Trainz Versie: 2009
Goedenavond,
Een vreemd en frustrerend probleem treft mij vanavond. Na úren werk met een sessie was ik eindelijk zover dat ik de geplaatste treinen kon voorzien van een driver. Nou zijn het wel erg veel geplaatste treinen, maar ze zijn in de Surveyor allemaal voorzien van een Driver. De drivers zijn ook allemaal voorzien van opdrachten, en bij het opstarten van de sessie zou alles vanzelf aan de gang moeten gaan.
Maar het vervelende is dat zodra ik de sessie opstart om te gaan rijden, meer dan de helft van de drivers verdwenen zijn. Dit resulteert in treinen die zonder driver natuurlijk niet weten wat ze moeten doen en zelf bestuurd moeten worden naar een plek waar ze aan de kant kunnen. Dit is niet te doen, want dan moet je zelf even 30 treinen aan de kant zetten die verder ook niet meer zullen rijden. Hierdoor zitten ze de treinen die dan weer wel zijn voorzien van een driver in de weg en loopt alles lekker in de soep.
Mijn vraag is dus: Hoe kan het dat de drivers wel zichtbaar zijn in de Surveyor modus, maar in de driver modus compleet verdwenen zijn?
Ik erger me rot en ik heb veel geduld, maar ook dat is bijna op. Het spel werkt altijd maar half.
(ps. het kan niet aan het aantal liggen, ik heb vaker met meer drivers gereden dan in deze sessie)
Hallo Roel
Dit probleem heb ik ook in het begin gehad. Navraag gedaan en goede uitleg gekregen. Trainz is een heel leuk spel, maar met gebreken, die je al spelend tegenkomt. Het probleem met die 30 treinen die jij tegelijk wil laten rijden, zit bij de gebreken van trainz denk ik. Laat jij alle treinen rijden via de rule Bestuurder instellen en op die regels ook de volledige opdrachten neer zet, dan kan je vaak niet meer dan +-20 treinen een opdracht geven. Daar is het volgende op gevonden. Voorbeeldje: Op het traject Geldermalsen-Dordrecht rijden 4 stoptreinen. Je gaat naar de rule Schedule Library, je geeft hem de naam Geldermalsen-Dordrecht, en maak dan 4 regels aan, voor de 4 stoptreinen en geef ze een naam , denk eraan je kan maar een keer de zelfde naam geven. Daarna ga je weer naar de rule Bestuurder instellen, nieuwe bestuurder toevoegen, trein aangeven en daarna via de regel copy commands de juiste naam aanklikken en daarna herhalen aangeven. Zo moet het lukken. Er is nog een addertje onder het gras. de rule Schedule Library kan niet meer dan 7 of 8 regels aan, zodat je als je meer dan 8 treinen op een traject laat rijden, b.v Alkmaar- Maastricht dan moet je ze splitsen, in b.v. 6 treinen Alkmaar- Maastricht en 6 treinen Maastricht-Alkmaar. Hopende voldoende te hebben ingelicht,
Heey Sam,
Bedankt voor de tip! Ik heb het uitgeprobeerd en het mocht helaas niet baten. Ik probeer nog één ding en dat is alle bestuurders toe te voegen zonder trein of opdracht, waarna ik ze in de game allemaal aan het werk zet. Als dat ook niet werkt geef ik het op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen