Trainz Versie: 2010EE
Hallo Allemaal,
Na een crash van windows 7 tijdens het gebruik van trainz12, kan ik trainz niet meer opstarten. Content manager werkt niet meer en vraagt om het serienummer. Dit voer ik dan in, waarna het niet geaccepteerd wordt. In het trainz configuratiescherm wordt vervolgens gevraagd om de produktsleutel, maar ook dat werkt niet na het invoeren ervan. Bij het afsluiten komt de melding dat er gezocht wordt naar verwijderde onderdelen. Maar het lukt niet om Trainz op te starten. Ik heb een originele Trainz gekocht. Wat kan ik hiermee doen, om opnieuw installeren te voorkomen ?
Is mij ook overkomen in het begin. Als ik me niet vergis heb ik toen alles in hoofdletters en inclusief de tussenstreepjes ingevoerd. Dat werkte wel ineens. Ik hoop dat het helpt voor je. (Ik heb TS2009 met windows 8.1) Walter
Dat had ik inmiddels ook al geprobeerd, maar dat werkt dus helaas niet. Ik heb nu Trainz op een andere HD geïnstalleerd, maar kan de "oude" Userdata niet naar de nieuwe instal kopiëren. Na ongeveer driekwart in het kopieer proces houdt win7 er mee op. Over een paar dagen bouw ik er een nieuwe grafische kaart in plus een 700W voeding. Misschien dat e.e.a. dan wel beter verloopt. Anders is het opnieuw installeren, alle projecten maar vergeten en opnieuw beginnen.
Probleem inmiddels opgelost. Ik heb na een nieuwe instal niet de userdata naar de nieuwe instal gekopieerd, maar de nieuwe instal over de oude heen gekopieerd. En wonder boven wel deed alles het weer. Er is nog één klein probleempje en dat is de beeldschermresolutie, deze stel ik in, maar trainz "onthoud" het niet en moet dit dus bij iedere start doen. Eens kijken of ik daar ook nog de oplossing voor kan vinden.
Beste Rob, Goed om te horen dat je een stap gezet hebt. Ik start Trainz altijd op onder Administrator (linker muisknop op de snelkoppeling en dan kiezen voor starten in administrator). Dan werkt Trainz wel goed bij mij. Er is ook op dit Forum al wat over te vinden. Windows is niet helemaal (of helemaal niet ) voor mij te begrijpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen