heey, ik ben gijs al een behoorlijk tijdje in de trainz wereld ik heb trainz mac 2
ik ben nu bezig met de routen helsingør till… ik weet nog niet waar ik precies naartoe ga bouwen maar in ieder geval richting gilleleje en later nog naar kopenhagen de route is helemaal deens en zo veel mogelijk naar de realiteit gebouwd helaas niet helemaal precies, maar het komt in de buurt
ik heb jammer genoeg niet gmax of zo want die kon ik niet vinden voor mac (iedereen die wel weet waar ik dat kan downloaden, dat zou heel fijn zijn)
nou ja, veel plezier met het kijken naar de foto's
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Hej, laat ik de eerste zijn met een reactie. Gaaf gemaakt, zeer herkenbaar. Paar jaar geleden ben ik in Helsingør geweest vanwege de boot naar Zweden (naar Helsingborg), en daarbij heb ik dat station bezocht. Je hebt dat station em de omgeving goed in Trainz overgebracht! Erg leuk om een Deense route hier te zien! Veel succes ermee, of op zijn (steenkolen)Deens: mange tillykke med din rute!
zozo, een nieuwe update. naar een paar weken niks gedaan te hebben weer verder gegaan. nu is de hele route richting kopenhagen af. nou ja, af de tracks, seinen en borden staan al en er moeten ook nog een paar rangeargransen borden worden geplaatst. rangergrensen zijn borden in het deense seinsysteem die aangeven dat je een emplacement of gebied met wissels uitgaat.
kopenhagen eerste wat ruwbouw
tunnel ten noorden van kopenhagen H
kijkje van af het S-tog platform ri de tunnel
het s-tog platform: vesterport
nørreport
het gebied van kopenhagen en de S-tog
het gebied van helsingør ook met heel klein stukje lokahlbahn
snekkersten
stukje rangeerterrein svannemøllen
en dat was het voor vandaag, ik hoop dat je "genoten" hebt hiervan
Nou Gijsie, Kopenhagen Centraal ken ik goed. Met Tivoli, het oudste pretpark van de wereld, er pal naast. Dat is een hele opgave! Redelijke hoogteverschillen rondom het centraal station! Mijn complimenten voor de uitdaging die je aangaat. En tot zover ziet het er erg mooi uit. Succes en plezier met je project! Walter/Barrie40
hallo, IDD veel hoogteverschillen, nu vooral rond Osterport voor alle duidelijkheid. een satelietafbeelding van de situatie rond kopenhagen rood is rangergaerten (rangeerterrein) wit is spoorbaan
verder tot trainz osterport \
norreport (tunnel en metro (S-tog) station)
tunnel tot het station
vesterport
rangeerterrein svanmøllen (met de echte hoogteverschillen)
dat was t voor vandaag oja….
als er iemand is met bruikbare foto's van de stations in en rondom kopenhagen en of helsingor of videos of web links. stuur ze dan alstublieft via reactie of mailtje
nu bezig met ostrerport aan de noordzijde, zuidzijde is al af maar ik ben nu aan het improviseren op evrschillende perrons omdat ik (jammer genoeg) niet genoeg foto's heb of videos van dat station. dus als je nog wat op je computer hebt staan van een reisje ofzow naar denemarken met foto's van dat station of andere foto's van deense station (met perrons er op ofzow) stuur ze dan even
Vraagje: Waarom gebruik je eerder in dit topic gedetailleerde sporen en in je laatste screenshots simpele, ongedetailleerde sporen? Het is mooier om de tracks van Samplaire te gebruiken. Hij heeft de meeste tracks in versie met 3D schroeven en zonder, maar die zijn vrijwel even mooi.
Ik gebruik zelf (net zoals in het echt) vele soorten sporen door elkaar. Hout met oude of nieuwe ballast, speciale sporen voor wissels, betonnen liggers enz.
Zie bijvoorbeeld deze foto:
Betonnen dwarsliggers, Engels wissel met houten dwarsliggers, Rechts zie je het begin van een wissel (herken je aan wisselverwarming) met betonnen liggers. In het screenshots topic zie je ook dat ik veel soorten tracks gebruik. Samplaire zijn sporen zijn niet niet hoog in polycount als je de sporen zonder 3D schroeven gebruikt. In mijn ogen maakt of kraakt een route met een goede sporenplan en mooie sporen een route.
In mijn route gebruik ik speciale sporen, te gebruiken voor wissels van Samplaire, ik gebruik 'checkrails', dat zijn puntstukken en strijkregels voor wissels, zo lijken ze heel echt. Daarnaast gebruik ik ook wisselverwarmers van Gill (bergerac) zoals je ze ook in het echt ziet. Zeker in een Poolse route zijn die onmisbaar.
Heel veel succes verder met je route. ik kijk uit naar meer screenshots en ik hoop dat je gebruik maakt van mijn tips. Veel bouwplezier!
@koos , dankje om het even aan te duiden. Ik was zelf ook al lang aan 't twijfelen over de 3d tracks, ik zal binnenkort alles even bekijken en de juiste rails uitkiezen. Dit zal al met al nog een hele klus gaan worden, vanavond zal helaas niet meer lukken
@koos , dankje om het even aan te duiden. Ik was zelf ook al lang aan 't twijfelen over de 3d tracks, ik zal binnenkort alles even bekijken en de juiste rails uitkiezen. Dit zal al met al nog een hele klus gaan worden, vanavond zal helaas niet meer lukken
Met de replace tool kun je snel alle tracks vervangen. Wel zou ik als je alle tracks vervangt, de wissels op betonnen liggers handmatig vervangen voor platte dwarsliggers. Wissels liggen namelijk altijd op platte dwarsliggers, terwijl de vrije baan de normale, geknikte liggers heeft. Zie ook mijn foto. Daar kun je dit mooi zien. Succes Gijs!
nou @koos, de rails was vervangen, de wissels waren netjes ingelegd, de variatie in de rails (d.m.v. google maps) was gelukt, de checkrails en frogs waren geplaatst en dan is een mac heel vervelend door te crashen. dit was eigenlijk waar ik al bang voor was, m'n computer kan al die rails (details etc) niet handelen, 't is al een redelijk oude computer. ben nu nog aan het zoeken voor een oplossing, maar ga nu verder met de oude rails.
ondertussen gaat de bouw ook gewoon door Dybbolsbrø: ( en emplacement)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen