Trainz Versie: TANE
Bedankt! Ik heb nog even verder gekeken ; <kuid:483030:1199> is een vogel geluid (inmiddels vervangen met <kuid:386158:1131> xjc sound bird 1) <kuid:483030:1192> is een vuurwerk geluid
Ik heb alles inmiddels gedownload op de dingen die payware zijn en de dingen die niet downloadbaar zijn. Echter is er wel een probleem, als ik een AI trein van Harlingen naar Harlingen Haven laat rijden, blijft het sein op rood staan, terwijl alle wissels goed staan en er geen trein voor staat. Ik heb de bus vervangen door een Russische bus.
Ik zie dat je met T:ANE werkt (aan je profiel te zien), en ik kwam er onlangs achter dat de rules voor het omleggen van de wissels niet helemaal werken in T:ANE.
Voor wat meer realisme heb ik vóór de stationsoverweg (die tussen de perrons) een wissel gelegd, die omgelegd wordt, kort voordat de trein arriveert. Zo gaan de slagbomen ook pas dicht wanneer de trein bijna aan het einde van het perron is. Als de wissel niet wordt omgelegd, blijven die slagbomen dus open staan en zal het sein rood blijven. (die wissel is een kleine afbuiging naar links of rechts, die je nauwelijks ziet. Een trein zal dus ontsporen als deze gewoon doorrijdt met de wissel vekeerd, omdat het gewoon een los stukje spoor is.)
Waarschijnlijk wordt bij jou deze wissel niet omgelegd. Wanneer de trein al aan het einde van het perron staat, staat deze al te dicht op de wissel om omgelegd te worden. Vandaar dat de AI trein de wissel zelf ook niet kan omleggen.
Mijn advies is om deze wissel (met het afbuigende spoor) gewoon te verwijderen. Dan gaan de slagbomen alleen wat eerder dicht, maar is het probleem wel opgelost als het goed is. Dit geldt ook voor Franeker en Dronrijp.
Ik hoor graag of dit de oplossing is
Groet, Remco
P.S., heb je gezien dat ik een mapje heb toegevoegd met niet-meer-te-downloaden content? In de kuidlist staat ook achter elke asset een linkje naar de downloadsite.
remcobronger schreef:
Ik denk dat ik al weet hoe dat kan;
Ik zie dat je met T:ANE werkt (aan je profiel te zien), en ik kwam er onlangs achter dat de rules voor het omleggen van de wissels niet helemaal werken in T:ANE.
Voor wat meer realisme heb ik vóór de stationsoverweg (die tussen de perrons) een wissel gelegd, die omgelegd wordt, kort voordat de trein arriveert. Zo gaan de slagbomen ook pas dicht wanneer de trein bijna aan het einde van het perron is. Als de wissel niet wordt omgelegd, blijven die slagbomen dus open staan en zal het sein rood blijven. (die wissel is een kleine afbuiging naar links of rechts, die je nauwelijks ziet. Een trein zal dus ontsporen als deze gewoon doorrijdt met de wissel vekeerd, omdat het gewoon een los stukje spoor is.)
Waarschijnlijk wordt bij jou deze wissel niet omgelegd. Wanneer de trein al aan het einde van het perron staat, staat deze al te dicht op de wissel om omgelegd te worden. Vandaar dat de AI trein de wissel zelf ook niet kan omleggen.
Mijn advies is om deze wissel (met het afbuigende spoor) gewoon te verwijderen. Dan gaan de slagbomen alleen wat eerder dicht, maar is het probleem wel opgelost als het goed is. Dit geldt ook voor Franeker en Dronrijp.
Ik hoor graag of dit de oplossing is
Groet, Remco
P.S., heb je gezien dat ik een mapje heb toegevoegd met niet-meer-te-downloaden content? In de kuidlist staat ook achter elke asset een linkje naar de downloadsite.
Ik heb de route geopend, en gezien dat deze route HP track bevat. Lelijk zal het in lagere versies niet zijn, maar in T:ANE is de track plat. Ik heb het over <kuid2:46162:38065:1> HP Track wood new solid edge, terwijl de andere HP-tracks wel gewoon track zijn. Nederland West van Barrie40 gebruikt deze track ook. Ik heb het maar vervangen door een track van Samplaire.
TS2010 heb ik ook, maar die gebruik ik zelden, omdat ik de content manager in TS2010 nogal log vindt t.o.v. T:ANE. Nog een ''foutje'' in T:ANE Dit is met alle 3 bruggen zo. Intertrainz
Geen idee waarom die ene HP track wel plat is en de rest niet. In ieder geval mooi dat je hem even hebt vervangen. Zo lang de tracks van Samplaire je pc aan kunnen, is dat het mooiste spoor.
Dat van de 3 bruggen zag ik ook voorbij komen bij MrSqueaker, die had het me gemaild. Werkelijk geen idee hoe dat mogelijk is (misschien door T:ANE?), zo heb ik ze namelijk niet geplaatst Gelukkig niet zo moeilijk op te lossen.
Ik hoop dat je voor de rest een beetje plezier hebt van de route
Beste Remco, Ik heb je route gedownload. Ten eerste dank voor je dankwoord in de PDF! Ik hoop dat je veel plezier aan alle content blijft beleven. Compliment voor de route. Moest wel even wat content binnen halen maar dat lukt wel. Het landschap ziet er erg fraai uit. Franeker vind ik in het bijzonder een mooi stuk, en de haven van Harlingen natuurlijk. De creativiteit met de timer rule is voor mij nieuw en ga ik zeker zelf ook eens uitproberen. Nooit te oud om te leren. Maar ik bouw ook meer aan de route zelf dan dat ik scenarios bouw. De Trainzwereld heeft er weer een fraaie route bij. Plezier met de Hobby Walter/Barrie40
Bedankt Walter! Doet me goed om te horen Probeer het gerust uit met die rules!
Ik vind het maken van scenario's ook leuk om te doen, plus het geeft nog iets meer aan de route. Iemand die niet bekend is met dit soort trajecten komt er dan door het scenario te spelen makkelijk achter.
Misschien weet je nog wel hoe mijn eerste fictieve route (op treinpunt) er 2 a 3 jaar geleden uit zag, toen je me een aantal tips gaf. Vergeleken met nu toch een behoorlijke vooruitgang al zeg ik het zelf.
Paar maanden geleden al aan begonnen, toen een tijdje niks aan gedaan en nu weer verder.
Ondertussen aangekomen bij Leeuwarden Achter de Hoven. Een klein station waar slechts 3x per dag voor werknemers van Friesland Campina gehalteerd wordt. In de ochtend 1x richting Leeuwarden en in de middag 2x in de richting van Groningen. Hoewel dit station maar 1 spoor heeft, zijn er wel twee perrons (in bajonetligging tussen twee overwegen). Deze liggen echter wel een paar honderd meter uit elkaar. Met gemiddeld maar 10 in-/ en uitstappers per dag is dit station het minst gebruikte station van Nederland. En ohja, dit station verdient ook nog eens de prijs voor het hebben van de langste stationsnaam van Nederland, ook al heeft het station geen stationsnaambord meer.
Alles wat er nog op het station te vinden is, is een incheckpaal en wat defecte perronverlichting:
Met de komst van de extra sneltrein op dit traject wordt dit station gesloten, maar ik laat het wel in de route zitten.
Bezig geweest met het gebied rond station Achter de Hoven. Leuk puzzeltje met de grote meelfabriek van Koopmans en het bedrijventerrein van Friesland Campina. Zie hier het resultaat:
Kruispunt met grote overweg achter het eerste perron van Achter d' Hoven
Overweg op het terrein van Friesland Campina
Met een beetje creativiteit de (loop?)brug over het spoor tussen de twee helften van het terrein weten te maken
Eerste perron vanaf Leeuwarden gezien. Hier stopt één keer per dag in de ochtend een trein voor forensen vanuit Groningen naar Leeuwarden. De perrons van dit station hebben beide geen spoornummer meer.
Het andere perron. Voor de trein richting Groningen, waarvan er twee per dag halteren.
Dit perron is zoals te zien een beetje in oude stijl. Er staan nog twee oude abri's en er staat een laag hekwerkje.
Een leuk feitje is dat beide perrons slechts geschikt zijn voor treinen met een lengte van 3 rijtuigen. Wanneer er dus met meer rijtuigen wordt gereden kunnen passagiers alleen in het achterste treinstel uit-/ en instappen.
Hallo Remco, Erg mooi gemaakt. Het aankleden van de wegen met de markeringen zijn fraai. Ook zie ik dat je de pijpleidingen hebt toegepast waar je laatst naar op zoek was. Leuk. Werk ze en plezier met de route. Walter
Bedankt Walter! Zo kom ik wel meer assets uit jouw route tegen die ik goed kan gebruiken
——-
Hi Richard,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar bedoel je dan wel mijn route? Ik krijg namelijk de indruk dat je die van Walter bedoelt aangezien ik nog maar 1 traject heb vrijgegeven. Wat betreft deze route ga ik deze gewoon als 1 route samen met Lw-Hlgh vrijgeven, als het zo ver is.
@BC Richard. Wanneer je bedoelt wat Remco zegt: Je download de route Netherlands West 6.0 Je zorgt dat je de content hebt die je bij Friesland tegenkomt en klaar. Hoef je niet alles te downloaden. Rij je lekker alleen in Friesland. No problem. Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen