Prachtig, maar 23MB aan textures? Lijkt me onzinnig groot .... kan het niet kleiner?
Daar is weinig aan te doen, helaas. Kleiner qua formaat kan wel maar dat komt de kwaliteit niet te goede. Verder staan alles gegevens bij die download dus iedereen kan bepalen of het zinvol is dit content ergens neer te zetten, of überhaupt het niet te downloaden omdat zijn of haar pc het niet aankan. Zoals alles, is dit ook een geven paard in hoeverre men het in de bek wil kijken is aan de ontvanger maar geen boodschap voor de gever. Al met al, vind ik dit soort opmerkingen geen motivatie tot het delen van content. Ik heb er nog een stuk of vijf hier op mijn pc, maar de motivatie is dus weg. Sorry voor de oprechtheid.
Het is maar hoe je het opvat Jeroen. Mijn indruk is wel dat je snel iets als kritiek ziet. Als je het anders interpreteert komt het al heel anders over voor jezelf. Misschien bedoelde Thomas het niet zo, maar rees hem eerder de vraag hoe het komt dat de textures zo groot zijn.
Ik heb gelijk nog een vraag voor je Jeroen. De download is 23mb, maar het aantal polies ligt rond de 1800. Eigenlijk maakt de grootte van het bestand toch niet zoveel uit? De polys zijn het belangrijkste voor het spel of heb ik dat mis? Vroeg ik me gewoon af.
Nogmaals bedankt voor het delen Jeroen. Het zijn hartstikke mooie, knusse huisjes.
Nee, kijk, er zijn dingen waar je wat mee kan. Zoals het omzetten van Google naar Trainz, ik heb aan gegeven wat ik (en ook andere) er max mee zouden kunnen. Het is inderdaad hoe je het opvat zoals ik al zei:
Citaat:
Zoals alles, is dit ook een geven paard in hoeverre men het in de bek wil kijken is aan de ontvanger maar geen boodschap voor de gever.
Dus het blijft altijd iet wat je vind, maar ik kan er totaal niks mee en dat is geen negatieve kritiek zelfs niet positief.
Het zelfde als iedereen zou gaan lopen zeggen dat ze een ICMm niet mooi vinden... Niemand die daar iets aan heeft, het is een mening (soms kan je daar wel wat van leren) maar in dit geval kan ik er niet veel mee. Ik ben niet bij machten er dingen aan te veranderen, zo ook met het reskinnen. Er is altijd wel iets wat niet klopt over beter had gekund, leg je daar bij neer anders heb je geen leven.
Het is geen kritiek, ik vraag me gewoon af waarom het nodig is. De mooiste locs van Jeroen zijn vaak nog geen 10MB, en waarom nu een huisje (wat toch een achtergrond object blijft) ineens 23Mb?
Dat er niks aan te doen is is onzin. Dat een bouwer of Google-omzetter er niks aan wil doen, dat is wat anders, maar zeg dat dan. Ik heb net even deze boerderij in CM geopend en binnen 2 hele minuten heb ik de 3 grootste textures gehalveerd en viola, nog maar 15Mb. En qua kwaliteit is er nauwelijks iets minder geworden. Want een stenen muurtje van 2048x1024 is volgens mij echt niet nodig.
Maar goed, dat zal dan wel het verschil zijn tussen verschillende bouwers. Ik release niet zo vaak iets, omdat ik vind dat iets eerst zoveel mogelijk goed moet zijn, naar mijn tevredenheid. Dat is bij anderen misschien niet het geval.
Ik zou zeggen trek het je niet zo aan, want als iedereen maar roept "oeh wat mooi", neem je dat dan wel serieus? (hoop het niet).
Groeten,
Thomas
p.s. Koos, zowel poly als textures doen een aanslag op je Trainz prestatie, poly meer op de rekenkracht (processor) en textures meer op je (video)geheugen.
Het is geen kritiek, ik vraag me gewoon af waarom het nodig is. De mooiste locs van Jeroen zijn vaak nog geen 10MB, en waarom nu een huisje (wat toch een achtergrond object blijft) ineens 23Mb?
Dat er niks aan te doen is is onzin. Dat een bouwer of Google-omzetter er niks aan wil doen, dat is wat anders, maar zeg dat dan. Ik heb net even deze boerderij in CM geopend en binnen 2 hele minuten heb ik de 3 grootste textures gehalveerd en viola, nog maar 15Mb. En qua kwaliteit is er nauwelijks iets minder geworden. Want een stenen muurtje van 2048x1024 is volgens mij echt niet nodig.
Maar goed, dat zal dan wel het verschil zijn tussen verschillende bouwers. Ik release niet zo vaak iets, omdat ik vind dat iets eerst zoveel mogelijk goed moet zijn, naar mijn tevredenheid. Dat is bij anderen misschien niet het geval.
Ik zou zeggen trek het je niet zo aan, want als iedereen maar roept "oeh wat mooi", neem je dat dan wel serieus? (hoop het niet).
Groeten,
Thomas
p.s. Koos, zowel poly als textures doen een aanslag op je Trainz prestatie, poly meer op de rekenkracht (processor) en textures meer op je (video)geheugen.
Kijk, dit is iets waar ik wat me kan. Er zit inderdaad een optie in die plug-inn waarmee je wat met de texturen kan doen.
Citaat:
Zeer zeker, daarom nam ik jou vorige replay niet serieus, slecht als boe roepen zonder reden. Dit is beter onderbouwd.
In het algemeen: Wanneer je iets denk dat je het beter kan, doe het dan en misschien kan een ander er nog wat van leren. Dat waardeer ik. Dat is misschien een van de meest te gevoegde waardes van een forum.
kijk Jeroen, het is je dan toch gelukt om het veel kleiner te maken. alles wat ik eventueel van de omzetingen download, doe ik ze allemaal verkleinen. bij de meeste gevallen zitten er texturen bij die niet eens gebruikt worden. dus weg daarmee, dat is het eerste verdiend. vaak worden de "huisjes en dergelijke" op de achtergrond gezet, dan valt die ietwat mindere kwaliteit nieteens op. het ziet er in iedergeval leuk uit, doe je ding wat je zelf leuk vindt. met vriendelijke groet, willem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen