Ik ben bezig om station Amsterdam Sloterdijk te bouwen. Ik ben op dit moment bezig met de overkapping. Ik heb een probleem met het doorzichtig maken van het glas. In Gmax ziet het er goed uit. In surveyor zie bijna niet dat er glas in zit. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Welke techniek gebruik je voor het maken van het glas? Ik weet wel dat er hoe dan ook verschil is tussen gmax en Trainz, dus speel eens wat met de verschillende waardes.
hallo Marvin, die opacity naar beneden doen. in plaats van 100 naar 60 of nog lager, zoals Thomas al schreef er een beetje mee uitproberen. verder ziet het al leuk uit. succes verder met het bouwwerk. groet, willem
ps, volgens mij hoef je niets in het onderste (maps) niets aan te vinken.
Zoals ik het doe en zo werkt het bij mij: Ik laad de texture op de normale manier zoals je dat altijd doet, en dan zet ik "Opacity" naast het vakje waar je de textures laad, op 50 of 60, misschien voor jouw doel zelfs 70.
In de lijst daaronder hoef je niet iets in te vullen kwa Opacity.
vind wel dat er meer detail in de blauwe balken mag, deze bepalen grotendeels het uiterlijk van de kap, en dit zijn eigenlijk I-profielen met 6 hoekige gaten.
Ik maak eerst de basis onderdelen en daarna bouw ik het verder af. Ik ben ook druk bezig met mijn route te bouwen. Anders komt het nooit af Ik hou jullie op de hoogte....
hoe heb je die Opacity.tga en .bmp gemaakt? ik krijg het niet goed voor elkaar om doorzicht glas te maken waar achter ook het materieel nog zichtbaar is. Ik zie in jouw voorbeeld de Fyra stam nog achter jouw glas....... doe alles precies hetzelfde, dus zit waarschijnlijk in mn tga/bmp....... Kap ziet er mooi uit!
Marcel, neem een texture. bijvoorbeeld grijs 128X128 jpg. selecteer het object bvb "ruit". open het materiaal editor. klik op nieuw. selecteer jouw texture "grijs". druk op het embleempje "pijl omhoog" naast showmap vieuwport. stel opacity op bvb 60 . dan apply en showmap vieuwport. doe het texture op de "ruit" als het dan goed is kan je er doorheen kijken. succes en groet, willem
Marcel, neem een texture. bijvoorbeeld grijs 128X128 jpg. selecteer het object bvb "ruit". open het materiaal editor. klik op nieuw. selecteer jouw texture "grijs". druk op het embleempje "pijl omhoog" naast showmap vieuwport. stel opacity op bvb 60 . dan apply en showmap vieuwport. doe het texture op de "ruit" als het dan goed is kan je er doorheen kijken. succes en groet, willem
Hoi Willem,
Klopt zo doe ik het ook..... Kan er ook doorheen kijken, zie ook achterliggende scenario als perrons etc.... Maar materieel zie ik nooit......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen