Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Na een week met bijna alleen maar problemen met 3ds Max (eerst errors binnen 3ds, daarna "error indexed mesh" in CMP, vervolgens doorzichtige/donkere gebouwen in Trainz) heb ik toch maar besloten om weer aan 'route building' te doen. Eerst beginnen we met vijf screens van het 'conventionele netwerk', hierna vier screens van een 'ecologisch station' die ik deze week gebouwd heb.
Klassieke net:
Twee trams rijden over de brug over de rivier die de natuurlijke grens tussen Nederland en Groothertogdom Luxemburg vormt.
Station Gravenbosch-Industrium (was de bedoeling dat hier een industriegebied zou komen, maar dit is uiteindelijk toch een woonwijk geworden).
Uitzicht vanuit de cabine op het viaduct.
Splitsing van twee tramlijnen.
De Adelaider tram nabij station Gravenbosch-Helsingkwartier.
Het ecologisch station
Het ecologisch station: onder het station, boven een 'park'.
Ingang naar het middenperron van het overdekte station.
Het station zelf.
En het station zelf wordt weer gekruist door een 'bovengrondse' tramlijn.
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Iedereen hartstikke bedankt! Wordt er alijd erg blij van!
Dat ecologisch station heb ik 'geconfigureerd' op basis van een aantal componenten (zoals wat splines als "AJS Retaining Wall", "NL Perron" en objecten zoals "Arriva Abri", "Footbridge ***" "RR DRIM", "RR ZUB", "RR Stationsnaambord").
Het station op screenshot 2 ("station Gravenbosch-Industrium") heb ik inderdaad zelf gemaakt in Gmax. Helaas heeft het wel wat Alpha-problemen (achter die ramen zijn sommige gebouwen onzichtbaar geworden), maar ik denk dat ik weet hoe dat te verhelpen valt. Hieronder wat screens van het station in Gmax (volgens mij een oude versie, want de attachmentpoints staan een beetje vreemd erop):
Mvg, Aron
Laatst bijgewerkt door Aron op 31 dec 2011 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.
ja je kan met alpha werken en met opacity zijn 2 verschillende manieren, de alpha heb ik nog niet geheel onder de knie... misschien dat andere daar meer over kunnen vertellen in een prive bericht of een ander topic zodat we deze als sfeer kunnen houden
Oh, die andere manier is waarschijnlijk vergelijkbaar als bij MSTS: alpha en non-alpha in één TGA-bestand. Volgens mij kan dat ook in Trainz, maar in Gmax werkt (naar mijn mening) via opacity iets makkelijker.
De steenfabriek verderop is bediend door een trein van vijf NS Hibs'n met als tractie de NS 2204, terwijl moeders was buiten hangt te drogen vind ze een weg naar de aansluiting door deze arbeiderswijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen