Sinds vandaag krijg ik een dunne verticale lijn te zien met diverse cijfer combinaties als ik trainz opstart. Het betreft TS 2009 SP4 Built 44653.
Normaal gesproken startte trainz zonder problemen op,wat wel redelijk irritant was,was dat er met enige regelmaat (ca. 1 x per week) een grondige database repair plaatsvond die maar liefst 4 uur duurde voordat trainz werd opgestart.
Hebben meer leden hier problemen mee,en zo ja wat kan ik doen om trainz weer prima te laten functioneren.
Het probleem met de lijn in jouw beeld komt mij niet bekend voor. Het tweede probleem is wel erg herkenbaar. Bij mij (TS2010) houdt het spel ook op - blijkbaar - willekeurige momenten ineens een database opschoning en controle. Nu is het al vrij lang niet meer voorgekomen, voorheen deed dit probleem zich een of twee keer per maand voor. Wat daar precies de oorzaak van is.... Dat mag Joost weten.. Ik heb wel vernomen dat dit probleem dus bij meer Trainzers voorkomt. Vreemd!
Heb je Trainz onlangs geupdate of nieuwe content geïnstalleerd?
Het is inderdaad best wel frustrerend als er 4 uur gewacht moet worden voordat de boel weer is hersteld. En ja ik zoek voordurend naar bruikbare content. En heb trainz gelijk geupdate naar SP4 na de laatste instalatie.
Momenteel heb ik de database herstel handmatig ingeschakeld vanuit het CMP,als dit is afgerond hoop ik dat trainz het weer goed doet. Ik laat het weten hoe het is afgelopen en of trainz weer normaal functioneert of welke problemen er eventueel bij zijn gekomen
Inmiddels heb ik weer volledig scherm,alleen bovenaan het scherm blijft een blauwe balk staan die niet verdwijnt. In de blauwe balk veranderen de cijfers continu. Na het afsluiten van trainz blijft het Taddaemon ikoontje in de taakbalk staan die ik vervolgens zelf moet afsluiten
Mischien moet er iets in de instellingen veranderd worden???
Blijft deze balk ook aanwezig als je in het spel zit, Gil? Dit is een probleem wat ik nooit eerder tegengekomen ben. Waar staan de beeldscherminstellingen op?
Bijv. OpenGL / DirectX ... ?
Misschien ook aan te raden om even de laatste drivers te downloaden of te spelen met resoluties.
't is jammer dat je plaatjes zo klein zijn, kan er niet veel van maken
Enige balk met een cijfer er in die ik me bij trainz kan voorstellen is als je trainz niet in volledig scherm afspeelt. Dan zie je gewoon het windows venster met rechts rood kruisje en links de tekst Trainz (*getallen.tiental*) Waarbij de getallen constant veranderen. Die getallen geven de framerate (beelden per seconde) aan. Zo dus:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen