Sinds ik mijn trainz heb gepatched naar build 49933 Krijg bijna bij elke keer tijdens het opstarten van trainz een 'Updating Trainz asset database' check.
Daarbij komt nog es een 'Checking for faulty assets' Om gek van te worden...want dat duurt soms wel een half uur.
Weet iemand hoe je dat kunt uitzetten of is er een mogelijkheid om dat te doen?
Ik heb dat sinds die patch ongeveer 1 keer in de maand. Alsof het een maandelijkse check is ofzo. Wat ik doe is eerst trainz opstarten en als hij dan die database repair begint wat te drinken pakken en wat te eten. Dan e-mail lezen en op het net surfen of er nog ergens interessante content te vinden is.
Zo probeer ik de tijd die het duurt wat te versnellen. Het is volgens mij niet uit te zetten, wat eigenlijk best hinderlijk is.
Vreemd genoeg heb ik na het patchen nog niet zoiets gehad, heb wel een keer gehad dat het ook elke keer gebeurde, nu nog helemaal geen last van gehad. Jammere is dat ik niet weet wat ik die vorige keer, toen ik het had, gedaan heb. Volgens mij heb ik het steeds geannuleerd en was het op een gegeven moment weg.
Dat gaat dus niet want als je het annuleerd , wil hij Trainz niet opstarten. Maar goed ,ik zal intussen wel iets anders doen.
Nadeel is dat het vrouwtje niet wil dat ik er zolang achter zit...VROUWEN !!! Dus alle tijd dat opgaat in 'Updating Trainz asset database' kan ik niet bouwen
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
het gebeurt bij mijn ook i keer in de maand en soms wel 2 keer, bij mij duurt het langer dan 1,5 uur hij is bij mij 4 tot 5 uur bezig. dus ben ik verplicht om wat anders te doen, en wachten tot hij klaar is.
ik krijg al kriebels als ik 5 minuten moet wachten, laatstaan één uur. ben ik bang, dat de pc inclusief trainz zo van het balcon afga. of kom ik nu heel aggresief over. pffff 1.5 tot 5 uur. grrrr, willem
Trainz Versie: 2010EE
tedje schreef:
het gebeurt bij mijn ook i keer in de maand en soms wel 2 keer, bij mij duurt het langer dan 1,5 uur hij is bij mij 4 tot 5 uur bezig. dus ben ik verplicht om wat anders te doen, en wachten tot hij klaar is.
gr. Tedje
Hoe groot is je trainz-map dan ongeveer? Misschien is het handig om is de schijf waar trainz op staat te defragmenteren, dit kan het laden van het content en repareren aanzienlijk verbeteren.
Nou ik krijg het zodra ik Trainz opstart , en ik wil gaan bouwen of in het CMP kijken ... zodra ik iets indruk begint hij te lopen. Gelukkig duurt het bij mij maar een half uurtje ... toch zonder van de tijd.
Heb nu de laatste 3 keer niets gehad ... dus misschien gaat hij nu niet meer elke dag .
Tja, ook ik heb de 2010EE editie en ik heb die 'probleempjes' ook gehad en nog steeds.... Om er tureluurs van te worden. Echter, het valt nu wel mee en als het gebeurt dan duurt het niet zolang. 2 bakken koffie en bij 't vrouwtje op de bank. Voor de rest ben ik tevreden met deze 2010EE editie. Dus,
Gert, als het nu al drie keer niet meer is voorgekomen en het morgen nog steeds niet gebeurt, mag je er van uit gaan dat het zichzelf heeft opgelost net als bij mij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen