vandaag wagon uitgebreid Heb op utube de walktrough van een machinist gevolgd en kunnen bepalen waar welke bank zit
-ramen erin (met de verguiste gm alpha plaatjes techniek hahah) -3 Lods 9798,630,85 poly -nachtmode (tot nu toe bankjes en plafond) -2 type bankjes -64 passengers points met culling (verdwijnen als je uitzoomt) -2de klas stroomt eerder vol dan 1e klas
te doen: -tussenwanden -binnenwand textuur -chrome buizen -klapstoeltjes -bagagerekken -plafond/textuur
Trainz Versie: TANE
Wordt een mooie set. Alpha ramen scheelt wel polys. Of heb je toch nog iets van een vierkant om de ramen getekend? Dit i.v.m de bochten in de ramen. Bij een te lage resolutie worden de bochten zo kartelig.
gewoon wat grotere texturen dan ik normaal doe, dan is het scherp genoeg. ik ben nogal zunig geweest (toch fokke?) in het verleden hahaha
Auran presteert het in hun show treintje van TRS2019, 1 poppetje 22mb aan textuur te geven, pieste zowat in mijn broek toen ik dat zag, en ik maar zunig zunig…. en er zit een wagonnetje in TRS2019 van een 3dnogiets figuur met 100k polies voor alleen het dakje, daar doe ik een volledige 10 delig trainset voor met alles erop en eraan.
Persoonlijk vind ik alpha ramen niet meer van deze tijd. De simulator ziet er zoveel realistischer uit vergeleken met daarvoor. Als je dat vervolgens 'teniet doet' door alpha ramen op nieuw materieel toe te passen, wijken we van het doel af denk ik
ik ben nogal zunig geweest (toch fokke?) in het verleden hahaha
Het was een sport op zich toen, en we deden er allemaal aan mee. Want GM rekende je er op af . We gaven altijd aan hoeveel poly een object had als we iets nieuws gemaakt hadden . Het is natuurlijk ook zo dat de computers van die tijd lang zo 'goed' niet waren. Had jij toen niet een 4200TI als videokaart? Trainz was altijd een zware aanslag op je pc, en bij iedere upgrade maar hoopte je maar dat Trainz minder hakkelde... Ook qua route bouwen was het altijd kijken tot hoever je kon gaan zonder al te veel speelbaarheid te verliezen. Tegenwoordig met TRS2019 sta ik versteld van de speelbaarheid, en wat je zegt: een poly meer of minder maakt schijnbaar niet meer uit....
Ja Fokke, sta versteld van wat nu kan, Miniworld toch behoorlijk zwaar en hier nog extra treinen en luxe auto's draait als een zonnetje.
Rutger alle doorzichtige ramen in trainz zijn voorzover ik weet met alpha?, anders kan je er niet door heen kijken je kan ook gewoon geen glas doen natuurlijk, maar ik wil geen zieke Auran poppetje in mijn treinen.
Rutger en ik bedoelen dat je eigenlijk elk raam in de 3D mesh moet uitsnijden. Het glas zelf maak je uiteraard wel transparant. Uiteraard kost het zo wel meer polys.
Bij deze een video om jullie de voortgang van mijn enginesound te laten horen. Naast de enginesound heb ik ook enkele cabinegeluiden toegevoegd zoals het (lossen van) remmen, kiezen rijrichting, openen en sluiten van de deuren etc. Het opvallende aan de SGMm is het constante gesis wat je in de cabine hoort. Het is helaas in Trainz niet mogelijk om dit alleen in de cabine te laten horen, dus hoor je het ook buiten de trein. Omdat het zo kenmerkend is aan de SGM wilde ik het er wel in verwerken, er zijn daarnaast ook geen audio-opnames te vinden zonder dit geluid. Hieronder de video: https://youtu.be/X5jwacgBeQU
Ja ik rijdt te snel en sneller dan de SGMm werkelijk kan, maar dat doe ik om alle 'notches' van de enginesound te laten horen. De enginespec van de SGM ben ik momenteel mee bezig.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
ik heb genoten van die enginesound teaser... mooi wat ik absoluut mis (en dat script kan jij GM sowieso genereren, en anders kan dit script van Ruben waarschijnlijk gebruikt worden) = ATB!! Ik mis de Atb bel .. of zie/hoor ik iets over 't hoofd
Wederom een mooie toevoeging.
Wat een mooie toevoeging / aanpassing zou zijn is dat de textuur van de tafel en muren passen bij het lichtschijnsel op de meters / knoppen. Voor mijn gevoel is de camera positie ook iets te hoog.
Ik heb ooit eens wat aangepast in Trainz waardoor je vrij door de cabine kan bewegen. Heb je noet perse die verschillende punten meer nodig. Alleen is dat wel zodanig lang geleden dat ik niet meer weet hoe.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen