Wat jij zegt klopt inderdaad, daar had Walter het tenminste ook over. Nu heb ik even het een en ander geprobeerd maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik die compressie uit zet bij het opslaan. Kun je me misschien een duwtje in de goeie richting geven?
Verder heb ik met het glans-texture probleem nog geen oplossing gevonden. Het .tga bestand omzetten naar .jpg werkt in dit geval niet, nog steeds dezelfde foutmelding.
Het gekke is dat ik dit probleem ook alleen bij de Wiederline motorbak heb. De andere motorbakken geven dit probleem niet. Ook als ik de glans texture van een werkende motorbak (+ textfile) vervang met die van de niet-werkende blijft het probleem bestaan. Gek.
De beste oplossing tot nu toe is denk ik gewoon om in-game bij opties de compatibiliteitsmodus aan te zetten. Heb ik ook al een hele poos.
Trainz Versie: TANE
In PSP-19 gaat dat zo...
Kies bij opslaan als: het juiste bestandsformaat Kies bij opties: niet gecomprimeerd
Opslaan, klaar!
Zo werkt het met jpg's ook. Je kunt op dezelfde manier de compressie van een jpg verhogen of verlagen.
Verlagen: Hoe minder jpg compressie, hoe scherper het plaatje en dus hoe groter het plaatje wordt in bytes.
Verhogen: Hoe meer compressie, hoe waziger het plaatje (mengen van naastgelegen pixels, blurren) en dus hoe minder groot in bytes. Ideaal voor internet en site gebruik. Minder bytes te laden en dus veel sneller.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen