Havenweg. Ik weet het, ik kan toveren, zonder machinist onderweg naar Harlingen Haven
Collega op de bus komt langs op zijn rit naar Leeuwarden. (Ik heb een invisible spoor gelegd voor deze bus, zodat deze in tussen Harlingen en Harlingen Haven lekker rondjes gaat rijden.)
Rechts de Haven en links nogsteeds dezelfde havenweg. Binnenkomst in Harlingen Haven.
Leuk stukje gebouwd zo met de huizen en de vrolijke plantenbakken etc. Slechts een klein stukje huizen, de binnenhaven & veerbootterminal te gaan en dan zit het er al weer op
Remco het ziet er schitterend gedetailleerd uit! Complimenten. Dank voor het vrijgeven van de enginespecs. Ik heb de Vechdallijnen electrisch aangepast en nu rijdt hij veel mooier. Op een een of andere manier was met de oude enginespec bij AI rijden 100 km de max. Nu netjes 130 km/h. Remmen is ook mooi!
Ik irriteerde me zelf ook aan die max snelheid, ookal gingen ze bij mij max 120 km/h. Maar bij mij was het snelle remmen een grotere irritatie. Dus ik ben heel wat bestaande enginespecs afgelopen en heb de beste eruit gehaald en aangepast zodat ze mooi op de goede snelheden blijven hangen. In ieder geval goed om te horen dat je er plezier van hebt
Trainz Versie: TANE
Een GTW gaat niet sneller dan 120.
95 84 50 11t/m15 302 en dan nog een nummertje 11t/m15 staat voor 120km/u
Ik heb eens een vaag vervelend snelheidsprobleem gehad, maar dat lag 'm aan de manier van saven.
Vriend Steven heeft toen haarfijn uitgelegd hoe een enginespec in elkaar steekt en wat te doen als je die wilt veranderen, zonder de complete enginespec te vervangen.
Gewoon hier en daar een regeltje aanpassen zodat ie precies doet wat jij wil. Mijn GTW's trekken op, rijden en remmen precies goed.
Al met al een warrig draadje maar neem even de tijd om je er doorheen te worstelen. Op een gegeven moment wordt alles duidelijk. Vooral het save probleem.
Voor alles geldt, als je weet hoe 't moet, is niets meer moeilijk!
Maar wat jij zegt over dat de GTW niet sneller dan 120 kan dat klopt niet helemaal, of ik moet je verkeerd begrijpen. Ik ben eind vorig jaar met een machinist van Arriva voorin de cabine geweest voor een dagje. Op het traject Leeuwarden - Groningen mag op bepaalde gedeelten 140 worden gereden, en dat haalt hij ook. Het duurt weliswaar een tijdje, maar hij kan het. In de cabine staat ook "Vmax 140 km/h" (V staat voor snelheid).
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar in het echt kunnen de dieseltjes wel zeker 140 halen
Met dank aan Walter (Barrie40) nog wat meer realiteit: De vuurtoren van Harlingen. Vandaag de dag alleen niet meer in gebruik als vuurtoren, maar beschikbaar als overnachtingsplaats voor 2.
Havenkraan van Harlingen, eveneens mogelijk om in te overnachten.
Toen ik vandaag met de trein van Franeker naar Harlingen ging, zag ik dat ze met de werkzaamheden een grote ergernis (denk ik) voor de meeste machinisten hebben opgelost; op Harlingen en Franeker zijn nu ook rijtuigborden geplaatst. Het gebeurde regelmatig dat de machinist een verkeerd gokje deed en dat de laatste deur het perron niet haalde.. Voor in Trainz ook wel fijn om te weten of je er op staat
Ik zit een beetje met een dingetje, want ik kan niet echt iets vinden wat hier dan ook maar een beetje op lijkt: De veerbootterminal voor de veerboten naar Terschelling en Vlieland,
En deze.
Iemand misschien suggesties? Kom er niet echt uit op het moment.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen