Trainz Versie: 2010EE
Hee Allemaal!
Ik heb een vraagje, ik heb een Trainz 2010 editie, op mijn computer thuis staan, maar nu ook op mijn laptop. Die op mijn laptop heb ik gewoon vanaf het cd-tje geïnstalleerd, dus niets aan de hand zou je zeggen. Alleen nu komt het, iedere keer als ik opstart gaat hij mijn database bijwerken, als hij daarna klaar is en ik druk op content of spelen. Dan begint hij gewoon vrolijk weer opnieuw, en daarna blijf ik in het hoofdmenu. Heeft iemand van jullie misschien een idee waar dit aan kan liggen?
Niet geheel onbelangrijk; Mijn Laptop draait op Windows 8 en mijn thuiscomputer op Windows 7.
Trainfreakcborg schreef:
Al is opgestart als administrator?
Gr. Patrick
Oh ja, sorry! Ik heb hem idd al eens opgestart als administator en ook als compatible 7 en XP, maar dat mag niet helpen. Zelfs bij het afsluiten van mijn Loader moet hij de database bijwerken.
Ja, maar als ik dat doe, krijg ik gewoon weer de launcher te zien en als ik dan weer op spelen of content druk begint hij gewoon weer opnieuw!
Ja, wil zeggen je onderbreekt hem? Als dat zo is, zal database repair ook door gaan als je TS weer opstart, net zo lang dat hij zijn taak heeft vervult.
Jeroen schreef:
MitchRee schreef:
Jeroen schreef:
Ontbreek je database bijwerken?
Ja, maar als ik dat doe, krijg ik gewoon weer de launcher te zien en als ik dan weer op spelen of content druk begint hij gewoon weer opnieuw!
Ja, wil zeggen je onderbreekt hem? Als dat zo is, zal database repair ook door gaan als je TS weer opstart, net zo lang dat hij zijn taak heeft vervult.
Ja, maar als ik hem niet onderbreek, dan eindigt hij gewoon netjes, maar krijg ik weer de launcher te zien. En dan begint hij gewoon weer opnieuw.
Ohja! Ik heb hem trouwens via de /trainz/bin map de ContentManager en Trainz2010, wat lukte. Alleen na een bepaalde tijd lopen ze vast, dan krijg ik een melding dat het programma niet meer reageert. Plus het feit dat ik nu Trainz2010 niet meer in full-screen kan starten.
Oke, kleine aanvulling op dit onderwerp en een summiere uitleg van mijn herinstallatie: Vorige week laptop gecrasht Weg programma's en Trainz....dacht ik. Laptop benaderd met opstart DVD en programma's gekopieerd naar andere (USB) HD Incl complete map Trainz2010 (kost een beetje tijd.....)
Schone Win7 geïnstalleerd en de rest ook. TZ2010 volledig geïnstalleerd incl updates tot versie 49933 (In C:\program files\Auran). Even kijken of ie het (goed) doet. Eerst de local map van Trainz2010 gekopieerd van USB-HD naar de installatie map van Trainz. hmmmm... werkte niet goed bij mij. Veel content was niet zichtbaar. (Ook niet na database herstel)
Dus dacht ik: de hele 2010-map van de USB HD naar de C-schijf kopieren. (C:\program files\Auran) Wel even de map 2010 in de Auran-map hernoemen naar een willekeurige naam. Na het kopiëren diagnose test- en database herstel doen en ja hoor, het werkt!!
Jeroen schreef:
Het lijkt met tijd worden voor een gehele herinstallatie
Haha, dat zal dan helaas de 3de keer al worden.
Spikevi schreef:
Hallo,
Oke, kleine aanvulling op dit onderwerp en een summiere uitleg van mijn herinstallatie: Vorige week laptop gecrasht Weg programma's en Trainz....dacht ik. Laptop benaderd met opstart DVD en programma's gekopieerd naar andere (USB) HD Incl complete map Trainz2010 (kost een beetje tijd.....)
Schone Win7 geïnstalleerd en de rest ook. TZ2010 volledig geïnstalleerd incl updates tot versie 49933 (In C:\program files\Auran). Even kijken of ie het (goed) doet. Eerst de local map van Trainz2010 gekopieerd van USB-HD naar de installatie map van Trainz. hmmmm... werkte niet goed bij mij. Veel content was niet zichtbaar. (Ook niet na database herstel)
Dus dacht ik: de hele 2010-map van de USB HD naar de C-schijf kopieren. (C:\program files\Auran) Wel even de map 2010 in de Auran-map hernoemen naar een willekeurige naam. Na het kopiëren diagnose test- en database herstel doen en ja hoor, het werkt!!
Zo heb ik het gedaan. Wellicht heb je er wat aan
Succes!
Gegroet Dirk
Top idee! Ik zal van de week (als ik weer thuis bij mijn computertje ben) eens kijken of ik die (werkende) Trainz2010 eens van mijn computer af kan snoepen en dan op mijn laptop kan smokkelen. Als het werkt hoor je het!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen