Trainz Versie: 2009
Kan iemand mij vertellen wat dit betekend, heb dit nog nooit gehad. Krijg een oranje balletje te zien op het scherm rechts onder.
Train : Thread Exception: ER_NullReference, line 1366, file train.gs (2)
Trein: draaduitzondering: ER_NullReference, regel 1366, bestand train.gs (2)
groeten Sam
Bedankt voor het reageren.
Ik was bezig met: GTW D Achterhoek A,<kuid:435464:1368> GTW D Achterhoek B,<kuid:435464:1369> GTW D Achterhoek C,<kuid:435464:1370> GTW D Achterhoek D,<kuid:435464:1371>
de GTW D Achterhoek A,<kuid:435464:1368> heeft een foutmelding Gecrashed tijdens het valideren en is niet zichtbaar. De overige treinen hebben geen fouten. Als ik de combinatie a-c-d-b aan elkaar koppel is de trein a niet zichtbaar. Toen heb ik de combinatie b-c-d-b gekoppeld. Daarna afgesloten. De volgende keer toen ik weer opstartte kreeg ik de melding Train : Thread Exception: ER_NullReference, line 1366, file train.gs (2) te zien. Had toen al een beetje het vermoeden dat dat met de achterhoek trein te maken had. Gelijk de combinatie verwijderd, maar de vermelding blijft tot op heden te zien. Ik snap er geen snars van, jij misschien wel?
groeten Sam
Laatst bijgewerkt door Sam op 15 feb 2020 10:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Een Thread is een doorlopend script deel, dat bijv, checked hoe het weer is en dan wipers aan of uit doet. en null reference, geeft aan dat het script een waarde verwacht maar niet krijgt. Scripts linken naar elkaar in trainz, trains.gs is een ingebouwde sinds jaar 0. Kun je achterhalen welke content het veroorzaakte en wat je deed?
Bedankt voor het reageren.
Ik was bezig met: GTW D Achterhoek A,<kuid:435464:1368> GTW D Achterhoek B,<kuid:435464:1369> GTW D Achterhoek C,<kuid:435464:1370> GTW D Achterhoek D,<kuid:435464:1371>
de GTW D Achterhoek A,<kuid:435464:1368> heeft een foutmelding Gecrashed tijdens het valideren en is niet zichtbaar. De overige treinen hebben geen fouten. Als ik de combinatie a-c-d-b aan elkaar koppel is de trein a niet zichtbaar. Toen heb ik de combinatie b-c-d-b gekoppeld. Daarna afgesloten. De volgende keer toen ik weer opstartte kreeg ik de melding Train : Thread Exception: ER_NullReference, line 1366, file train.gs (2) te zien. Had toen al een beetje het vermoeden dat dat met de achterhoek trein te maken had. Gelijk de combinatie verwijderd, maar de vermelding blijft tot op heden te zien. Ik snap er geen snars van, jij misschien wel?
De GTW's die ik hier heb uit het TANE packet van remco, doen het goed (in TRS2019) Je kunt even kijken of die versie Achterhoek een script gebruikt, zo ja open het config en verwijder de 2 regels, script bla bla en class bla bla dan schakel je het script uit.
Heb het script trains.gs in trs2009 geopend en gekeken wat er op line 1366 staat gaat over permits (dus of je het treintje mag plaatsen daar en in welke richting) Probeer de 4 delige trein eens ergens anders op te bouwen, sla het dan op als consist (zowiezo handig) en plaats dan de consist waar je wil, of rij ernaartoe, vanaf een plaats die Trainz toelaat.
verbo622 schreef:
Sam, de meeste mensen s stottert in l l letters. niet met hele zinnen.
Ja dat klopt Willem, wouw ff wat anders proberen.
Ik had alles opgeschreven en uitgelegd en toen bevestigd en er gebeurde niets, ik dacht asjemenou wat gebeurd er, duw alles weer genoteerd en weer bevestigd en er gebeurde weer niks, dus nog maar een keer geprobeerd en weer niet bevestigd.
toen las ik, je bericht moet eerst worden gecontroleerd op mogelijke fouten of spelfouten? Nog nooit mee gemaakt.
Vandaar de vele keren.
Maar het probleem is opgelost, ik heb alle Arriva treinen verwijderd en later weer gedownload. Heb nu geen fout meldingen meer.
Nee je leest niet goed Sam. De wachtrij is ingesteld om slechte hulpvragen tegen te gaan. Dingen zo de locomotief doe het niet die, ja daar kan niemand wat mee
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen