullen eerdaags op de website komen bij de freeware link.
hehehe,klopt maar de eerste keer fietsen na 10 jaar gaat ook niet gelijk lekker hehehe. Maar het klopt wel dat sein had ik in 3 uur klaar. Alleen nu het lastigste ,de texture maken. Jeroen ik ga toch zelf de texture proberen te maken,lukt het niet dan hoor je het wel,en jij mag foto textures maken van alle seinen ,wij gaan er wel uitkomen.
Bedankt jongens ,daar doe ik het dus voor,jullie hehehe Ik miste het gewoon om dingen te maken. Nu maar hopen dat ik het vol kan houden. Dit is een oud sein waar ik ooit aan begonnen ben,nu ook maar afmaken. Deze vind je op en richting de maasvlakte. Wie weet de juiste naam van dit sein. En deze zijn heel oud maar werken oke,dus geen update nodig. Met Werkend NR op het bord. Hoeveel soorten seinen zijn er eigenlijk??
Wat leuk om te zien dat het sein bij jou weer op groen staat! Toch mooi, dat het na al die jaren toch gaat kriebelen. Ook ik ben weer aan de bouw geslagen met route's bouwen.
Maar jij vroeg je af hoeveel seinen er zijn? Er zijn er tientallen! Weet wat je op de hals haalt.
Maar ik trap af:
Dwergseinen Voorsein: Staan langs de hoofdbaan en kondigen een lichtsein aan. het voorsein geeft hetzelfde aan als het lichtsein dat volgt. Normale seinen, waaronder: - Bediende seinen. Deze seinen zijn te vinden op stations waar de seinen door een treindienstleider worden bediend - P-seinen. Staan langs de vrije baan en werken o.b.v. het bloksysteem. - BGG seinen. Staan op bijzonder gevaarlijke punten. Bijvoorbeeld op een station met daarachter een overpad of spoorwegovergang. - Portaalseinen. Hangen aan een portaal boven het spoor. Voorbeeld: Traject Amsterdam - Utrecht. - Herhalingsein
In deze reeks zal ik vast nog wel e.e.a. gemist hebben. Daarnaast hebben vrijwel alle seinen - op de dwergseinen na - een cijfer variant. Het cijfer (getal, vermenigvuldigd met 10) geeft de snelheid aan en is afhankelijk van bijv. een wissel in afbuigende stand. Daarnaast zijn er allerhande aanduidingen in de matrix, zoals: - G: Voorbijrijden toegestaan (geldt alleen voor goederentreinen). - X: Stoppen goederentreinen. - L: Snelheid zodanig begrenzen dat voor het eerstvolgende sein kan worden gestopt.
Hmm wil ik het nu nog wel maken ,hehehe. Bedankt voor de uitleg , zoveel zijn het er dus niet echt. Ik ga gewoon mijn best doen,maar als het met een script moet dan hebben we een groot probleem. ik kan niet scripten,is mij nooit gelukt. Welk sein willen jullie hierna zie,kan ik alvast wat info zoeken,liefst naam een 1 foto.(tekening blauwdrukje)
Het zogenaamde Stop plaats sein is er ook nog niet voor trainz. Dit dubbele sein is blauw van kleur en geeft de plaats aan waar de trein moet stoppen. Op Station Haarlem staan er nog 1 of 2,maar de tijd van hun functie is allang verstreken.
Ik zie de toegevoegde waarde niet zo van een set nieuwe seinen, zeker als die set niet gescript zal worden. Er is een prachtige set, gescript en wel, helaas uit de downloadlijst, maar vind dat geen reden om ze dan wéér opnieuw te maken.
Ik zie liever dingen die er nog niet zijn, maar dat is mijn mening.
hallo Amezingmike en de anderen , ik vind het goed dat je de draad weer oppakt. maar, ik ben het wel eens met de vorige schrijver, op zich. het zou wel te gek zijn als dit pakket of deze seinen ook heel mooi gaan worden. alleen hoop ik wel dat er ook nieuwe bij komen, enfin.
De nederlandse seinen:
dwergseinen -'gewone' dwergsein laag -gekantelde dwergsein -hogere dwergsein (zo'n 1M) -dwergsein op het perron -middenvoetbrugsein (dwergsein met 3 lamphouders 2 in werking 1 afgedekt met een geel driehoek, boven wit, links rood(sein alleen te bewonderen op A'dam Cs) -vrijgavesein (dwergsein met aan de onderkant een witte lamp)
hoge lichtseinen -digitaal lichtsein (P-sein, kan tonen, 4, 6, 8, 10, 12, 13, bgg, cijferbalk los voor het sein) -lichtsein (p-sein, bgg) -digitaal portaalsein (p-sein, 4, 6, 8, 10, 12, 13) -portaalsein (p-sein, schuin geplaatst op A'foort)
andere -vertreksein (alle mogelijke lengtes ook hangend) -stop plaatssein (ook op A'dam Cs) -Herhalingssein -Wubo -koeienkop -sein om te tonen dat een brugdeel bezet is (heb geen idee hoe die heet)
graag gedaan voor dit lijstje volgensmij is het redelijk compleet anders hoor uuhhh lees ik 't wel:0
Amazingmike, ik heb zelf geen Gmax (kom niet door de registratie code heen ). maar ik kan wel een bijdrage leveren als je dat wil ofzoww maar veel succes nog
Ik had contact met Mike omdat hij problemen had met inloggen. Toen kwam ter spraken over natuurlijk Trainz. Ik vertelde dat ik het jammer vond dat Gert omwille van zijn eigen keus heeft gevraagd zijn content te verwijderen, en dat daardoor veel hobbyisten niet meer kunnen beschikken over zijn voor seinen. Door Door kwam het ten spraken dat Mike wel zin had deze te gaan maken.
De bedoeling was of is de missende seinen te maken. En ik de textures.
Tja dat is jammer als iemand zich terug trekt, voor aanvulling ben ik ook voor, maar de normale lichtseinen zijn er ook van RikJ inclusief script, daar doelde ik eigenlijk op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen