Eergisteren dacht ik een flinke meevaller te hebben. Het hoofdstation van een gecrashte route bleek nog volledig intact. Daar heb ik natuurlijk direct gebruik van gemaakt. Het hoofdstation is opgeknapt en er heeft een flinke hervorming van de sporen plaatsgevonden, omdat ik destijds (1 jaar terug) een ietwat andere stijl had met bouwen.
Nu is het volgende aan de hand. Ik wil dit hoofdstation met een route samenvoegen. Dat is zo gepiept zou je denken. Nu is echter het volgende aan de hand. Zoals je op onderstaande foto ziet wil ik het deel rechts aan de route vast maken. Maar wat nu het probleem is, is dat ik die hele route het liefst 180 graden gedraaid zou zien zodat de sporen nog beter op elkaar aansluiten en er geen enorme hervormingen voor de sporen plaats dienen te vinden.
Mij is echter niet gebleken hoe, en of het überhaupt mogelijk is om deze route 180 graden te draaien. (misschien iets in de config van de route veranderen o.i.d.?). Is er misschien een Trainz technicus die mij van deze sores kan helpen? Ik hoor het graag.
Heb eens flink rond lopen snuffelen. Maar volgens mij is het niet mogelijk om een route bijvoorbeeld 90 graden te draaien? Dat is wel flink rot zeg. Kan ik weer de boel hervormen. Of is er misschien toch nog een lichtje in de duisternis?
Wat je zou kunnen proberen is misschien de laatste keer de PC een dienst bewijst, maar gezien de capaciteit (?)... Net zoveel baseboards aan maken dat je het zaakje 180graden kan draaien, en dan past kopie (en een kop koffie voor jou ect...)
De route die ik wil samen wil voegen is niet groot. Het is enkel een hoofdstation. Het probleem is echter het volgende: Ik kopieer het station en de omgeving. Zodra ik het weer plak komen de splines en sporen niet mee. Enkel de objecten komen mee.
Is er misschien nog een oplossing? Je weet het immers maar nooit met Trainz. hahaha!
Volgens mij gingen splines en sporen nu wel mee in TS09/10? Dacht dat dat gebeurde toen ik er mee aan het stoeien was, herinner mij dat ik verbaasd was dat het nu wel kon.
Klopt, in 2010 komen sporen en andere splines wel mee. Dat is best handig, kun je ergens anders aan je grote sporenplan werken zonder afleidende omgeving en als je klaar bent, copy/paste en klaar
Je moet wel zorgen dat alle vertex punten binnen het gekopieerde liggen, verder moet je idd ff kijken naar je build en of je nog wat moet patchen, denk ik.
Ik heb nu gepatched. Nu kan ik inderdaad ook sporen en splines meenemen. Een ander probleem waar ik echter tegenaan loop is dat het spel nu ineens heel traag is geworden. Het laden duurt letterlijk 20x zo lang, dus haal ik ondertussen maar een kop koffie en bovendien is het spel zelf ook flink trager geworden. Best vervelend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen