In Paint.Net heb ik de afbeelding aangepast in de "Image"> "Resize">
New size 9,9 MB Resampling; Best Quality By absolute size: Maintain aspect ratio Width 1440 Height 900 Resolution 512,00 pixels/cm Bicubic will be used
Ik heb het zwaar onderschat geloof ik De Tutorials zijn duidelijk, maar als je er niet "in" zit zoals ik, snap ik er steeds minder van.
Hoe maak je een afbeelding vanaf Google Earth, zodat die geschikt is voor Trainz? (Ik gebruik Paint.NET)
- vanaf welke hoogte maak je de afbeelding? - hoe groot (in pixels of centimeters?) maak je die afbeelding? - wat moet er verder nog gebeuren voordat de afbeelding geschikt is voor Trainz?
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey naamgenoot,
Qua ooghoogte verschilt het nogal. Als je een emplacement wilt maken, dan ligt het er net aan tot hoever jij nog het spoor duidelijk ziet. (wisselstraten bijv) Als je door GE vliegt, zie je dat de kwaliteit van de satellietbeelden nogal verschilt. Ik gebruik zelf ook GE om emplacementen te maken, maar als ik bijvoorbeeld plaatsen in Duitsland bekijk, zie ik vaak dat er ook nog een hoogteverschil is waar je rekening mee moet houden. In NL zal dat bijna niet voorkomen, maar in D is het vaak wat heuvelachtiger enzo. Maar ik zou gewoon zelf beslissen tot hoever je uitzoomt. Ik doe het totdat het spoor onduidelijk wordt. Vooral wisselstraten moeten voor mij duidelijk te zien zijn.
De afmetingen van je foto kan je veranderen naar 1024*1024 pixels via paint >image >resize. Sla het op als tga (Targa) bestand.
Hoe je die foto in Gmax moet krijgen, kan je lezen in de tutorial van dman.
Trainz Versie: 2006
mibia schreef:
Hoe maak je een afbeelding vanaf Google Earth, zodat die geschikt is voor Trainz? - vanaf welke hoogte maak je de afbeelding?
Beste Michel,
Een Trainz baseboard heeft 720*720 als maat. In GE is het mogelijk om de lineaal tool te gebruiken. Zoom uit tot het punt waar de sporen nog te zien zijn, gebruik de lineaal tool om 720*720 uit te zetten (bij de eerste keer de sporen zoveel mogelijk in het midden). Zoom in tot de L/B linealen het scherm volledig vullen en je hebt de juiste hoogte te pakken, druk op <print screen> en geef het bestand een duidelijke naam. Voor de vervolg screens naar links/rechts scrollen en op dezelfde hoogte blijven, let op het spoor zal zo nu en dan van het scherm lopen. Voor het volgende screen scoll je dan naar beneden/boven.
Ik heb even wat anders ... teminste ik kon het even niet zo snel trg vinden of ik zie het onderwerp over het hoofd.
Heb div content al overgezet of geprobeerd , maar sommige content blijkt na het overzetten naar Gmax onderdelen te missen. Dus je krijgt lege vlakken in het model... is dat op te lossen of ?
Heren die het omzetten van Google naar Trainz gaan oppakken. Hoe meer hoe beter! Ik ga er wat een tips bijgeven. Uit eigen ervaring. Ik heb het redelijk snel en eenvoudig onder de knie gekregen met de Tutorial van Danipo. Het eenvoudig omzetten van de textures met Infranview (Tutorial van Michel op deze site te vinden). Zonder Inranview moet je iedere texture met de hand omzetten, met Infranview kan je een hele badge in één keer doen. Ik ben zelf nog niet zo ver dat ik de modellen in GMAX bewerk. Maar wanneer je een model download wat vlakken mist of wat er niet mooi uitziet dan zijn de Tutorials op Youtube van bijvoorbeeld Amazing Mike een goede start. Ik ben er nog niet mee bezig. Wanneer je een aantal gebouwen hebt omgezet kan je eventueel reeds bestaande textures van het ene model naar het andere kopieeren. Hierdoor kan je matige textures vervangen. Ik doe dat wel eens met effe kleuren zoals met witte kolommen, betonmuren ed.
En tot slot: Het kopieeren van Google plattegronden naar Trainz is een fijn hulpmiddel. Maar in sommige gevallen is het eenvoudiger om met de lineaal in Google wat zaken op te meten en eenvoudig direct in Trainz te gaan bouwen. Ik persoonlijk vind de geimporteerde kaarten van Google erd druk
Succes met de hobbie en ik ben benieuwd wat jullie allemaal ter download gaan aanbieden! Barrie40/Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen