ik sluit me aan bij jeroen iemand die weer seinen wilt maken voor ons omdat de oude weg zijn dat iemand dan de moeite neemt omdat te doen en dat er weer mensen zijn die het moeten gaan verpesten echt niet normaal respecteer elkaar enzo maar dat schijnt niet te beseffen iemand zo zijn best probeer te doen om er iets weer van te maken maar fijn hoor in dit nieuwe jaar het erg respectloos iemand vraag welke seinen ontbreken enzo en dan kraak je die gene af hallo waar zijn we mee bezig sorry hoor dat is mijn menning
laten we met z'n allen niet onze gezamenlijke hobby vergallen. laat die gene die nog wat wil maken zijn ding doen. ook bestaat het al. zoveel Gmaxers zijn er niet meer. steek onze koppen bijéén en laat de hobby verder voortbestaan. ben zelf nog iedere dag bezig om iets te creëren wat ik zelf leuk vindt (wat misschien ooit vrij komt) de seinen van Gert en Rikj en Sander zijn fantastisch en goed werkend. neemt niet weg dat Mike ze niet hoef te maken, die worden misschien nog mooier en uitgebreider. Mike en Jeroen gewoon verdergaan met wat de bedoeling was en maak er wat moois van.
Zeker het gezeik is weer begonnen, en ik heb geen zin om tijd te maken voor dit. Het lijkt we of hoe meer je je inspant hoe meer je kop eraf gaat. Mijn doel is altijd geweest gezamenlijk de hobby leuke en mooier te maken. Maar schijnbaar mag iedereen altijd te mij gaan lopen zeiken, maar je kent het gezegde van 'als men naar de ander wijst, wijzen er drie vingers naar zichzelf'. We hebben een forum opgebouwd wat heel veel tijd gekost heeft, waar we de hobbyist mee willen plezieren. Het schijnt dan men alles vanzelf sprekend vindt. Het is ook zo leuk de vermoorde onschuld te spelen op het forum terwijl je achteraf in je nek wordt gestoken. Weet je dit is het me allemaal niet waard, dit is voor die kleine moeite die het niet meer waard is iets te realiseren waar ook andere hun voordeel mee kunnen doen.
Dus Willem zet je illusie opzij, want dit wereldje bestaat uit ego's die louter en enkel alleen gaan voor het hebben van content, daar zijn ook alle relletje over ontstaan. Ik heb geen zin meer om op nota bene op het forum wat ik zelf (mede) beheer me te moeten verdedigen.
Voor die gene, ik heb des tijds een ruzie tussen twee leden van dit forum, waarvan de ene 'Gerts' seinen liet zien met led'jes, en daarop ontstond hoe kan het ook anders een hele rel. Ik heb opgetreden als moderator, goh wat gek toch joh! Dat werd me niet in dank afgenomen door Gert, ik heb getracht met hem hier over te praten maar meneer blokkeerde me op alle manieren. Er was dus dus geen dialoog mogelijk. En dat na jaren lange samen werking met Gert. En ik? Ik mag me niet boos, verdrietig of wat dan ook voelen? Oh ja sorry, Jeroen is er voor het stront op te ruimen. Nou toevallig heb ik daar ervaring mee want ik werk in de zorg, maar dat betekend niet dat ik dit als hobby wil en zeker niet als begeleider op treden. Het lijkt me dat hier niemand geestelijk beperkt genoeg is om die aandacht op te eisen.
Dus als er iemand nog wat te zieken heeft kan men dat duidelijk maken en kan je via mijn mail mijn anders op vragen en langskomen en het G O D V ER D O M M E GEWOON RECHT IN MIJN WAFFEL ZEGGEN!! DAN DE LAFFE T E R I N G HOND UIT TE HANGEN OF SODEMIETER OP VAN DIT GODDELIJKE FORUM EN GA MET DE HONDEN IN HET BOS HUILEN!!!
Ik hoop echt dit project nog doorgang gaat vinden. Het zou zonde zijn als we hierdoor weer een fantastische contentbouwer verliezen.
Het wordt tijd dat mensen eens leren tevreden te zijn met wat ze krijgen!!!
Ik ben een routebouwer en absoluut geen contentbouwer en heb dus juist mensen nodig die het mogelijk maken een mooie route bouwen met hoogwaardige content en die waardeer ook. Ook al is het aangeboden spul al 5x door andere gemaakt. Het kan altijd mooier en beter. Dus als iemand een poging wil wagen geef die dan gewoon de kans dat te doen.
Eigenlijk is het mijn fout; toen Gert aankondigde er mee te stoppen en vroeg om zijn content te verwijderen, had ik door moeten pakken en ook Gert zelf uit het systeem moeten verwijderen. Dat had achteraf gezien een hoop ellende gescheeld, want je ziet dat mensen als Gert zo zuur zijn geworden dat ze bij het minste of geringste positieve geluid zich meteen weer gepasseerd of aangevallen voelen (ondanks dat ze zelf kozen om de hobby voor andere te beperken, simpelweg omdat ze die macht voelden).
Vandaar dat Jeroen in een poging de schade te beperken Gert een spreekverbod oplegt, maar dat lijkt nu ineens heel zwaar, terwijl het iets is wat veel eerder had moeten gebeuren.
Ik heb Gert alsnog verwijderd, hopelijk nog niet te laat...
Thomas, zou dit wel de juiste beslissing zijn om meteen een spreekverbod of erger op te leggen. maak een andere spuitblad aan, en laat daar de frustraties terloops gaan.
Laten we nu weer gaan genieten wat Amazingmike creëert.
Wees blij dat iemand de moeite neemt om iets te maken wat weg is vind gewoon sneu dat er zulke mensen zijn die het verpesten voor andere die netjes afwachten tot iets uit komt heb gewoon geduld het komt van zelf wel zo niet dan komt misschien in de toekomst zo vind ik dat verder jeroen je moet doen wat je altijd blijven want er zijn geen goede bouwers of reskinners over die dat doet voor de mensen die wel geduld hebben met vriendelijke groeten stefan
Wees blij dat iemand de moeite neemt om iets te maken wat weg is vind gewoon sneu dat er zulke mensen zijn die het verpesten voor andere die netjes afwachten tot iets uit komt heb gewoon geduld het komt van zelf wel zo niet dan komt misschien in de toekomst zo vind ik dat verder jeroen je moet doen wat je altijd blijven want er zijn geen goede bouwers of reskinners over die dat doet voor de mensen die wel geduld hebben met vriendelijke groeten stefan
Het heeft niks te maken met afwachten... Maar 't feit dat TO het Gert kwalijk neemt dat hij zijn seinen offline had gehaald etc.
Een Ontspoorblok en een Bedieningspaal zou fraai zijn van jou hand Mike. Eigen foto's VAM Haarlem.
Gr. Gil.
Stopontspoorblok, interessant en er zijn vele varianten er van. De beveiliging om deze te kunnen gebruiken is bijvoorbeeld elektrisch: Het grendel. Zo een zat ooit aan een normale NS wisselsteller met kloot bij wissel 35 vanaf de SHM lijn naar emplacement Hoorn van de NS.
Een aantal klassieke varianten van de beveiliging van het stopontspoorblok zijn nog bij de SHM te vinden in Medemblik en Twisk. In Medemblik beveiligd met de Baanvaksleutel, in Twisk met een sleutel die wordt vrijgegeven uit het bedieningstoestel in de post. Mijn doel is om alle wissel/sein toepassingen van bij de SHM te maken om een complete omgeving te creëren. Met wisselstellers, grendels, blokken enz. enz.
Met andere woorden: een niet klassieke variant van dit soort dingen is dus van harte welkom.
En die bedieningspaal, die geeft weer of je grendel is vrijgegeven of niet, wat op het stopontspoorblok zit. Nadat je het blok hebt gebruikt kan je de beveiliging weer teruggeven aan de TRDL.
Jongens ik moet toch even iets zeggen. Ik heb even niet gereageerd op alles in dit topic omdat ik weer even stil werd van dit allemaal. Laten we nou eens gaan genieten van alles en eerdere dingen vergeten. Laat alles gaan. Ik ga gewoon door met bouwen,niet veel en snel maar ik ga gewoon door voor iedereen op het forum,niet ik maar wij is het toverwoord. Oke ik draaf nu ook door hehehe.
Patrick ik heb eindelijk internet met een blank Email,stuur AUB even een mailtje naar mijn Email.
'Gewoon een wissel' is wat kort door de bocht. Ja zo ga je hem toe passen in TRS, maar voor de goede weergave is het toch verstandig even wat onderzoek te doen. Want niet alleen het blok gaat van de rails af, maar ook het grendel en een hendel gaan in een andere positie staan om hem te gebruiken.
@Mike: Ik heb geen talloze foto's van dit type Stop/Ontspoorblok. Maar ik heb deze foto destijds op het VAM terrein in Haarlem gemaakt. Ditzelfde Stop/Ontspoorblok ligt er zeker weten nog wel. Ik ga binnenkort even terug om detail foto's te schieten. Komt wel goed.
En wat Rutger zegt klopt. Een Stop/Ontspoorblok heeft een "Blokkade" stand en een "Vrij baan" stand. Maar in trainz werkt dit als wissel,die eenvoudig met Invisible track te handhaven is.
Ja die gaan gewoon door maar mijn privé leven ook,trainz staat niet meer op NR1. Maar we gaan gewoon door voor de geen die ze wel willen hebben. Samen met Patrick gaan we ze stripten(Patrick,want ik weet niets van stripten af) Ik heb het even heel druk en Patrick ook,dus even laag pitje,maar als we allebij zover zijn zullen ze als padenstoelen uit mijn 3Dmax schieten.hehehe Gil,ik wacht geduldig.
Even voor de duidelijkheid. Ik maak de mesh met eigen texture zoals ik ze altijd maak. Patrick gaat helpen met scripten waar mogelijk is. Jeroen gaat ze allemaal met foto texture bewerken zoals we gewent zijn van hem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen