@Olaf: Vanaf Google earth is de laatste versie Enschede op basemaps te zetten. Stuur ze wel even naar je door als je dat op prijs stelt. De route Deventer-Enschede is nu voor 99% klaar. Hier nog wat impressies. Enschede Drienerlo. Grolsch veste en IJsbaan. De haven waar het spoor afbuigt naar het Centrum. Groot bedrijventerrein langs het kanaal richting Drienerlo Hengelo in. Het verlaten evenementen station Hengelo FBK De bocht naar het station. gezien vanaf Enschede Hengelo Het emplacement en de schitterende overkapping. En nu de zaak afronden Walter
Hallo Kurt, Leuk dat je mee leest. Wanneer je vanuit Google Earth de kaart als Content in Trainz hebt ingelezen plaats je deze op de basemap. Dan knippert die omdat op hoogte 0 de map plat is. Dus plaats hem op 0,05 m Wanneer je een tweede map aansluit dan leg je die op 0,10 m. Op deze wijze "knippert" er niets meer en zie je de rails nog gewoon liggen.
Trainz Versie: TANE
barrie40 schreef:
Hallo Kurt, Leuk dat je mee leest. Wanneer je vanuit Google Earth de kaart als Content in Trainz hebt ingelezen plaats je deze op de basemap. Dan knippert die omdat op hoogte 0 de map plat is. Dus plaats hem op 0,05 m Wanneer je een tweede map aansluit dan leg je die op 0,10 m. Op deze wijze "knippert" er niets meer en zie je de rails nog gewoon liggen.
Succes Walter
Hallo Walter,
Bedankt voor de info. Ik ben al een tijdje diverse layouts aan het volgen. Allemaal prachtig werk waarvan ik veel kan leren! Helaas ben ik geen artiest in het maken van objecten, dus ben ik altijd blij dat andere Trainzers dit voor mij willen doen.
Via transdem haal ik de maps automatisch binnen. Doch soms, wordt het plaatje of meerdere plaatjes niet gepresenteerd. Hiervoor zoek ik nog een oplossing.
Ik was benieuwd welke methode je gebruikt en voornamelijk de hoogte van de mapjes ( plaatjes ). De plaatsing van de sporen,wegen, gebouwen, bomen, dat gaat vlot. Maar hoe doe je de inkleuring? Hiermee bedoel ik, het landschap, vb weiden ( groene kleur ). Met de waterwegen heb ik ook nog enige problemen.
De afgelopen week even het bouwen losgelaten. Ik heb alle directionmarkers en trackmarkers eens doorgelopen. Nu heb ik een scenario waarin twee Intercitys vanuit Utrecht spoor 8 naar Enschede spoor 2 rijden. Utrecht-Almelo in 1.14 h. In het echt 1.19 h. Dus even wat wachttijden verlengen en ik rij vlgns spoorboekje. De treinen rijden netjes rechts, bij Blauwe Kapel over het Intercityspoor Utrecht in. Leuk om zoiets eens op te pakken.
@Belgian46 Hier een paar tips. Ik zet vanuit googlaerth om met Sketchup2015. Die zet alle plaatjes aan elkaar vast. De lengte hou ik op 1000-1500 meter max. Anders valt de afbeelding weg wanneer je teveel van het startpunt van de afbeelding verwijderd bent. (is dit jouw probleem??) Roosendaal zijn dus twee afbeeldingen die ik netjes aanelkaar zet. Dat is eenvoudig omdat de hoek van beide afbeeldingen gelijk is. Dat regel je bij het inlezen vanuit Google. Dus niet tijden het inlezen de hoek van de google-earth draaien. Nederland is vlak. Dus alle afbeeldingen liggen bij mij op 0. (dus +0,05cm boven de plaat) Vanuit Sketchup 15 ga ik naar Sketchup 8 en daar kan ik met RubiTMX inlezen. (staan tutorials op deze site)
Inkleuring: Wanneer alles staat kleur ik in één keer een groot oppervlakte in met gras d.m.v. selecteren en opvullen. (Dus niet met dat rondje gaan kleuren, dat is te veel werk). Vervolgens kleur ik bij veel weiden tussen barbed-wires een andere kleur gras in (crops is mooi). Dan krijg je wat variatie in begroeiing. Tussen de huizen kleur ik met asfalt in. (concrete of grond van OLAF )
Water: Diepte: slechts -1 meter, water op slechts -0,5 meter van de bovengrond. Dan krijg je veel natuurlijker overgangen dan wanneer je water 5 of 10 meter diep maakt. Heeft geen zin. Ook kan je dan eenvoudig grass splines half in het water zetten om de oever mooi te begroeien. De ondergrond van de rivier kan de graskleur blijven of je kleurt met iets zwarts in. (asfalt) het water zelf kan je op kleur brengen ,met de draaiknopjes in de tab water. Ik vind de basis kleur erg lichtblauw voor NL.
Tot slot: Download mijn route Netherlands West 4.0 en 4.1 en de route van Sam Nederland Zuid. Dan kan je rustig bekijken hoe er gebouwd wordt. je kunt veel van elkaar leren.
Trainz Versie: TANE
barrie40 schreef:
@Belgian46 Hier een paar tips. Ik zet vanuit googlaerth om met Sketchup2015. Die zet alle plaatjes aan elkaar vast. De lengte hou ik op 1000-1500 meter max. Anders valt de afbeelding weg wanneer je teveel van het startpunt van de afbeelding verwijderd bent. (is dit jouw probleem??) Roosendaal zijn dus twee afbeeldingen die ik netjes aanelkaar zet. Dat is eenvoudig omdat de hoek van beide afbeeldingen gelijk is. Dat regel je bij het inlezen vanuit Google. Dus niet tijden het inlezen de hoek van de google-earth draaien. Nederland is vlak. Dus alle afbeeldingen liggen bij mij op 0. (dus +0,05cm boven de plaat) Vanuit Sketchup 15 ga ik naar Sketchup 8 en daar kan ik met RubiTMX inlezen. (staan tutorials op deze site)
Inkleuring: Wanneer alles staat kleur ik in één keer een groot oppervlakte in met gras d.m.v. selecteren en opvullen. (Dus niet met dat rondje gaan kleuren, dat is te veel werk). Vervolgens kleur ik bij veel weiden tussen barbed-wires een andere kleur gras in (crops is mooi). Dan krijg je wat variatie in begroeiing. Tussen de huizen kleur ik met asfalt in. (concrete of grond van OLAF )
Water: Diepte: slechts -1 meter, water op slechts -0,5 meter van de bovengrond. Dan krijg je veel natuurlijker overgangen dan wanneer je water 5 of 10 meter diep maakt. Heeft geen zin. Ook kan je dan eenvoudig grass splines half in het water zetten om de oever mooi te begroeien. De ondergrond van de rivier kan de graskleur blijven of je kleurt met iets zwarts in. (asfalt) het water zelf kan je op kleur brengen ,met de draaiknopjes in de tab water. Ik vind de basis kleur erg lichtblauw voor NL.
Tot slot: Download mijn route Netherlands West 4.0 en 4.1 en de route van Sam Nederland Zuid. Dan kan je rustig bekijken hoe er gebouwd wordt. je kunt veel van elkaar leren.
Plezier met de Hobby Walter
Hallo Walter,
Bedankt voor de tips. Even zien of ik ze in de praktijk kan omzetten. Ondertussen je Netherlands West 4.0 en 4.1, alsook Sam's Nederland Zuid gedownload.
Ik ben bezig met deze route - zie http://forums.auran.com/trainz/showthre ... ian-routes - Het tramgedeelte is afgewerkt, alleen heb ik een probleem met trams die niet willen stoppen aan bepaalde haltes. Ik laat dit momenteel eventjes rusten en doe ondertussen verder met het treingedeelte. Ook dien ik nog eventjes tijd te maken om screenshots ( op het forum ) toe te voegen ( gedeelte Westende naar De Panne ).
Mvg
Kurt
Laatst bijgewerkt door belgian46 op 17 nov 2015 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.
De afgelopen weken de route Zevenbergen-Roosendaal gemaakt. Een VIRM bij Lage Zwaluwe rchting Dordrecht-Rotterdam De Thalys raast voorbij terwijl de Intercity Rotterdam-Roosendaal afbuigt en uit Breda de Intercity richting de Moerdijkbrug rijdt. Zevenbergen. Tot hier had ik de route al een jaar of drie geleden gebouwd. West Brabant Oudenbosch met de kopie van de Sint Pieter schaal 1:5 Vlak voor Roosendaal Een koploper verlaat Roosendaal. Vanuit Etten Leur-Breda komt een goederentrein Roosendaal binnen. Met het Stadion van RBC op de voorgrond Station Roosendaal. De AM80 uit Essen staat op spoor 1 klaar voor vertrek. Het grote Emplacement is gedeeltelijk met BVL. Op de achtergrond de Intercity Zwolle Roosendaal. Deze kan pas naar Breda rijden als mijn volgende project klaar is. Roosendaal-Breda. Plezier met de Hobby Walter/Barrie40
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen