Geregistreerd: 08 jan 2011 00:57 Berichten: 87 Woonplaats: Den Haag
Trainz Versie: 2004
Hallo mensen,
Na lange tijd weer eens begonnen aan Trainz. Nieuwe PC nieuwe kansen. Trainz draaide niet soepel (onverwachtse crashes) en na wat zoeken en herinstalleren ook de patces gevonden. Na mijn ongeduld met patchen is dat nu toch afgerond. (Build 42203 naar 44088 deed er 3 uur en 45 minuten over en , inmiddels wel 49933) Dit vond ik erg lang maar ok. Inmiddels de nieuwste build alleen loopt het niet soepel. Laden van het beginscherm met Starten, Opties, Content, Handleiding enz. duurt 20-30 seconden. Als ik het spel dan start duurt dat 5 seconden om het menu te zien, maar 30 seconden voordat het ronddraaiende balletje stopt. Is dit gedrag normaal? Ik had met Trainz 2004 op mijn oude P4 met 512MB geen snelle prestaties, maar geen programma dat niet meer reageerde. Toen ik Trainz 2010 op mijn vorige computer had staan (Q6600 met 4GB Ram) ging het ook niet snel maar wel soepel zonder "hangen" tussendoor. Tijdens het bouwen van een route mede door lage kwaliteit instellingen 200FPS bij een lege basemap. Openen van een van de tabbladen rechts geeft een drop naar 1~60FPS en blijft die hangen totdat het tabblad helemaal geopend is. Daarna weer richting 200FPS. Tijdens het rijden op een in 30 econden in elkaar geflanste route sprong de controle ook ineens van DCC naar CAB toe. Ik kreeg deze niet meer terugveranderd .
Verdere info: Windows Ultimate 64bit 16GB Ram Nvidia GTX960 256GB SSD (>50% vrije ruimte. Zou dus niet zoveel met laadtijden moeten hebben) Trainz 2010EE zonder 3d party content (leek mij handiger eerst de problemen op te lossen) Geinstalleerd als Administrator
Al geprobeerd: Herinstallatie (loste de onverwachtse crashes op) Driver updates Windows update Patches allemaal geinstalleerd Reboot na alle voorgaande stappen Lagere kwaliteit (resolutie, tekenafstanden) Open GL en DirectX mode
De bron van mogelijke oplossingen droogt een beetje op, ik kan niets meer bedenken. Hier op het forum en via google ook geen oplossingen gevonden. Misschien herkend iemand deze problemen? Alvast bedankt voor het lezen van deze lange post =).
Hallo Dennis,
Ik heb ook nog een HDD ja. Als de volgende dingen geen soelaas bieden ga ik daar eens op installeren. Dat is iets waar ik nog niet aan gedacht had. Inmiddels ook getest: Uitschakelen van: -Microsoft security essentials -SUPERAntiSpyware
Nu bezig met testen: Windows 7 in VirtualBox met daarom TS2010
Kijk een van de verschillen met mijn oude pc waar ik nog niet aan had gedacht. Ik dacht ah joh lekker snel doen ik heb toch 150GB vrij. Nu probeerde Trainz te verwijderen krijg ik de melding dat unins000.dat beschadigd is en dat ik het niet kan verwijderen (Waarschijnlijk wel meer corrupt daarzo). Nu heb ik de HDD van mijn oude pc overgezet als data drive naar de nieuwe. (Scheelt weer vele GB's aan downloaden van content) Daar dacht ik slim te zijn door daarvan het unins000.dat bestand te nemen. NIET doen. Nu heb ik de versie op de dataschijf verwijderd (Driveletters zijn hetzelfde). Hopelijk alleen de Trainz bestanden maar toch. Lang verhaal kort: Trainz staat nu op HDD en zowaar zie ik dat het menu geanimeerd is! Waar het probleem in zat weet ik niet maar het werkt nu soepel. Dennis je bent een held!
Ik weet niet zeker of het door die SSD komt of door het feit dat ik mijn PC bleef gebruiken tijdens het patchen. Maar het is en Crucial MX100 van een paar maanden oud. Verder totaal geen problemen mee, ook niet in mijn 6 jaar oude MacBook Pro.
Groet, Friso
EDIT: Klopt het dat het seinenpakket van Rikj geen van de seinen bevat die op de afbeelding bij de download staan aangegeven?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen