2 zijdig gemaakt, en schuin. enorm worstelen met puntjes die niet willen Script aangepast voor 2 borden. btw 1 TBP 2-zijdig is 216 poly (ons bent zunig…) aan Olaf gestuurd om te testen in Miniworld, en richting downloads gestuurd hier. (zie 'm staan nu)
Niet vergeten: altijd clockrule aan sessie toevoegen (zit in elke versie van Trainz dacht ik) bij plaatsen in Surveyor, hoogte boven perron 2,5m (onderzijde) dit volgens Prorail specs.
Geloof dat Fokke eens paaltjes had gemaakt voor mijn Modulair Perron CTA's en klok Voor Rotterdam CS MW, maak ik die in de stationsmesh.
Toevoeging: dit bord is ontworpen door Delfts design bureaux Fabrique, waar mijn zoon Ben net een half jaar stage heeft gelopen.
Vraagje: Met welk programma maak jij de scripts? Interessant om te zien dat het bord met bestemmingen namelijk verandert naarmate de tijd verstrijkt. Zou het, als ik er mee uit de voeten kan, wel willen aanpassen naar kloppende vertrektijden voor mijn route en wellicht andere routes, als dat mogelijk is.
Het viel me trouwens op dat er voor de trein van ..:37 en ..:07 twee keer het 'via' station wordt aangegeven, zonder bestemming. Klopt dat wel?
Als je een echt spoorboekje (bestaat dat nog?) erin zou willen werken ben je weken bezig. Gaat er gewoon om dat je wat variatie hebt en specifieke stations van je route kan laten zien op het bord.
Heb het script open erbij gedaan, als je wil wijzigen probeer maar.
Oo haha Dacht daar zal vast een programma voor zijn die jouw wensen omzet in programmeertaal. Is nogal een bestand namelijk. Heb er wel een beetje verstand van, maar zo veel nou ook weer niet.
Ging mij meer om het idee dat ik voor bijvoorbeeld mijn route Leeuwarden.- Harlingen Haven de tijden even kloppend kan maken etc. In die route gaat het slechts om 1/2 TBP schermen waarbij slechts 2 treinen per uur vertrekken, dus dat moet te doen zijn, mits ik het wat kan uitvogelen natuurlijk. Maar dat is wel leuk werk, beetje puzzelen
Even een middagje puzzelen levert al een hele hoop moois op: Voor de stations Leeuwarden, Deventer en alle kleine stations tussen Apeldoorn en Enschede waar ze te vinden zijn heb ik het "spoorboekje" in verschillende TBP's weten te krijgen. Voor elk spoor ééntje, om de goede bestemmingen te kunnen tonen. De meesten zullen er niet op letten of zullen me waarschijnlijk voor gek verklaren dat ik dit uit zit te vogelen, maar ik vind het wel gaaf nu het werkt . Meteen de dienstregeling van 2020 maar gepakt zodat we nog even vooruit kunnen. En ja, hij klopt van voor naar achteren (op een doordeweekse dag).
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Hey die Remco, ja ziet er mooi uit .. maar wat zijn nou die gele puntjes die te lijken weerkaatsen op de rails bij de dwergseintjes op scrn 2 zeg maar .. is dat een fout de dwerg content?
Grtz AO
Nb. Dit is geen commentaar of ----CENSUUR---- .. maar gewoon interesse door wat mij zo opviel
Hoi, Fijn dat het jullie opvalt, want dat bevestigt mijn vermoeden dat het niet hoort. Ik bedoel, natuurlijk hoort het niet, maar jullie hebben dat dus niet. Ben er nog niet echt ingedoken, maar heb het me wel afgevraagd. Seinen geven geen foutmeldingen verder. Heb voor zo ver ik me kan herinneren ook niks veranderd aan de seinen. Zal binnenkort eens kijken als ik weer tijd heb.
De kiosk!! Maakt nostalgische gevoelens wakker. "Vroeger" toen ik nog dagelijks met de trein ging was dit de geheide tussenstop. Snel ff bakkie scoren en dan rennend met die warme bak proberen de trein nog te halen.... Behalve in Roosendaal.... daar kwam de koffiekar langs de trein.... Geweldig zoals die mannen (en vrouwen!) daar de koffie snel uitserveerden voor de trein weer verder reed....
De kiosk zie je tegenwoordig ook nog wel, zij het meestal in aangepaste vorm en niet zelden als een soort winkeltje.. maar de sfeer is er uit en de koffie niet meer te drinken (nog afgezien van de prijs)
Oude kiosk? in 2004 maakte ik deze voor A'dam CS, nooit wat mee gedaan.
En toen de loopbrug van Rotjeknor CS. 7 trappen. 7 kolommen, 3 roltrappen, hekken en anti-trein spring/val roosters voor 560 poly? Das 'n koopje dit is de 2de lod denk ik
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen