Hoi allemaal, Is er iemand die bekend is mét, of wat meer af weet van Transport Fever ? Mijn simpele vraag is eigenlijk; zijn modellen hiervoor om te bouwen naar Trainz/TAN:E ? Deze vraag is ontstaan omdat ik toevallig de plaatjes tegenkwam van de oude DRG Elok Br. E95. (DRG heeft nog altijd mijn enorme interesse danwel voorkeur... ) Die wordt voor dat spel als Mod aangeboden in meerdere uitvoeringen (DR en DRG) Hier een plaatje van dat model en de add die op google vond:
Ik ben zo vrij geweest (uit nieuwsgierigheid) dit "package" binnen te halen en de inhoud bestaat uit bestanden met o.a. de volgende extensies: MSH, MSH.BLOB, MTl, MDL, de images die ik zie zijn o.a. DDS images en TGA's.
Ook vind ik daarin,als voorbeeld, deze twee:
bogie_hinten met als type "Groep met Microsoft-programma's" (1 kB groot !) en: E95-hinten_lod1 met eveneens als type dat Microsoft-"verhaal" en 2 kB groot.
De complete package is in totaal 57 Mb groot.
Ik ben in het bezit van een aantal oude DRG- en z.g. Länderbahn Eloks van (amazing)Mike welke ik in 2009 en 2010 nog wel kon "beschilderen" voor eigen gebruik in b.v. de DRG kleuren. (om die dingen in TANE te krijgen is mij als "simpele" plak en schilder-hobbyist veel te veel op mijn beperkte vorkje)
Mij zeggen al deze ehh.. inhoudelijke items geen ene bal maar wellicht zijn er onder de échte bouwers hier mensen die direct zeggen: (bijvoorbeeld !) "Vergeet het maar... niet te doen Walter..." of: "laat het uit je hoofd, niet doen"... of kán het gewoon niet,.. om jullie waarschijnlijk overbekende redenen...
Trainz Versie: TANE
Geachte vriend,
Alle ouwe meuk gaat in TANE en dus heb ik 'm maar even bij Mike opgehaald. En ja, alles was natuurlijk rood, want het is inderdaad wel hele ouwe meuk. Leuk juist!
Na een half uurtje prutsen hier het resultaat:
De wielen draaien alleen nog veel te snel en de panto's moeten ietsjes zakken voor de Nederlandse normen. Daar moet ik dus nog even wat aan doen. Het geluid doet het ook, gewoon simpel Auran standaard. Rijdt prima. Panto's moeten eerst omhoog, anders doet ie 't niet.
Helaas is het interieur (nog) niet goed te krijgen, maar er zitten toch alleen maar beslagen ramen in, dus veel zal je onderweg niet zien.
mvg
Richard
EDIT:
Wielen draaien allemaal zoals het moet. Grote wielen zijn van 3.6 naar 16 gegaan. Kleine wielen van 3 naar 10. Da's nogal een verschil dus.
(interieur is inmiddels uit de installatie verwijderd)
Dat is inderdaad een mooie site met leuke en mooie downloads http://www.banbyggarna.se/stl Ik meen dat hier ook de twee Zweedse Stomers van de ZLSM te vinden zijn.
Yep,Jeroen en Richard, ben het helemaal met jullie eens !
Rich, idd is die Kroko schitterend, ook die "SJ Oc växellok för malmtåg" is een beauty ! Die was idd "georiënteerd" op de Bay. EG-2 ofwel de DRG uitvoering Baureihe E70.2 en bij de DB als E70.
En tja Richard.... in TRS2010 had ik die oude "Mike modellen" ook rijden in meerdere kleurstellingen... Zie hier wat historisch plaatmateriaal...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen