Olaf, nee, basmaps zijn niet half doorzichtig. Ik denk dat het komt door de schuine stand? Heb ze een halve meter boven maaiveld staan. Met plaatsen kwamen ze iets onder maaiveld dus iets verhoogd. Heb er geen last van met plaatsen van rails gehad. Als ik objecten moet gaan plaatsen moet ik ze verwijderen ivm het manoeuvreren van nieuwe objecten. als ik iets plaats op een basemap en ik wil het draaien, pakt hij de basemap ipv het object. Dus daar gaat ik nog mee aan de slag.
Trainz Versie: 2009
olaf99 schreef:
Sam waar loop je precies op vast met de basemap tutorial?
Jij begint na 3 minuten met paintshop pro. Als ik dat programma open moet ik eest inloggen, maar mijn inlog code weet ik niet meer. Dan via via krijg ik mijn inlog code van paintshop en dat zegt het programma je hebt het al een keer geprobeerd en je tijd is om nu moet je gaan betalen. En dat wil ik niet. Maar ik vind het ook erg ingewikkeld om het te doen, ik vind het knap van je hoe je alles uitlegt. Geef mij maar Sketchup, dat was erg makkelijk.
Ik gebruik Sketchup Pro 2017 Kan met Add location de basemaps maken en met RubyTMix omzetten naar Trainz, zoals het altijd gaat. Alleen gebruiken ze geen googlee arth meer , maar iets anders.
@papierbouwer Met de losse layers werkt. Gaat ik verder meer werken.. Eerst het gedeelte invullen op die manier voor Kijfhoek. Als dat klaar is dan maak ik de basemaps in een aparte layer en de rest kan ik dan in een tweede layer invullen en verwerken. Gaat helemaal goedkomen. Weer wat geleerd.
Elk Screenshot pak ik altijd gewoon in windows paint (gratis in elke windows) crop wat je wil daar, evt verschalen(resize) doe ik in irfanview (ook gratis) op 300 dpi (ty AO)
En dan maak je een fout. Fataal. Hele route weg en niet meer terug te krijgen. Dan maar overnieuw beginnen en ervan leren. Hier de eerste nieuwe resultaten.
Aiks Robert TRS2019 heeft een backup folder, standaard staat ie op 1 week dacht ik afhankelijk van je installatie staat ie als submap van local. Nu je opnieuw begint, mag ook gelijk in NLW7 en baseboards ben ik ook in geinteresseerd, heb er een hekel aan(of te lui) die te maken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen