ik heb vanmiddag mijn pc opgestart en klikte op de trainz launcher. Er kwam dus een start scherm. Ik klikte op content manager, maar toen in plaats van content manager te openen kwam er een scherm met een database repair. Ik heb het rustig zijn gang laten gaan, na een klein uurtje was het al mijn content "gescand". Daarna ging hij de assets controleren, maar daar bleef hij hangen en liep Tad deamon vast. En dat gebeurd dus nu elke keer.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen? Want content manager loopt ook vast....
Deze vraag werd mij gister ook gesteld via skype, nadat ik te horen kreeg dat er windows 8 gebruikt werd heb ik maurice verder geholpen en aan het begin van deze avond kreeg ik dit bericht:
"Het is gelukt, trainz werkt weer naar behoren! Bedankt voor de hulp!!! "
Het probleem zit hem dus in windows 8, deze problemen had ik zelf ook, simpel op te lossen door programmas als TADDaemon.exe, ContentManager.exe, trainz.exe en trainzUtil.exe laat uitvoeren als administrator. Vreemd genoeg is dit probleem bij mij naar verloop van tijd verdwenen en draait niks meer als administrator. Het is en blijft toch windows denk ik dan maar
ik heb hetzelfde sinds vanmiddag (deed het de hele dag gewoon....) de genoemde exe's als administrator laten starten geeft geen oplossing.... iemand nog ideeën? hij start met het scannen van de database en dat gaat op zich goed, tot hij de assets gaat controleren...... dan loopt hij vast en reageert TADDaemon.exe niet meer..........
ik heb hetzelfde sinds vanmiddag (deed het de hele dag gewoon....) de genoemde exe's als administrator laten starten geeft geen oplossing.... iemand nog ideeën? hij start met het scannen van de database en dat gaat op zich goed, tot hij de assets gaat controleren...... dan loopt hij vast en reageert TADDaemon.exe niet meer..........
help
Ik heb precies ook hetzelfde probleem sinds vorige week...
Krijg bij een scan binnen content explorer (rechtstreeks opgestart, dan doet hij het wel.......) heel veel foutmeldingen "Item xxxxx komt niet overeen met database-item" enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? heb het idee dat hij dat niet zo leuk vind........
zelfs een volledige herinstallatie (zonder terugzetten mijn database) werkt niet..... bij scannen van de originele content gaat het ook mis..... TADDeamon.exe klapt eruit........
heb het opgelost..... heb mn userdata map hernoemt. Als je Trainz dan opnieuw start maakt hij de userdata map opnieuw aan, dat gaat goed, heb daarna de local map uit de hernoemde map teruggezet in de nieuwe userdata map gezet. Vervolgens in de Content Explorer een snelle reparatie gedaan en hij doet het weer. Wel wat content beschadigd, maar die vind ik wel weer.......
Trainz Versie: 2010EE
Het kan soms ook wel helpen om assets.tdx en de cache map in UserData de verwijderen. Het kan zijn dat er een fout in deze bestanden zit waardoor hij vast loopt.
Het kan soms ook wel helpen om assets.tdx en de cache map in UserData de verwijderen. Het kan zijn dat er een fout in deze bestanden zit waardoor hij vast loopt.
Gr. Patrick
ok thanx! dat gaat sneller dan hernoemen, opnieuw aan laten maken en weer terugzetten.......
Ik probeer nu trainz te verwijderen van m'n pc, maar ik krijg deze foutmelding: unins000.dat is beschadigd! Ik denk dat daardoor TADDeamon vastloopt. Hoe kan ik trainz toch verwijderen?
Trainz Versie: 2010EE
Handmatig de trainzmap legen (WEL userdata behouden maar die even in een andere map plaatsen(Bijvoorbeeld ts 2009 backup)) even CCleaner het register laten schoonmaken en dan opnieuw installeren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen