Ik heb de plugin ook gedownload alleen nu heb ik een probleem.
Alles werkt verder behalve als ik het bestandje wil extracten naar trainz kan ik net zo vaak als ik wil klikken op extract to trainz maar er gebeurt niets
Dit heb ik al geprobeerd:
Opnieuw instaleren Als administrator uitvoeren En om compatibliliteit in te schakelen en dan XP en Vista geprobeerd maar bijde werken ook niet
Had ik ook .. heb je de bestanden wel uitgepakt in de map google sketchup , Plugins?
Dat had ik dus niet gedaan en dan zie je de optie niet. Nu , ook zonder vaste of draadloze verbinding kan ik omzetten. Gewoon de skp bestanden downloaden via mijn mobiel en dan laden via sketchup.
Heb je de bijgevoegde handleiding gevolgd? Daarin staat precies hoe je het moet installeren, ook het eea over configuratie (kuidnummer en gebruikersnaam bij Auran invullen).
Jaa allemaal al gedaan. Ik heb het bij een kameraad ook geprobeerd en daar doet ie t wel ik doe precies hetzelfde op mijn eigen laptop en 't werkt niet.. Naja tis niet anders het ligt dus aan mijn laptop...
De grootte van zo'n bestand komt door de textures, zo'n google omzetting heeft vaak heel veel textures, waardoor het aantal MB's per object nogal hoog is.
Trainz Versie: 2010EE
Hallo. Als ik iets probeer om te zetten (zoals me matrixbord die hier te downloaden is), zet 'ie de normale textures niet mee om. Weet iemand hoe dat komt? Ik heb SketchUp 8.
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Laat ik voor het gemak van de uitleg de zwarte strepen uitleggen.
In het bestandje die je van 3d Warehouse download, zit daar een zwarte afbeelding bij? Het kan namelijk ook zijn dat de auteur dit niet heeft maar gewoon via een kleurenpalletje die volgens mij in Sketchup zit zwart geverfd heeft, net als in Paint bijvoorbeeld. Ik heb dit ook vaak meegemaakt mt het omzetten via de plug-in. Een mogelijke oplossing zou zijn om het zip bestandje te downloaden en dan Gmax te gebruiken. Als het goed is zijn de strepen losstaande meshes. Wat je kan doen is met Paint een zwart vlakje maken en dit op te slaan als een afbeelding. Deze afbeelding zou je dan op het betreffende stukje mesh kunnen plakken. Als het goed is moeten dan wel de strepen zichtbaar zijn. Een tutorial hoe je afbeeldingen kan plakken op een mesh kan je volgens mij vinden via www.danipo.nl
Alleen gebruik ja dan wel erg veel polygonen, kan je beter een zwart witte texture maken en het gelijk goed doen, zeg maar. Lastig omdat 'even' uit te leggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen