Samen met Walter heb ik verschillende repaints van Richard (BCTrainz) voor de Stadler GTW werkend gekregen voor Trainz 2010ee een eerdere versies. Deze zijn nu, uiteraard met toestemming van Richard, opgestuurd naar de downloadpagina. Ook voor T:ANE zijn de repaints te downloaden.
Vragen, problemen of opmerkingen kunnen hier gesteld worden.
Bedankjes mogen door naar Richard, want hij heeft een mooi staaltje werk neergezet waarvan wij nu kunnen genieten!
Samen met Walter heb ik verschillende repaints van Richard (BCTrainz) voor de Stadler GTW werkend gekregen voor Trainz 2010ee een eerdere versies. Deze zijn nu, uiteraard met toestemming van Richard, opgestuurd naar de downloadpagina. Ook voor T:ANE zijn de repaints te downloaden.
Vragen, problemen of opmerkingen kunnen hier gesteld worden.
Bedankjes mogen door naar Richard, want hij heeft een mooi staaltje werk neergezet waarvan wij nu kunnen genieten!
Trainz Versie: 2009
Remco, ten eerste hartelijk bedankt voor de treinstellen, mooi gemaakt. Heb toch een probleempje betreffende de E treinstellen. De actieradius is erg langzaam, heb het getest van Valkenburg tot Schin op Geul, bij Schin op Geul reed de trein pas met de snelheid van 100 km. dat is 3 minuten verder rijden, terwijl mijn oude Veolia treinstellen al na 250 meter op de 100 km zit. Maar daar zit deze enginespec <kuid:178987:4008>in. Zo rijd dit treinstel het hele traject op tijd. Misschien een idee? Veel succes verder.
Misschien een ideetje om de Limburgse Arriva na te maken(schilderen)?
Ik denk dat het komt doordat mijn enginespec er in zit. Echter hoort het niet zo te zijn dat deze er zo lang over doet om te accelereren. Bij mij duurt het zo’n 500m tot hij op 100 km/h zit. Wat redelijk in de buurt komt van de realiteit.
Heb je dit probleem alleen bij AI gestuurde treinen of ook als je zelf rijdt? Bij mij trekken ze namelijk wel langzamer op wanneer de trein automatisch bestuurd wordt.
Ik denk dat je het beste een andere enginespec erin kunt zetten. Zoals mav_desiro_enginespec.
Groet, Remco
P.S. Bedankje mag door naar Walter Hij heeft ze geschilderd. Ik heb ze alleen omgezet voor lagere versies dan T:ANE. Wie weet wil hij wel eens kijken naar de nieuwe Limburg kleurtjes.
Trainz Versie: TANE
De Valleilijn is inmiddels ook toegevoegd. Deze skin was de meest lastige van allemaal. Zonder een nieuw motordeel van ons Steven was dat dan ook niet gelukt.
remcobronger schreef:
P.S. Bedankje mag door naar Walter Hij heeft ze geschilderd. Ik heb ze alleen omgezet voor lagere versies dan T:ANE. Wie weet wil hij wel eens kijken naar de nieuwe Limburg kleurtjes.
☼ ¿? ☼
Laatst bijgewerkt door BCTrainz op 23 feb 2018 17:57, in totaal 1 keer bewerkt.
De ruiten (glas) kan je niet bewerken. Dan zou dus de leeuw ontbreken wat een essentieel onderdeel van de skin is.
Ik ga liever met Ellen ten Damme aan de slag, letterlijk en figuurlijk... Ik moet dan wel eerst de desbetreffende fotosessie zien te bemachtigen. Die staan in een dik boek met 300.000 foto's van madammeke, helaas is het boek niet meer te krijgen. Daarbij kost dat boek 100 euro en da's een beetje overdreven. Ik hoef alleen maar die specifieke foto's voor de GTW.
De GTW's die wij voorhanden hebben om te skinnen zijn namelijk anders dan de GTW waar haar fotosessie op staat. Er zit een groot verschil in indeling van de ramen.
Misschien komt er ooit nog eens een vernieuwd en beter skinbaar GTW model voor Trainz. Zou heel fijn zijn, tiz een mooi treintje.
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Allereerst wil de personen bedanken die deze contents hebben bewerkt en vrij hebben gegeven, maar ik heb 2 problemen die ik niet kan oplossen namelijk:
bij GTW DMU-C wagen bogey krijg ik deze melding Fout: Textuur 'glans.texture' ontbreekt of kon niet worden geladen voor mesh 'bogey.im'.
en bij GTW-C Wiederline krijg ik deze melding Fout: Textuur 'powerpack_body/glans.texture' ontbreekt of kon niet worden geladen voor mesh 'powerpack_body\powerpack.im'. Waarschuwing: Dit item vereist een schaduw mesh, maar de meshtabel bevat er geen. schaduw mesh is geen probleem, maar bij de rest krijg ik niet voor elkaar om op te lossen.
Misschien dat jullie een idee hebben om dit probleem te verhelpen. Alvast bedankt. Groetjes, Tedje
Ik heb alleen de skins gedaan. Alles opgestuurd inclusief meshes welke normaal functioneren in mijn T:ane Dlx.
Ik heb géén 2010 en/of 2012.
De skins zijn daarom door Remco en Walter geplakt op meshes die WEL werken in 2010 en naar blijkt ook T:ane. TRS2012 is wéér een andere versie.
Nou is het veel makkelijker om oud spul werkend in T;ane te krijgen dan T;ane spul in oudere versies. Remco en Walter doen daarom al het "toverwerk"
Geldt ook voor enginespecs, enginesounds, tracksounds etc. Al MIJN GTW's hebben MIJN EIGEN voorkeur aan enginespecs en enginesounds. Zowel diesel als elektrisch. Al mijn GTW bogeys hebben tracksounds. Al mijn pantographs (van alle E-treinen trouwens) zijn gemodificeerd om ze precies passend te krijgen onder de bovenleiding. Ik heb eigenlijk maar weinig dingen die nog helemaal echt origineel zijn. Ik verander aan alles wel wat.
Dus... bij mij doet alles het naar wens, maar ik kan onmogelijk garanderen dat het bij anderen ook gaat werken.
Trainz Versie: 2010EE
Nogmaals bedankt voor de vrijgave en leuk om deze samenwerking zo mee te mogen maken Alle bestanden binnengeharkt en zo te zien mis ik maar 1 kuid (kuid:569714:100124). Ik heb nog niet gereden met de creaties, maar volgens mij komt dat wel goed! Kortom: hier ook geen problemen
Allereerst wil de personen bedanken die deze contents hebben bewerkt en vrij hebben gegeven, maar ik heb 2 problemen die ik niet kan oplossen namelijk:
bij GTW DMU-C wagen bogey krijg ik deze melding Fout: Textuur 'glans.texture' ontbreekt of kon niet worden geladen voor mesh 'bogey.im'.
en bij GTW-C Wiederline krijg ik deze melding Fout: Textuur 'powerpack_body/glans.texture' ontbreekt of kon niet worden geladen voor mesh 'powerpack_body\powerpack.im'. Waarschuwing: Dit item vereist een schaduw mesh, maar de meshtabel bevat er geen. schaduw mesh is geen probleem, maar bij de rest krijg ik niet voor elkaar om op te lossen.
Hi,
dit probleem is bekend. Heb ik ook namelijk. Ik vraag me af of je dit bij de “orginele” gtw van Arriva ook hebt? Wat ik heb gedaan is in de game instellingen, dus echt in de game in bijv de editor, de compatibiliteitsmodus aan te zetten. Hierdoor werkt hij wel gewoon zoals hij moet (ik neem aan ook in 2012). Die glans textuur is namelijk niet zo belangrijk. Heb toendertijd lang zitten puzzelen om dit probleempje op te lossen, maar is tot dusver niet gelukt.
Die glans texture voor de bogey heb ik wel maar dat is een tga. Volgens Remco kan 2010 geen tga bestanden hebben. Misschien werkt 't echter wel in 2012? Kan die wel tga bestanden hebben?
Die glans texture voor de bogey heb ik wel maar dat is een tga. Volgens Remco kan 2010 geen tga bestanden hebben. Misschien werkt 't echter wel in 2012? Kan die wel tga bestanden hebben?
☼
Ik zal als ik tijd heb eens proberen om die glans textures van .tga om te zetten. Misschien dat hij dan naar behoren werkt. Het zit allemaal gek in elkaar met die bestanden. Ben er deze week eens wat dieper in gedoken en nu blijkt dat er binnen de .tga bestanden ook verschillen zitten die er voor zorgen dat hij wel of juist niet werkt in versie 20xx.
Zo werken de textures van Richard zijn repaint niet als .tga, maar wel als .jpg. Echter zag ik dus dat andere treinstellen zoals de ICM(m) of de VIRM ook gewoon .tga bestanden als texture hebben, maar die geven bij mij geen fouten in 2010ee.
Wie het weet mag het zeggen, maar ik kan het zo niet bedenken.
Het staat in ieder geval vast dat een .jpg bestand sowieso werkt in 2010 en lager.
In Tane kan je tegenwoordig tga saven met compressie aan.
Probeer die zelfde tga eens opnieuw te saven met compressie UIT.
PEV mesh viewer struikelt daar ook over. Die laat een tga gesaved met compressie AAN zien als helemaal pikzwart. Save die zelfde tga weg met compressie UIT dan laat de PEV tool 't wel goed zien.
Een TGA bevat layers, een JPG niet. In sommige gevallen heb je juist een texture nodig waar meerdere layers inzitten. Volgens mij was dat in 2010 ook al zo.
Ik skinde in 2010ee ook al van alles en nog wat. Kan me niet herinneren (is al héél lang geleden) dat ik dat met jpg's moest doen.
☼
Zelfs in 2004, 2006 en 2009 gebruiken ze al tga textures.
Ergens onderaan op deze pagina: If you started with a .tga file then the saving process is slightly different. First note the file size of the .tga file. Then when you save ensure that RLE compression is unchecked.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen