denk dat de bovenzijde van de neus iets spitser zou moeten. zijkant =1op1 zo te zien. (netjes) bij de ramen partij voorkant klopt het ook niet zo als het hoort, maar weet niet wat. ik weet dat het niet gemakkelijk is.
Metro man, wat is er mis met mijn verbouwde mat'54 en mat'57.
Lekker bezig Erik, let even goed op hoe de voorzijde neus op de zijneus overgaat qua UV mapping, dit is heel lastig in gmax omdat het onscherp is. gele lijnen moeten doorlopen
De UVW’s moet in sowieso nog goed doorlopen. Daar zitten we meer gekke dingen in. Ik vind het ook nog belangrijker om mapping ongeveer goed te krijgen en daarna ga ik lekker pielen met de texturen .
Ik heb t idee dat op die foto de neus wat lang gerekt is door de lens. Als je echt goed de lijnen van de neus wil bestuderen moet je deze foto eens bekijken van Het Utrechts Archief:
Je ziet hier het frame nog zonder de beplating erop gelast. Als je die lijnen in gmax heb en met de juiste maat dan is de neus eigenlijk nog simpel. Het moeilijkste is de ramen van de cabine, geen enkel daarvan is een perfecte rechthoek.
Daarvoor is dit topic op Beneluxspoor heel erg leerzaam. Op de laatste twee pagina's exacte maten van de cabine ramen. Heb zelf meegewerkt om alles na te meten:
En weer een klein beetje verder, de ramen zitten erin. Daarnaast de texturen aangepast. Nu hebben ze PBR-texturen, maar daar ben ik toch niet tevreden over. Ik moet daar toch maar gaan kijken naar de parameters.
Lekker bezig Erik, dat pbr heb ik nog nooit gebruikt, denk is iets in Blender alleen omdat ik honderden meshes in gmax heb zal ik niet snel overschakelen, zie ook de meerwaarde nog niet
Let even op TRS19 is standaard erg fel qua belichting, je kan gerust je texturen 20 tot 30% donkerder maken
Kijk ook goed naar die foto die daar boven is gepost, zie goed hoe het zijboxje op de kop uitsteekt. Mooiste is om om zo'n boxje de textuur iets aan te passen. vb: donkerder net eronder. Als je treinen van Amazing mike hebt, bestudeer zijn texturen , die doet dat erg goed. veel plezier met bouwen !
Pbr is niet per se iets wat alleen voor blender is. In TS2019 is PBR voor modellen toegevoegd. Zelf heb ik de hondekop in 3ds Max getekend. Dit betekent alleen wel dat je model (waarschijnlijk) alleenmaar voor TS2019 te gebruiken is, maar ik zou het eens moeten proberen of hij ook in TANE werkt. Voor de texturen kan ik gaan kijken of ik deze ga baken wanneer ik met de kleuren tevreden ben. In principe kan ik dan ook de schaduwen op die manier er direct in verwerken.
Ik heb de laatste tijd niet stil gezeten. Er zitten nu pantograven op de hondekop en er is een interieur toegevoegd. Daarnaast wat kleine details toegevoegd. En nog een closeup in het relatief eenvoudige interieur.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen