Rijtuig 205 van de NTM heeft een update ondergaan, met een nieuw frame, werkende sluitseinen en bijvoorbeeld ook de lichtkap die van binnen zichtbaar is.
Nu zijn alle tramrijtuigen voorzien van dit soort fratsen. Nu is het zaak te kijken of alles in orde is, en de draaistellen na lopen!
Op de achtergrond wordt aan diverse dingen gewerkt, maar de grote verschillen zijn niet zichtbaar. Na wat geklooi met een tekening voor opschriften voor een bepaald rijtuig, konden er eindelijk screens worden gemaakt!
NS Dt 406, voorheen NTM E 137. Collectie SHM en wacht op restauratie.
NS BCt 423. Collectie SHM en wacht op restauratie.
NS BCt 425. Collectie SHM en wacht op restauratie.
NTM BC 87, later NS BCt 455. Collectie SHM en wacht op restauratie.
Voor de laatste was ik wel even zoet met de opschriften.
Deze objecten vormen samen met Bello de zo genaamde Bello stam die nog te realiseren is.
De 2104 is onderhanden genomen (ooit gebouwd in een vroeg stadium door Edwin). Gezien wij beiden nu meer expertise hebben, ben ik hier mee aan de slag gegaan.
Groeten,
Rutger
P.S. voor de moderatoren: Is het mogelijk mijn andere topics in dit gedeelte samen te voegen tot dit topic?
Laatste week wat geklooit met attachement points voor bogey's, het werkt gelukkig. Er is ook wat nieuws te melden:
Loc 5 heeft haar vernieuwde bogey gekregen. Aan de body moet nog veel gebeuren, maar een grote stap voorwaarts is gezet. Het is de bedoeling om de komende tijd de andere bogey's op pijl te brengen, en dan aan vrijwel universele onderdelen te gaan werken. Zoals stoot en trekwerk, luchtpompen en remwerk.
Hier nog niet gemeld, maar ik heb reeds een aantal 3700'en in bedrijf. Zonder werkende cab nog en een aantal details kunnen nog worden aangescherpt!
De eerste screens van de 3737 dateren van een jaar geleden.
Nu zijn ook de beide wakefield smeerpersen toegevoegd aan de Jumbo.
Ook aan locomotieven appendages is gewerkt en toegepast op de oude dame.
In de nadagen van de stoom bij de NS, werden door veel nummer mannetjes bijgehouden welke locs er reden. De 3706 van depot Arnhem werd in de zomer van 1954 nog gespot.
Locomotief 3786 is uitgerust met een rookkastdeur van een Austerity én een Austerity tender!
Er zijn nog meer varianten, daar komen nog wel screens van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen