Om even terug te komen op een eerder elders besproken onderwerp: Het probleem van de knipperende gele 'corona' onder de dwergseinen. Zie afb. (het sein is momenteel gedoofd omdat de signal script rule mist in deze sessie)
Ik heb de config files doorgespit en kwam erachter dat bij alle dwergseinen behalve de "gekante" versies zo'n gele knipperende corona te zien is. Een korte vergelijking met configfiles van andere dwergseinen leverde op dat de gekante versies geen "licht_groen_knipper" effect hebben in de mesh_table. Deze ziet er als volgt uit:
licht_groen_knipper { kind "corona" att "a.light2" frequency 0.8 }
Opvallend is dat er een gele corona knippert onder het sein terwijl het probleem zit in "licht_groen_knipper". Daarnaast viel het me op dat andere seinen zoals hoofdseinen met cijferbord ook gewoon het "licht_groen_knipper" effect hebben, maar deze vertonen geen problemen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat het probleem ligt bij attatchment point "a.light2" van de dwergseinen (bij andere seinen heeft dit att point dezelfde naam en werkt het wel).
Het laatste punt is dat, ook al klopt het attachment point misschien niet, de gele corona altijd knippert. Dus ook bij een rood of geel sein. Je zou logischerwijs zeggen dat het probleem zich alleen voor zou doen bij een groen-knipper situatie. Maar goed, dit laatste komt niet voor bij dwergseinen, dus kunnen we het probleem simpel verhelpen door het "licht_groen_knipper" effect uit de config file te knikkeren.
Ookal is het probleem hiermee verholpen, ik vraag me nog steeds af hoe dit probleem zich voor kan doen en of anderen hier ook last van hebben (gehad)?
de kuid is van Gert, niet van Rikj, ken Rik persoonlijk die zou dit zo niet uitgeven. Kan het niet vinden hier in de downloads of op dls Als ik moet repareren zal je ff moeten sturen.
Hmm vreemd. Weet verder ook niet hoe dat zit. In principe heb ik het probleem verholpen door “licht_groen_knipper” uit de configfile te halen, aangezien een dwergsein toch geen groen-knipper kan tonen. Dus verder repareren is niet nodig denk ik, aangezien verder niemand last heeft van dit probleem.
Trainz Versie: TANE
Ik heb dit probleem ook , ik weet ook niet meer precies hoe het zat misschien Fokke ? RikJ heeft alleen de seinen gescript met of zonder Fokke ... ook dat is alweer een mooie poos geleden.
iemand toevallig al een oplossing of gewoon groen knipper uit de config halen..
Tja, ik kan jullie helaas niet helpen hiermee... Dat wil zeggen, ik gebruik die seinen niet. Ik heb de seinen met RikJ zijn KUIDnummer in mijn bestand. En die functioneren bij mij goed, zonder gele corona onder in. Maar wel met de originele config (geloof ik, weet niet meer of ik dat jaren terug heb moeten aanpassen), dus met de geel knipper en groen knipper er in. Dit is het KUIDnummer van de het dwergsein rechts low: <kuid2:75834:80010:3> en van het perron dwergsein rechts: <kuid2:75834:80014:3>
Maar wat is nu verstandig?
Wat mij betreft (en ik denk dat Rik dat ook wel goed vind) maak ik een CDP van het geheel en we zetten dat hier bij de downloads, dan hebben we (van te voren nog wel testen) een goed werkend seinstelsel.
De set staat inderdaad bij de downloads. Het gaat hier om de gele corona 'bug' om het zo maar te zeggen. Schijnbaar is er ooit iets in de aspects veranderd van het sein o.i.d. voor de release waardoor veel seinen nu met die gele corona zitten.
Wat ik begrijp van Fokke is dat hij een set heeft die de gele corona niet heeft. Dus ik denk dat dit of een eerdere generatie is of er is destijds iets stuk gemaakt voor dat het pakket werd gereleased. Ik weet de specifics echter ook niet meer.
Staat toch hier bij de downloads? Zelfs jou handleiding staat in de downloads?
Of is er een nog betere set die niet is gereleased?
Groeten Edwin.
Zou je wel denken, maar het is toen anders gegaan waarschijnlijk. Hoe weet ik niet meer, is al zo lang geleden... Het setje is al wat jaren oud, en de 3d mesh is gemaakt door Gert/Sander. RikJ heeft het script van zijn armseinen aangepast aan de lichtseinen. Ik heb ze toen getest. Ik denk dat ik de seinen die ik nu in mijn TRS2019 heb zitten nog de versie van RikJ is die hij heeft samengesteld en naar mij heeft gestuurd om te testen. Dit setje heb ik uit mijn TS2010 gevist denk ik. Ik meen me te herinneren dat ik in T'ane ook de gele corona had, maar misschien zijn dat de seinen van Gert wel. Ik ga ze eens testen en de configs met elkaar vergelijken, misschien lossen we het zo op.
Tja, hoe het allemaal is gegaan bijna 10 jaar terug, ik weet het niet meer. Denk dat ik nog steeds het testsetje gebruik wat ik toen van van RikJ gekregen heb. Die van Gert stonden tot nu toe nog niet eens in mijn TS2019. (sorry Gert... ) Maar op deze manier kan ik ze mooi vergelijken! en inderdaad, de groen knipper hoort er niet in thuis. Denk dat het een verdwaalde att.point is die eigenlijk voor een ander sein bestemd is maar die nog in de mesh stond om zo de werking van het sein te garanderen met het script.
Ik heb de configs even gecontroleerd en in die van RikJ zijn dwergseinen zit de groen knipper niet in! Dit is uit zijn config. Misschien verstandig dit te kopiëren in de config van de (ALLEEN MAAR!!!!!) de dwergseinen van Gert:
effects { licht_groen { kind "corona" att "a.light1" }
licht_geel { kind "corona" att "a.light3" }
licht_geel_knipper { kind "corona" att "a.light4" frequency 0.8 }
licht_rood { kind "corona" att "a.light5" }
licht_rood_knipper { kind "corona" att "a.light6" frequency 0.8 }
0 { kind "name" fontsize 0.08 fontcolor 160,128,0 att "a.name0" name "name" } } } }
Ik heb het bij 1 sein getest en het knipperende gele bolletje is weg. Rechts aangepast, links niet.
En er zit wel degelijk verschil in de seinen! De dwergseinen van Gert zijn iets groter dan die van RikJ (ook gemaakt door Gert en/of Sander volgens mij) en de voet is heel anders: meer detail en niet een lullig pootje waar ie op staat
De simpelste oplossing is zoals ik in het eerste bericht al had genoemd het verwijderen van het licht-groen-knipper effect.
sanderpost schreef:
Schijnbaar is er ooit iets in de aspects veranderd van het sein o.i.d. voor de release waardoor veel seinen nu met die gele corona zitten.
Voor zo ver ik weet is het alleen bij de dwergseinen m.u.v. de gekante dwergseinen, alle andere seinen werken goed.
Rambo1983 schreef:
Ik heb vanmorgen de set gedownload, maar heb helemaal geen zichtbare corona's.
Heb wel de SignalScriptManager in de sessie ingebakken, maar zonder resultaat.
Heeft iemand voor de oplossing misschien? Ik werk in TRS2019.
Werken ze alleen in de editor niet of ook niet in driver? Het kan kloppen dat er in editor geen sein brandt, dat heb ik ook. Dit is sinds TRS19 zo, zal wel iets in het script zijn gok ik. In driver doen ze het wel gewoon als het goed is (en SignalScriptManager in de rules hebt staan).
Werken ze alleen in de editor niet of ook niet in driver? Het kan kloppen dat er in editor geen sein brandt, dat heb ik ook. Dit is sinds TRS19 zo, zal wel iets in het script zijn gok ik. In driver doen ze het wel gewoon als het goed is (en SignalScriptManager in de rules hebt staan).
Groet, Remco
Hoi Remco,
Dit klopt inderdaad. Probleem opgelost. In surveyor geen lampjes en in driver modus wel. Had ik nog niet geprobeerd.
Sorry Fokke ik heb niet goed gekeken, er staat een set met wat dingen van rikj met een screenshot van een volledige set, maar daar zitten dus helemaal geen hoofdseinen en zo in. De rest is inderdaad van Gert Meering. Ik heb geen flauw idee wat ik in Trainz heb. Ik dacht seinen van Rik en later ook van Gert. Maar ik heb geen idee op welke site het ooit gereleased is, vroegah waren het er nogal wat
Er staan in de downloads twee pakketten genaamd "Seinen". Eén is geüpload door rikj en één door gert. Gezien deze dezelfde thumbnail hebben lijkt het mij dat deze twee pakketten bij elkaar horen. In DIT pakket zitten de hoofdseinen en dergelijke. Daarnaast staan er in de categorie "seinen" nog een aantal losse downloads met hoofdseinen. In het andere pakket van rikj zitten de overige benodigdheden/toebehoren zoals signalaspects, vertrekseinen, corona's, signalscriptmanager etc.
Dit is ook het pakket waarbij de dwergseinen die gele corona vertonen. Maar dat is simpel op te lossen en verder werken alle seinen goed, behalve dan dat het voorsein rood kan tonen, maar dat is offtopic.
Er staat dus in ieder geval een goed werkend seinenstelsel in de downloads
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen