Emplacement, gezien vanaf mijn station 'Tiendam Centraal'. Links staat wat materieel opgestelt, achter de 1100 begint een spoorlijn, daarnaast liggen drie opstelsporen, waar plan E staat en de sporen bij de seinen gaan richting 'Tiendam overkanaal' wat aan de overkant van een kanaal ligt welke de stad doorkruist, achter de camera ligt station 'Tiendam Centraal' en het centrum en de industrie van Tiendam. Daar ligt een kleine spoor aansluiting naar een paar loodsen en de spoorlijn richting het zuid/oosten.
klein tipje van de sluier. Is nog lang niet af, dit is de grootste stad die op mijn route moet komen. btw het is jaren 70, lekker veel kleur variatie in het materieel.
@Rutger en Edwin: Ja dat klopt helemaal dat de sneeuwschuiver van de 2215 lager uitvalt dan op de screen is te zien,maar omdat er sneeuw op komst was en er een beperkt aantal sneeuwschuivers beschikbaar zijn voor trainz,was dit de meest voor de hand liggende..
hier een 2-tal screens gemaakt op de Ohmtahlbahn van ikael:
Niet spectaculair, maar wel sfeervol. Helaas is op deze screens ook mijn probleem te zien: na installatie van een nieuwe videokaart (een Ati HD6850 van Sapphire) zijn de (vind ik, voortreffelijke) bomen van Pofig niet meer zoals ze moeten zijn. Met m'n oude kaart (Nvidia 8800GT - Asus) had ik dit probleem niet. Het lijkt net of de LOD niet meer goed werkt, want dichtbij en veraf zitten ze vol in het blad. Zit je er tussen in dan verliezen ze in rap tempo de bladeren. Op beide screens is dat duidelijk te zien: het zijn dezelfde bomen die naast elkaar staan... Ik heb al gewisseld met OpenGL en DirectX, maar hetzelfde resultaat. Zijn er meer gebruikers van een Ati-kaart en TS2010 die hetzelfde probleem hebben?
(Helaas is het auran-forum nog niet beschikbaar, anders had ik daar eerst gezocht)
Bleek, na lang zoeken, dat ik een SP nodig had, de eerste wel te verstaan, voor TS2010. Deze verhelpt de problemen specifiek voor de Ati-kaarten. Die had ik nog niet geïnstalleerd, omdat ik bij een vorige installatie tot SP4 problemen kreeg met de weergave van (oudere) bomen.... Maar goed, dit werkt weer.
Jeroen, als je de LOD tekst bestand delete gebruikt trainz alleen de mesh die in de config is aangegeven en dus niet de LOD mesh op langere afstand. Dus je ziet dan op alle afstanden gewoon het gras.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen