Hallo allemaal. Ik ben bezig met het bouwen van een kopstation. Is het mogelijk om de trein na binnenkomst door middel van een rule of opdracht in zijn geheel om te draaien waarna de trein het station weer verlaat? Wie kan mij helpen?
Hoe draait een trein in de echte wereld dan om? Volgens mij zijn er maar 2 opties;
- Bij een getrokken trein loopt de locomotief om naar het andere uiteinde van de trein (dan kan in Trainz, mits je de wissels goed hebt liggen) - Bij een trek-duw trein of treinstel rijdt de trein "achteruit" het station uit.
Treinen automatisch laten "omdraaien" zoals jij bedoeld kan niet, aangezien dat in de echte wereld ook behoorlijk wat takelwerk met zich mee zou brengen ... Ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen ...
Ik denk dat je door middel van de opdrachten dit moet doen. Zorg dat de voorste locomotief (aan de kopse kant van het station) zich ontkoppelt van de trein. Zorg dat je een tweede locomotief klaar hebt staan zodat die aan de andere kant aan kan koppelen. Je kunt nu weg rijden.
Ik heb deze situatie zelf ook eens nagebootst en dat werkte prima. Ik deed het als volgt:
NS 1744 komt binnen met een ICR stam. In het station ontkoppelt deze loc zich van de stam. Loc 17xx die op het rangeerterrein staat sluipt naar het station toe en koppelt zich aan de stam. De ICR stam rijdt het station weer uit.
NS 1744 heeft zich inmiddels naar het rangeerterrein begeven en wacht op de volgende stam. Zodra die stam binnen is koppelt de NS 1744 zich aan de stam, en rijdt weer weg. Dit ritueel kun je zo telkens weer herhalen.
Het is wel wat puzzelwerk, maar dat maakt het natuurlijk erg leuk en vooral realistisch.
@Koos: Op die manier die jij bedoelt werd er in de tijd dat er nog getrokken treinen reden op de lijn Zandvoort - Maastricht op Station Zandvoort op dezelfde manier gerangeerd op Zandvoort,en in de spits zorgde de NS 600 (Hippel) dat er vanaf het toenmalige rangeerterrein van Zandvoort extra rijtuigen aangekoppeld werden.
Doormiddel van een e-portal kun je het treinstel weer in de goede richting terrug laten komen. door dezelfde portal of via een andere portal vr gr nerops.
@ Bergerak: Ja dat klopt. Dat was mijn intentie ook. Als je en truk-duw stam hebt kan je sowieso achteruit het station verlaten.
@ nerops: Dat kan misschien via een portaal, maar dit werkt natuurlijk niet in een kopstation. Voor een kopstation geld dat er geen mogelijkheid bestaat om een treinstel te draaien. De trein moet echt achteruit rijden of een tweede locomotief inzetten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen